
Σε λίγο οι άντρες θα αγοράζουν περισσότερα ρούχα από τις γυναίκες, έρευνα υποστηρίζει
Αν βγουν αληθινές οι προφητείες, το 2026 η βιομηχανία της αντρικής μόδας θα είναι πιο σημαντική από αυτήν της γυναικείας.
Παρότι το συγκεκριμένο φαινόμενο αποτελεί πραγματικότητα εδώ και αρκετά χρόνια, όσο φεύγουνε οι μέρες και περνάνε οι βδομάδες γίνεται όλο και πιο εμφανές το ότι η αντρική ένδυση, ως ειδική κατηγορία, πέραν του ότι βλέπει τα οικονομικά της μεγέθη να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, εξελίσσεται σε κύριο μοχλό για την ανάπτυξη ολόκληρης της βιομηχανίας της μόδας, αντρικής, γυναικείας και gender-blind.
Όσα έδειξε η έρευνα
Η Euromonitor International, μία από τις κορυφαίες εταιρείες έρευνας και ανάλυσης δεδομένων στον κόσμο, παρακολουθεί αυτή την ανάπτυξη να εξελίσσεται εδώ και πάνω από μία δεκαετία, με κάθε νέα ετήσια αναφορά της να ξεπερνά την προηγούμενη. Μάλιστα, η αντρική ένδυση αναπτύσσεται πιο γρήγορα από τη γυναικεία και, αν συνεχίσει με αυτόν τον ρυθμό, μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια ενδέχεται να την ξεπεράσει.
Για παράδειγμα, ήδη το 2013, εννέα χρόνια πριν, η μόδα που απευθυνόταν σε άντρες είχε σημειώσει ρυθμό ανάπτυξης 4,5%, ενώ εκείνη που απευθυνόταν σε γυναίκες 3,7%. Σύμφωνα, δε, με τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή της η Euromonitor International από την πιο πρόσφατη αναφορά της, προβλέπεται ότι έως το 2026 η αγορά της αντρικής μόδας θα αποτιμάται σε 547,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πώς μπορεί, όμως, να εξηγηθεί αυτή η γιγαντιαία άνθιση της αντρικής μόδας; Υπάρχουν περισσότεροι από ένας λόγοι.
Η εκδίκηση του άντρα-παγώνι
Όσο απλό κι αν ακούγεται, η αλήθεια είναι ότι οι άντρες τη σήμερον ημέρα νοιάζονται περισσότερο για την εμφάνισή τους απ' ό,τι στο παρελθόν, με το 60% όσων ερωτήθηκαν σε σχετική έρευνα να αισθάνονται "πιο ελκυστικοί" όταν έχουν υπό έλεγχο την εικόνα τους.
Η ανάπτυξη του τομέα της αντρικής μόδας έχει επίσης ωφεληθεί από το άνοιγμα περισσότερων καταστημάτων που εξειδικεύονται στην αντρική ένδυση, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη και πιο ποικίλα προσφορά προϊόντων, στυλ και μεγεθών.
Ο αριθμός των αντρών που αγοράζουν ρούχα μέσω διαδικτύου έχει κι αυτός μεγεθυνθεί τα μάλα καθώς σύμφωνα με άλλη έρευνα, που διενεργήθηκε από το Business Insider Intelligence, το 40% των αντρών θα προτιμούσε να γεμίζει τη ντουλάπα του κάνοντας τις αγορές του αποκλειστικά και μόνο μέσα από το Ίντερνετ και τα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό το γεγονός οφείλεται πλέον και στις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που προέκυψαν μετά τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
> Διάβασε ακόμα: Ποιος αποφασίζει τι ρούχα φοράμε; Εμείς, οι σχεδιαστές ή κάποιος αλγόριθμος;
Παρομοίως, κοινωνικά κινήματα όπως ο φεμινισμός και η υπεράσπιση των LGTBQIA+ δικαιωμάτων έχουν αλλάξει την πρόσληψη της αρσενικότητας και των ρόλων των φύλων. Με αυτόν τον τρόπο, η αντρική γκαρνταρόμπα, από εκεί που υποτίθεται, τάχαμου, ότι αποτελείτο μόνο από π.χ. κοστούμια, τζην παντελόνια και επίσημα παπούτσια, κάτι που, στην πραγματικότητα, δεν συνέβαινε ποτέ ολοκληρωτικά, εξελίχθηκε στο να είναι τόσο μεταβαλλόμενη και πολύχρωμη όσο η γυναικεία, με τη χαλάρωση των αισθητικών κωδίκων και την αποδοχή περισσότερων εναλλακτικών και ανεξάρτητων από το φύλο τρόπων ενδυμασίας.
Τέλος, υπάρχει και μια αργή μεταστροφή στους τρόπους ένδυσης προς το ανδρόγυνο look και το "παραβατικό" ως προς το φύλο, κάτι που οδηγεί τις μεγάλες εταιρείες ένδυσης και τους σχεδιαστές μόδας να δίνουν όλο και πιο μεγάλη προσοχή στις αντρικές τους συλλογές, να τις δουλεύουν πιο πολύ, να τις κάνουν πιο περίτεχνες και να ρίχνουν περισσότερα χρήματα στις διαφημιστικές καμπάνιες για την προώθησή τους.
> Διάβασε ακόμα: Η φούστα του Brad Pitt δεν είναι (η πραγματική) είδηση
Η αντρική μόδα ανθίζει, λοιπόν, όχι μόνο εμπορικά αλλά και δημιουργικά, κάτι που κάνει τους καιρούς μας κατάλληλους για να βγουν οι άντρες από την περιοχή ασφαλείας τους και να τολμήσουν να πειραματιστούν με την εμφάνισή τους. Αν το θέλουν, βέβαια: Η μόδα είναι ελευθερία, δεν είναι επιβολή.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.