Ο συλλέκτης που αναζητά κάθε ζευγάρι Vans που κυκλοφόρησε ποτέ

Καθώς τo εμβληματικό brand κλείνει 53 χρόνια ζωής, το βρετανικό Esquire μίλησε με τον Henry Davies για το έργο της ζωής του.

Waffleheads, έτσι ονομάζονται οι φανατικοί των Vans, μία ονομασία που την χρωστούν στην χαρακτηριστική σόλα που κουβαλά κάθε παπούτσι του brand. Τα τελευταία χρόνια η μανία για τα Vans έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, όμως κανείς δεν μπορεί να κοντράρει τον Henry Davies στην βαθιά αγάπη που τρέφει για τα εμβληματικά sneakers. Λίγο έως πολύ, μπορεί να πει κανείς πως έχει βρει σε αυτά την αδερφή ψυχή του.

Ως ιδρυτής του Pillow Heat (του εξειδικευμένου site που βρίσκει σπάνια ζευγάρια σε αποθήκες και outlets όλου του κόσμου) ο Davies έχει θέσει έναν στόχο για τον εαυτό του: Να γίνει ο κάτοχος κάθε ζευγαριού που έβγαλε ποτέ η Vans στις Η.Π.Α. Κάτι που μόνο εύκολο δεν είναι, αν αναλογιστείς πως η συλλογή συλλεκτικών sneakers έχει μεταμορφωθεί από χόμπι σε ένα χρηματιστήριο όπου φανατικοί συλλέκτες και 16χρονοι με τρομερό μυαλό για business ανταγωνίζονται εκτοξεύοντας τις τιμές στα ύψη. 

Σε αντίθεση όμως  με τους επιφανειακούς YouTubers και τους rappers που θέλουν να πουλήσουν μούρη, ο Davies δίνει την εντύπωση πως κάνει ό,τι κάνει από καθαρό πάθος. Γιατί, τελικά, αγαπά πραγματικά το brand που έχει συνδέσει το όνομά του με το streetwear. Και, καθώς η ώρα πλησίαζε 10 το βράδυ, στο πάρτι της Vans στο Παρίσι, καθίσαμε μαζί του για να μάθουμε τι είναι εκείνο που τον εμπνέει στην αναζήτησή του.

Ο συλλέκτης που αναζητά κάθε ζευγάρι Vans που κυκλοφόρησε ποτέ

Γιατί Vans; Τι είναι εκείνο που κάνει το brand τόσο σημαντικό για σένα; Αρχικά ήταν ακεραιότητα των vintage προϊόντων που με γοήτευε. Ως συλλέκτης ήθελε να φορέσω εκείνα τα παλιά ζευγάρια. Το σχήμα ήταν διαφορετικό, τα υλικά ήταν καλύτερα κι είχαν ένα βάθος και μία συνέχεια όσον αφορά την κουλτούρα που αντηχούσε μέσα μου. Με κάποιον τρόπο πρεσβεύουν "πιστεύω" και έμφυτες οικογενειακές αξίες με τις οποίες ταυτίζομαι - πράγματα, δηλαδή, πολύ σημαντικά για μένα. Έτσι απέκτησαν πολύ μεγάλη αξία στα μάτια μου. 

Το πρώτο ζευγάρι που αγόρασες; Ένα ασπρόμαυρο ζευγάρι από slip-ons που θύμιζαν σκακιέρα. Τα αγόρασα το 2000, όχι δηλαδή και στο τόσο μακρινό παρελθόν. Ποτέ μου δεν φόρεσα Vans όσο ήμουν παιδί, έτσι αναπλήρωσα τον χαμένο χρόνο στα επόμενα 19 χρόνια.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by henrY john waYne davies (@pillowheat) on

Και το αγαπημένο σου ζευγάρι όλων των εποχών; Από τη σειρά Vans Era, το μοντέλο με τίτλο Style 95. Πρωτοκυκλοφόρησαν το 1976 και αυτά τα μπλε-κόκκινα sneakers ουσιαστικά άλλαξαν την ιστορία του brand: Τότε ήταν που για πρώτη φορά τα Vans συνδέθηκαν με το skateboard, αλλάζοντας την πορεία που θα ακολουθούσαν τα επόμενα 40 χρόνια. Ήταν μία μνημειώδης στιγμή στην ιστορία της νεανικής κουλτούρας και του streetwear όπως τα γνωρίζουμε.

Πώς όμως συνεχίζεις να θεωρείς ένα streetwear brand ιδιαίτερο όταν πια αποτελεί κανόνα του mainstream; Οι λόγοι που με έκαναν να ασχοληθώ με τη Vans παραμένουν οι ίδιοι και, ναι, είναι ιδιαίτεροι: Υπάρχουν αξίες, δεν είναι μόνο το κέρδος και τα χρήματα. Γίνεται προσπάθεια να επηρεαστεί η νεανική κουλτούρα και στη συνέχεια να υποστηριχτεί η υποκοινότητα που έχει αγκαλιάσει τη συγκεκριμένη subculture. Αν δεν υπήρχε ουσία και βάθος, το brand θα μεταμορφωνόταν σε κάτι επιφανειακό και κενό καθώς περνούσαν τα χρόνια. Θέλω η συλλογή μου να διατηρεί την ουσία της.

