
Η σκληρή πραγματικότητα για τα εργοστάσια της Shein
Οι εργάτες στη μεγαλύτερη αλυσίδα προσιτής μόδας του κόσμου δουλεύουν 18 ώρες τη μέρα επί 29 ημέρες τον μήνα και πληρώνονται φραγκοδίφραγκα.
Σε περίπτωση που δεν γνωρίζεις τι εστί Shein, τότε να σε πληροφορήσουμε ότι πρόκειται για μία αλυσίδα προσιτής μόδας, στην οποία μπορείς να βρεις ρούχα σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Μία νέα έρευνα, όμως, που διεξήχθη υπό μυστικότητα, δείχνει το ανθρώπινο κόστος των χαμηλών τιμών της, καθώς σε δύο τουλάχιστον εργοστάσια της Shein οι συνθήκες εργασίας θυμίζουν την Κόλαση του Δάντη.
Όσα αποκαλύπτει το ντοκιμαντέρ του Channel 4
Απ' ό,τι φαίνεται, οι εργάτες στα εργοστάσια της Κίνας που προμηθεύουν με ρούχα τη Shein συχνά εργάζονται έως και 18 ώρες τη μέρα χωρίς να ξέρουν τι εστί Σαββατοκύριακο, ενώ παίρνουν ρεπό μόνο μία ημέρα τον μήνα. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από την undercover επιτόπια έρευνα του Channel 4 και της εφημερίδας i του Ηνωμένου Βασιλείου.
Πώς έγινε αυτή; Μία γυναίκα, χρησιμοποιώντας ψεύτικο όνομα, ανέλαβε ένα εργασιακό πόστο σε δύο εργοστάσια της Shein και κινηματογράφησε κρυφά όσα είδε ενώ εργαζόταν σε αυτά. Το δε υλικό που συνέλεξε προβλήθηκε στο ντοκιμαντέρ Untold: Inside the Shein Machine, το οποίο είναι διαθέσιμο από την on-demand πλατφόρμα All4 του Channel 4.
Σε ένα από τα δύο εργοστάσια που δούλεψε η "mystic εργάτρια", ίσχυε ένας βασικός μισθός που ανερχόταν σε 4.000 γουάν τον μήνα (που αντιστοιχούν, χοντρικά, σε 556 δολάρια).
Το αντικείμενο της εργασίας ήταν η κατασκευή τουλάχιστον 500 ρούχων την ημέρα, ενώ ίσχυε ο όρος ότι τα χρήματα από τη δουλειά του πρώτου μήνα στο εργοστάσιο παρακρατούνταν.
Στο δεύτερο εργοστάσιο που εμφανίζεται στο ντοκιμαντέρ, οι εργάτες δεν αμείβονταν με κάποιον βασικό μισθό και αντί αυτού λάμβαναν 0,27 γουάν για κάθε ρούχο που έφτιαχναν.
> Διάβασε ακόμα: Ποιος αποφασίζει τι ρούχα φοράμε; Εμείς, οι σχεδιαστές ή κάποιος αλγόριθμος;
Οι υπάλληλοι, επίσης, τιμωρούνταν με πρόστιμο που έφτανε σε αξία τα 2/3 του ημερομισθίου τους αν έκαναν ακόμα και ένα μόνο λάθος.
Σε ένα από τα δύο εργοστάσια, δε, οι εργάτριες λούζονταν στο διάλειμμα για φαγητό, επειδή δεν είχαν χρόνο να λουστούν μετά τη δουλειά.
Η απάντηση της Shein
Σε κλήσεις για σχολιασμό, οι εκπρόσωποι της Shein ενημέρωσαν τα ΜΜΕ ότι έχει δημιουργηθεί ένας θόρυβος εντός των κλιμακίων της από το υλικό που προβλήθηκε, καθώς δείχνει ρητή παραβίαση του κώδικα δεοντολογίας που έχει συμφωνηθεί με τους προμηθευτές της.
Επίσης, από τη Shein τονίζουν ότι ο κώδικας δεοντολογίας της βασίζεται στις συμβάσεις της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας και σε τοπικούς νόμους και κανονισμούς, που αφορούν τόσο τις πρακτικές εργασίας όσο και τις εργασιακές συνθήκες, όπως και ότι διεξάγονται απροειδοποίητοι έλεγχοι στις εγκαταστάσεις των προμηθευτών της.
> Διάβασε ακόμα: Patagonia, το πρώτο brand ρούχων με ιδιοκτήτη τον πλανήτη Γη
"Κάθε μη-συμμόρφωση με αυτό τον κώδικα αντιμετωπίζεται άμεσα και θα τερματίσουμε τις συνεργασίες που δεν ανταποκρίνονται στα standards μας", αναφέρουν πηγές από την εταιρεία. "Έχουμε ζητήσει πληροφορίες από το Channel 4, έτσι ώστε να μπορέσουμε να διεξάγουμε τη δική μας έρευνα".
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.