
Vintage, η νέα τάση μόδας
Το παρελθόν ενώνεται με το παρόν και τα ρούχα από δεύτερο χέρι κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα της βιομηχανίας της μόδας.

"Αδιαφορώ για την ηλικία του τζάκετ. Είναι ένα cool κομμάτι; Αυτό είναι το μόνο που με ενδιαφέρει". Αυτό που κάποτε είχε πει ο Ralph Lauren για να υπογραμμίσει την όχι και τόσο μεγάλη σημασία που πρέπει να δίνει το κοινό στις τάσεις μόδας, φαντάζει σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ, λόγω της άνθισης του vintage. Μπορεί μέχρι τα τέλη των 90s, ο συγκεκριμένος όρος να μην υπήρχε στο λεξιλόγιο της μόδας και τα παλιά ρούχα, υποδήματα, αξεσουάρ ή εκείνα από δεύτερο χέρι να μην ήταν δημοφιλή, οι καιροί όμως έχουν αλλάξει. Λίγο η κρίση στην παγκόσμια οικονομία, λίγο η γενικότερη στροφή της ποπ κουλτούρας σε περασμένες δεκαετίες τα τελευταία χρόνια και σήμερα, μιλάμε για τη μόδα του vintage, το πιο hot fashion trend αυτή τη στιγμή.
Η φιλοσοφία του δεν αφορά το οικονομικό -η εντύπωση που έχει κάποιος όταν πρωτοακούει για vintage ρούχα είναι ότι πρόκειται για παλιά, φθαρμένα κομμάτια που επιλέγουν όσοι δεν έχουν αρκετά χρήματα για να αγοράσουν κάτι καινούργιο είναι λανθασμένη-, αλλά το ηθικό του πράγματος: Τη διάδοση του ηθικού shopping που επιτυγχάνεται μέσα από την ανακύκλωση των ρούχων, με τη ζωή τους να μην τελειώνει, αλλά να επαναπροσδιορίζεται, φορώντας τα με διαφορετικό τρόπο, σε διαφορετική εποχή.
Οι κρυμμένοι θησαυροί των φυσικών και online καταστημάτων μεταχειρισμένων και vintage ενδυμάτων, που είτε φέρουν την υπογραφή κάποιου διάσημου οίκου ή μόδιστρου, είτε όχι, κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα της βιομηχανίας της μόδας. Τα στατιστικά στοιχεία είναι ενδεικτικά του μεγέθους της δημοφιλίας τους. Σύμφωνα με έκθεση της πλατφόρμας μόδας ThredUp και της εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobalData, η αγορά της μεταπώλησης έχει αυξηθεί 21 φορές ταχύτερα από το λιανικό εμπόριο ειδών ένδυσης τα τελευταία τρία χρόνια, με την παγκόσμια βιομηχανία μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης να αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% περισσότερο από εκείνη της fast fashion -οι εταιρείες που πωλούν οικονομικά ρούχα και αξεσουάρ που παραπέμπουν σε ενδύματα γνωστών σχεδιαστών- μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Αφουγκραζόμενη το κλίμα της εποχής, η αλυσίδα ένδυσης H&M αποφάσισε να κάνει το βήμα και ανακοίνωσε προ μηνών ότι σκοπεύει να πουλά vintage και secondhand κομμάτια τόσο στα καταστήματα όσο και στην ιστοσελίδα της. Κάτι που ήδη συμβαίνει για παράδειγμα στην Asos, την μεγαλύτερη εταιρία online πωλήσεων ενδυμάτων στην Βρετανία, αλλά και στην Farfetch, που συνεργάζεται με vintage boutiques ανά τον κόσμο.