Vans συλλέκτης 4

Τα Vans δεν είχαν ποτέ σκοπό να αποκτήσουν παγκόσμια εμβέλεια, τι νιώθει η οικογένεια των ιδρυτών σε σχέση με το μέγεθος και την αναγνωρισιμότητα του brand σήμερα; O γιος του ιδρυτή παίζει σημαντικό ρόλο στο brand ακόμη και τώρα, οι αξίες που μοιράζεται η οικογένεια είναι κοινές με τις δικές μου. Κατάγονται από μία παλιότερη εποχή και εκτιμούν όλα όσα τους έφεραν μέχρι εδώ, είναι ρομαντικοί, έχουν εμμονή με την παράδοση και διαθέτουν εξαιρετικό πνεύμα. Ήθελαν να κατασκευάσουν ένα καλό προϊόν, αυτό ήταν που ήθελαν να κάνουν, τελικά αυτό έπιασε κι ένας βασικός λόγος που κάνω αυτή τη δουλειά που κάνω είναι επειδή θέλω να μοιάσω στον Paul Van Doren (σ.σ: ο ιδρυτής του brand).

Αναφορικά με τον ρόλο που έχουν παίξει στην pop κουλτούρα, ποια ήταν η πιο σημαντική στιγμή των Vans; Στα 80s, η ταινία Fast Times at Ridgemont High (1982) έβαλε τα Vans στο mainstream. Σε μία χαρακτηριστική σκηνή ο Jeff Spicoli (σ.σ: ο νεαρός Sean Penn) ανάβει ένα bong, βγάζει τα Vans από το κουτί και χωρίς κανείς να το έχει σχεδιάσει αυτό ήταν μία πανέξυπνη marketing κίνηση. Μετέφερε την εταιρεία πέρα από τα skateboard, σε κάτι πολύ πιο ευρύ. Αρκετά αργότερα, η συνεργασία με τον διάσημο σχεδιαστή Kenzo θα έβαζε τα Vans και στον κόσμο της υψηλής μόδας.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by henrY john waYne davies (@pillowheat) on

Πόσα ζευγάρια Vans πιστεύεις ότι έχεις; Προσπαθώ να μην τα μετράω, αλλά πιστεύω ότι είναι σχεδόν 1000. Βρίσκονται παντού, το παλιό μαγαζί μου είναι γεμάτο από αυτά, το καινούργιο μου μαγαζί το ίδιο ενώ και στο σπίτι μου δεν συμβαίνει κάτι διαφορετικό. Δεν μου αρέσουν όλα τα ζευγάρια, όμως δεν πρόκειται να νιώσω ικανοποιημένος αν δεν τα αποκτήσω όλα μία μέρα. Αυτή είναι, τελικά, η αξία της συλλογής: Μπορεί να μη σε καλύπτουν αισθητικά όλα τα ζευγάρια το ίδιο, όμως το κάθε ένα από αυτά αποτελεί όμως κομμάτι μίας ευρύτερης ιστορίας. 

Από: Esquire UK

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Tο 'Old Money Style' επανήλθε δριμύτερο. Αλλά γιατί;

Η Gen Z έχει εστιάσει το ενδιαφέρον της στον πλούσιο τρόπο ντυσίματος και ιδού οι λόγοι.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Ζηλέψαμε το πανάκριβο -και απλησίαστο- ρολόι του Pep Guardiola

Εκτός από σπάνιο, στοιχίζει 1,26 εκατ. ευρώ. Κατάλαβες τώρα γιατί το λέμε απλησίαστο;

Γραφει Γιαννης Σπανος

Ο Αντώνης Τσαπατάκης βρήκε τα must have items της άνοιξης

Ο Παραολυμπιονίκης και Παγκόσμιος Πρωταθλητής Κολύμβησης εντόπισε στη The Bostonians όλα όσα χρειάζεται η ανοιξιάτικη γκαρνταρόμπα σου.

Το TAG Heuer Carrera ορίζει εδώ και έξι δεκαετίες το είδος των χρονογράφων χειρός

Ένα σύμβολο ακρίβειας στη μέτρηση του χρόνου και εξέλιξης ενός εμβληματικού σχεδιασμού.

Το νέο Superocean Automatic 44 της Breitling είναι εμπνευσμένο από το ελληνικό καλοκαίρι

Πρόκειται για το απόλυτο ρολόι για το νερό που συνδυάζει απόδοση και στυλ και έχει πρωταγωνιστή στη διαφημιστική του καμπάνια τον Σωτήρη Κοντιζά.