Nick Wooster, ο γκουρού του street style

Το όνομά του συμπεριλαμβάνεται πάντοτε στις λίστες με τους πιο καλοντυμένους άντρες παγκοσμίως, Τώρα, έρχεται να επιβεβαιώσει το γούστο του, υπογράφοντας τη δική του συλλογή.

Γράφει: Χριστίνα Φαραζή 15 Ιουνίου 2019

Ο master του street style και της αντρικής ένδυσης, Nick Wooster σχεδίασε μία συλλεκτική συλλογή για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2019 για λογαριασμό του ιταλικού brand Paul & Shark και μοιράζεται με το Esquire, μεταξύ άλλων, τα αγαπημένα του "τραγανά" κομμάτια από την κολεξιόν, ενώ υποδεικνύει το ιδανικό μήκος στο μαγιό.

Nick Wooster, ο γκουρού του street style

Έχεις υπάρξει καταναλωτής, σύμβουλος μόδας και σχεδιαστής. Από όλους αυτούς τους ρόλους ποιον απολαμβάνεις περισσότερο; Αυτό που κάνω αυτή τη στιγμή περικλείει με τον καλύτερο τρόπο ό,τι έχω κάνει μέχρι στιγμής. Ωστόσο, εξακολουθώ να αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου ως πωλητή λιανικού εμπορίου, γιατί με ενδιαφέρουν οι πελάτες και το ταξίδι τους. Το πώς τα ρούχα πρόκειται να καταλήξουν ή να μην καταλήξουν στην γκαρνταρόμπα κάποιου. Σήμερα οι λιανοπωλητές, όπως και ο εκδοτικός κόσμος, είναι αναστατωμένοι γιατί βρίσκονται σε μια μεταβατική περίοδο. Το εμπόριο αλλάζει ταχύτατα λόγω του ότι ζούμε σε έναν ψηφιακό κόσμο. Όπως και το δημιουργικό κομμάτι του σχεδιασμού. Ελπίζω η συλλογή Nick Wooster x Paul & Shark να προσελκύσει το ενδιαφέρον και να ξεχωρίσει μέσα σε όλη αυτή την υπερπληροφόρηση που δεχόμαστε από παντού.

Δεδομένου ότι, όπως ανέφερες, ζούμε σε έναν ψηφιακό κόσμο, η επιλογή να δημιουργήσεις μια πολύχρωμη συλλογή, ελκυστική στο μάτι ήταν συνειδητή; Όχι. Μακάρι να ήμουν τόσο έξυπνος. Αντλώ έμπνευση κυρίως από τη "θητεία" μου στο street style. Ζούμε σε μια εποχή όπου τα πράγματα πρέπει να είναι άμεσα σαν τηλεγραφήματα, με την εικόνα να παίζει το μεγαλύτερο ρόλο. Σκέφτηκα λοιπόν πώς θα ξεχωρίσουν τα ρούχα στο ράφι και έπρεπε να παίξω είτε με το χρώμα είτε με το σχέδιο είτε με το μέγεθος. Σωστό ή λάθος, πόνταρα στο χρώμα και στις έντονες αποχρώσεις της χρωματικής παλέτας. Αν θέλεις να φορέσεις χρώμα, φόρα χρώμα. Αν, πάλι, θέλεις κάτι ουδέτερο, φόρα ουδέτερο. Δε μου αρέσουν οι μεσοβέζικες λύσεις.

ΝΙΚ ΓΟΥΣΤΕΡ

Ποια πιστεύεις ότι είναι η άποψη της αγοράς για το brand Paul & Shark; Για κάποιους είναι μια ξεχασμένη μάρκα με ρετρό αισθητική. Για μένα ήταν η κατάλληλη ευκαιρία να αναβιώσω ένα brand με ιστορία. Ελπίζω να τα καταφέρω. Το καταπληκτικό είναι ότι, όταν ξεκίνησα να δουλεύω στην επιχείρηση, κατάλαβα ότι την αντιλαμβάνονται διαφορετικά ανάλογα την αγορά. Σε ορισμένες αγορές το Paul & Shark θεωρείται παρωχημένο. Σ’ εκείνες του Ηνωμένου Βασιλείου χαρακτηρίζεται ως ένα νέο brand στο streetwear, ενώ στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία δεν έχουν καθόλου εικόνα για το τι εστί Paul & Shark. Αυτό το χάσμα καλούμαι να γεφυρώσω.

ΝΙΚ ΓΟΥΣΤΕΡ

Όσον αφορά τη συλλογή αυτή καθαυτή, επισήμανες ότι τη χαρακτηρίζει το έντονο χρώμα. Εκτός από χαρά, τι ευελπιστείς να αισθάνονται οι άνθρωποι όταν φορούν τα ρούχα σου; Νομίζω ότι κάθε brand ή σχεδιαστής το πρώτο πράγμα που αποζητά από τον πελάτη είναι όταν αγγίζει τα ρούχα του να αντιδρά. "Αυτό το χρώμα είναι τόσο έντονο!" ή "Αυτό το σχέδιο έχει ενδιαφέρον". Επίσης, υπάρχουν μερικά πουκάμισα στη συλλογή μας που είναι παράξενα στην αφή. Βγάζουν έναν ήχο "τραγανό", όπως όταν μασάς σοκολατάκι κροκάν. Έχω ένα φίλο που δεν αντέχει τα ρούχα που κάνουν θόρυβο. Εγώ, πάλι, τα λατρεύω.