"Νομίζω ότι οι πελάτες μας αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για μοναδικά κομμάτια που δεν μπορούν να βρουν πουθενά αλλού", αναφέρει ο βοηθός αρχισυντάκτη της ιστοσελίδας του Farfetch, Rob Nowill. "Το secondhand shopping είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους millennials", προσθέτει η Morgane Le Caer, δημοσιογράφος μόδας της Lyst, μηχανής αναζήτησης μόδας που παρατήρησε πέρυσι αύξηση της τάξεως του 329% στην αγορά μεταχειρισμένων πολυτελών προϊόντων. "Ο ενθουσιασμός του να ανακαλύψεις έναν παλιό κρυμμένο θησαυρό ανάμεσά σε εκατοντάδες κομμάτια παρακινεί τους ανθρώπους να δώσουν μία δεύτερη ευκαιρία στα vintage ρούχα". Και όχι μόνο σ' αυτά. Η e-commerce πλατφόρμα StockX που ειδικεύεται στην μεταπώληση αθλητικών υποδημάτων κατέγραψε μόνο τον μήνα Απρίλιο περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια μεικτά κέρδη την ημέρα.
Εκτός όμως από τα brands και τις πλατφόρμες που ποντάρουν στο vintage με την έννοια του μεταχειρισμένου ή του haute couture, υπάρχουν κι εκείνα που παίρνουν το παλιό και το μετατρέπουν σε καινούργιο. "Αγοράζω παλιά ρούχα και πράγματα, παίρνω τα υφάσματά τους και τους δίνω νέα ζωή και μορφή. Μία παλιά κουρτίνα μπορεί να γίνει ένα φοβερό vintage πουκάμισο", εξηγεί η Emily Bode, ιδρύτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του νεοϋρκέζικου brand, Bode.

Ό,τι πιο φρέσκο συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην μόδα παγκοσμίως είναι vintage.
Από: Esquire UK
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Για τη νέα συλλογή της Diesel είμαστε όλοι ένοχοι, και μας αρέσει
Αν το να έχεις στυλ και να το υποστηρίζεις μέχρι τελείας είναι έγκλημα, τότε... Guilty as charged!
THE BOSTONIANS FW’25: Ανακαλώντας το στυλ των 90s & 00s, με μια νέα, σύγχρονη ματιά
Η νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025 της The Bostonians αντλεί έμπνευση από τα ’90s και ’00s, με ποιοτικά υφάσματα, καθαρές γραμμές και διαχρονικό στιλ για κάθε στιγμή της ημέρας.
Rosie Huntington-Whiteley & Jason Statham, το νέο 'πρόσωπο' της πολυτέλειας
Η συλλογή Ultrafine Cashmere της Falconeri καταδεικνύει ότι τα καλύτερα πράγματα στη ζωή δε "φωνάζουν". Και όταν καταφέρεις να τα εντοπίσεις, δεν τα αποχωρίζεσαι.
Η TAG Heuer ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ψηφιακής avant-garde ωρολογοποιίας
Η TAG Heuer παρουσιάζει την πέμπτη γενιά του Connected, του πιο προηγμένου συνδεδεμένου ρολογιού που έχει δημιουργήσει ποτέ.
Είναι εθιστικά τα τατουάζ; 6 tattoo artists απαντούν σε 10 καυτές απορίες μας
Λίγο πριν από την 9η Athens Tattoo Expo, οι πλέον δημοφιλείς Last Hope, Macabre, Panos Ntolas, Pande-lee, Proki και Sloan_Purple αναλαμβάνουν να δώσουν εξήγηση σε πράγματα που σπάνια μπαίνουμε στη διαδικασία να ρωτήσουμε για την τέχνη του τατουάζ.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΣτη Dirty Laundry βρήκαμε τα μόνα ρούχα που χρειάζεσαι για τη νέα σεζόν
Η νέα, εκπληκτική συλλογή της DIRTY LAUNDRY FW25 βαδίζει στην εποχή του Cool Luxury, αποδεικνύοντας πως η πολυτέλεια μπορεί, και είναι αλληλένδετη με την άνεση.