Vintage, η νέα τάση μόδας

Το παρελθόν ενώνεται με το παρόν και τα ρούχα από δεύτερο χέρι κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα της βιομηχανίας της μόδας.

Γράφει: Χριστίνα Φαραζή 20 Σεπτεμβρίου 2019

"Αδιαφορώ για την ηλικία του τζάκετ. Είναι ένα cool κομμάτι; Αυτό είναι το μόνο που με ενδιαφέρει". Αυτό που κάποτε είχε πει ο Ralph Lauren για να υπογραμμίσει την όχι και τόσο μεγάλη σημασία που πρέπει να δίνει το κοινό στις τάσεις μόδας, φαντάζει σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ, λόγω της άνθισης του vintage. Μπορεί μέχρι τα τέλη των 90s, ο συγκεκριμένος όρος να μην υπήρχε στο λεξιλόγιο της μόδας και τα παλιά ρούχα, υποδήματα, αξεσουάρ ή εκείνα από δεύτερο χέρι να μην ήταν δημοφιλή, οι καιροί όμως έχουν αλλάξει. Λίγο η κρίση στην παγκόσμια οικονομία, λίγο η γενικότερη στροφή της ποπ κουλτούρας σε περασμένες δεκαετίες τα τελευταία χρόνια και σήμερα, μιλάμε για τη μόδα του vintage, το πιο hot fashion trend αυτή τη στιγμή.

Η φιλοσοφία του δεν αφορά το οικονομικό -η εντύπωση που έχει κάποιος όταν πρωτοακούει για vintage ρούχα είναι ότι πρόκειται για παλιά, φθαρμένα κομμάτια που επιλέγουν όσοι δεν έχουν αρκετά χρήματα για να αγοράσουν κάτι καινούργιο είναι λανθασμένη-, αλλά το ηθικό του πράγματος: Τη διάδοση του ηθικού shopping που επιτυγχάνεται μέσα από την ανακύκλωση των ρούχων, με τη ζωή τους να μην τελειώνει, αλλά να επαναπροσδιορίζεται, φορώντας τα με διαφορετικό τρόπο, σε διαφορετική εποχή.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Thrift Store Finds (@nethrift) on

Οι κρυμμένοι θησαυροί των φυσικών και online καταστημάτων μεταχειρισμένων και vintage ενδυμάτων, που είτε φέρουν την υπογραφή κάποιου διάσημου οίκου ή μόδιστρου, είτε όχι, κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα της βιομηχανίας της μόδας. Τα στατιστικά στοιχεία είναι ενδεικτικά του μεγέθους της δημοφιλίας τους. Σύμφωνα με έκθεση της πλατφόρμας μόδας ThredUp και της εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobalData, η αγορά της μεταπώλησης έχει αυξηθεί 21 φορές ταχύτερα από το λιανικό εμπόριο ειδών ένδυσης τα τελευταία τρία χρόνια, με την παγκόσμια βιομηχανία μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης να αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% περισσότερο από εκείνη της fast fashion -οι εταιρείες που πωλούν οικονομικά ρούχα και αξεσουάρ που παραπέμπουν σε ενδύματα γνωστών σχεδιαστών- μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Αφουγκραζόμενη το κλίμα της εποχής, η αλυσίδα ένδυσης H&M αποφάσισε να κάνει το βήμα και ανακοίνωσε προ μηνών ότι σκοπεύει να πουλά vintage και secondhand κομμάτια τόσο στα καταστήματα όσο και στην ιστοσελίδα της. Κάτι που ήδη συμβαίνει για παράδειγμα στην Asos, την μεγαλύτερη εταιρία online πωλήσεων ενδυμάτων στην Βρετανία, αλλά και στην Farfetch, που συνεργάζεται με vintage boutiques ανά τον κόσμο.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ASOS Marketplace (@asosmarketplace) on

"Νομίζω ότι οι πελάτες μας αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για μοναδικά κομμάτια που δεν μπορούν να βρουν πουθενά αλλού", αναφέρει ο βοηθός αρχισυντάκτη της ιστοσελίδας του Farfetch, Rob Nowill. "Το secondhand shopping είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους millennials", προσθέτει η Morgane Le Caer, δημοσιογράφος μόδας της Lyst, μηχανής αναζήτησης μόδας που παρατήρησε πέρυσι αύξηση της τάξεως του 329% στην αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών προϊόντων. "Ο ενθουσιασμός του να ανακαλύψεις έναν παλιό κρυμμένο θησαυρό ανάμεσά σε εκατοντάδες κομμάτια παρακινεί τους ανθρώπους να δώσουν μία δεύτερη ευκαιρία στα vintage ρούχα". Και όχι μόνο σ' αυτά. Η e-commerce πλατφόρμα StockX που ειδικεύεται στην μεταπώληση αθλητικών υποδημάτων κατέγραψε μόνο τον μήνα Απρίλιο περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια μεικτά κέρδη την ημέρα.

Εκτός όμως από τα brands και τις πλατφόρμες που ποντάρουν στο vintage με την έννοια του μεταχειρισμένου ή του haute couture, υπάρχουν κι εκείνα που παίρνουν το παλιό και το μετατρέπουν σε καινούργιο. "Αγοράζω παλιά ρούχα και πράγματα, παίρνω τα υφάσματά τους και τους δίνω νέα ζωή και μορφή. Μία παλιά κουρτίνα μπορεί να γίνει ένα φοβερό vintage πουκάμισο", εξηγεί η Emily Bode, ιδρύτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του νεοϋρκέζικου brand, Bode.

Vintage, η νέα τάση μόδας

Ό,τι πιο φρέσκο συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην μόδα παγκοσμίως είναι vintage.

Από: Esquire UK

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.