Δηλαδή αν φορέσεις τη συλλογή, όχι μόνο θα σε βλέπουν, αλλά και θα σε ακούν ότι έρχεσαι από μακριά; (Γέλια) Κάπως έτσι.

Η επιτυχία ενός brand έγκειται στο να μην ακολουθεί τις τάσεις. Να ανακαλύψει τι θα το καταστήσει διαχρονικό.

Κατά τον σχεδιασμό της σειράς ανέτρεξες σε έρευνες που γίνονται κατά καιρούς για τις τάσεις μόδας; Όχι, δεν είναι κάτι που με βρίσκει σύμφωνο. Τάσεις δεν υπάρχουν μόνο στη μόδα, αλλά και στην αυτοκινητοβιομηχανία, στο design. Παντού. Ωστόσο, στόχος μου δεν ήταν να δημιουργήσω ρούχα που φοριούνται τώρα και όχι αύριο. Θέλω η δουλειά μου να αποδώσει καρπούς στο μέλλον. Γι’ αυτό και η επιτυχία ενός brand έγκειται στο να μην ακολουθεί τις τάσεις. Να ανακαλύψει τι θα το καταστήσει διαχρονικό.

Το Paul & Shark είναι ένα τέτοιο brand; Ακριβώς. Πουλά ρούχα που αντέχουν στο χρόνο. Ειδικά τα πουλόβερ του είναι ανεκτίμητη αξία. Ακόμα και φθαρμένα, όμορφα είναι.

Υπήρξε κάποια ευχάριστη έκπληξη στη συνεργασία σου με το Paul & Shark; Κάτι που έμαθες κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού που δεν το γνώριζες; Όταν ήμουν στα 20 και στα 30 μου, ήμουν σίγουρος ότι τα ξέρω όλα. Φέτος θα κλείσω τα 59 και ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα που έχω πάρει είναι ότι όσο μεγαλώνω τόσο περισσότερο συνειδητοποιώ ότι δεν ξέρω τα πάντα, κάτι που αντιλήφθηκα ακόμα περισσότερο δουλεύοντας σε μια εταιρεία ένδυσης που μετρά αισίως τέσσερις δεκαετίες ζωής. Για παράδειγμα, έμαθα πόσο σημαντικό είναι να είσαι ενήμερος για την πελατειακή βάση του brand που σχεδιάζεις. Να κάνεις πίσω το εγώ σου και την παρορμητικότητά του να κρίνεις προτού μελετήσεις όλα τα στοιχεία. Αυτό που αρέσει σ’ εσένα μπορεί να μην αρέσει σ’ εκείνους. Γι’ αυτό είμαι ευγνώμων για την ευκαιρία.

Τώρα θέλουμε να μπεις για λίγο στο ρόλο του καταναλωτή. Τι θα αγόραζες από τη συλλεκτική αυτή συλλογή; Τα μαγιό χωρίς δεύτερη σκέψη. Μέχρι όμως να έρθει το καλοκαίρι, θα επέλεγα σίγουρα τα κασμιρένια πουλόβερ και τα ελαφριά αδιάβροχα.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι που είναι ιδιαίτερο; Το τζάκετ διπλής όψης, που δημιουργήθηκε χάρη στην τεχνογνωσία του Paul & Shark σε συνδυασμό με τη δική μου φαντασία.

Τι είναι πιο σημαντικό σήμερα για ένα brand: ένα καλό προϊόν ή μια καλή διαφημιστική καμπάνια; Στο λιανικό εμπόριο πρέπει να υπάρχει ποιότητα και στα δύο για να ευδοκιμήσει η εταιρεία. Προσωπικά πιστεύω περισσότερο στη δύναμη του προϊόντος.

ΝΙΚ ΓΟΥΣΤΕΡ

Αν μπορούσες να χαρακτηρίσεις με δύο λέξεις τη συλλογή σας, ποιες θα ήταν αυτές; Δοκίμασέ με (Γέλια). Αν καταφέρεις τον καταναλωτή να δοκιμάσει το ρούχο σου στο κατάστημα, τότε έχεις κερδίσει τη μισή μάχη. Για να καταλάβεις, εγώ μισώ τα δοκιμαστήρια. Ο φωτισμός είναι κάπως, η αντανάκλαση του σώματος στον καθρέπτη επίσης, ο υπάλληλος που ρωτά συνεχώς αν είναι όλα εντάξει. Μα πώς να είναι εντάξει; Ένα από τα θετικά του online shopping είναι ότι αγοράζεις κάτι και το δοκιμάζεις με την άνεσή σου στο χώρο σου. Ωστόσο, αγαπώ τα ψώνια στα μαγαζιά. Τα καλά καταστήματα θα αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο. Τα μέτρια θα πεθάνουν αργά ή γρήγορα. Το ίδιο ισχύει και για τις εταιρείες ένδυσης.

Πώς αντιλαμβάνεσαι ποιοτικά, όχι ποσοτικά την επιτυχία της συλλογής σου με το Paul & Shark; Να κάνω καλοκαιρινές διακοπές και να δω να φορούν κάποια από τα μαγιό μου. Ε, τότε, θα πω: "Ναι, κάναμε καλή δουλειά". Το να βλέπεις τις δημιουργίες σου στο δρόμο είναι το καλύτερο κομπλιμέντο.

Πόσο κοντά είναι τα μαγιό σου; Φτάνουν μέχρι το μέσο του μηρού για να μπορούν να μαυρίσουν και τα πόδια.

Από: Esquire SG

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Μόδα

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