Ένα ισραηλινό streetwear brand φωνάζει για ειρήνη στη Μέση Ανατολή

Το Adish υπόσχεται πολλά περισσότερο από μόδα.

Η εισβολή της Τουρκίας στη Συρία υπενθύμισε σε όλο τον πλανήτη τη σφαγή δίχως τέλος που συντελείται εδώ και δεκαετίες στα εδάφη της αιματοβαμμένης Μέσης Ανατολής, με την ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση να μαίνεται από τα μέσα του 20ου αιώνα. Αν και η ανάγκη για ανακωχή στην περιοχή είναι επιτακτική, οι ελπίδες για την επίτευξή της αποδεικνύονται φρούδες. Η κοινωνία φωνάζει για ειρήνη, όχι μόνο στους δρόμους. Η σύγχρονη γενιά στη Μέση Ανατολή έχει βρει ευφάνταστους τρόπους για να μεταδώσει το μήνυμα της ενότητας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Ισραηλινών Amit Luzon και Eyal Eliyahu.

Ένα ισραηλινό streetwear brand φωνάζει για ειρήνη στη Μέση Ανατολή
Από αριστερά στα δεξιά: Amit Luzon και Eyal Eliyahu.

Το 2017, οι δύο συμμαθητές αποφάσισαν να κάνουν πράξη αυτό που ονειρεύονταν από παιδιά, όταν περνούσαν τον χρόνο τους κάνοντας skateboarding: Να δημιουργήσουν το δικό τους streetwear brand. "So far, so millennial", που λένε και στο χωριό μας, αλλά αυτό που διαφοροποιεί τους 25+ Luzon και Eliyahu από τους συνομήλικούς τους, είναι ο σκοπός τους. Υπόσχονται πολλά περισσότερα από μόδα. Για την ακρίβεια, την χρησιμοποιούν για να προσφέρουν μία διαφορετική οπτική στο ισραηλινοπαλαιστινιακό ζήτημα - να μιλήσουν για όλα αυτά που ενώνουν Ισραηλινούς και Παλαιστινίους στην πράξη, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία των δύο λαών.

ADISH

Ονόμασαν την εταιρεία ένδυσής τους, Adish που στα ελληνικά μεταφράζεται ως απάθεια, αλλά μόνο απαθής δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. "Σε μία εποχή που το Ισραήλ και ο κόσμος γενικότερα παρακολουθεί με απάθεια όσα συμβαίνουν στην Μέση Ανατολή, εμείς επιλέγουμε με τον τρόπο μας να ενεργήσουμε, χτίζοντας ένα σύγχρονο streetwear brand με ένα σκοπό που ξεπερνά τα στενά όρια της μόδας", δηλώνει ο Luzon στο βρετανικό Esquire. O Eliyahu προσθέτει: "Η συνεργασία μεταξύ των απλών ανθρώπων από το Ισραήλ και την Παλαιστίνη είναι ο καλύτερος δρόμος για να δοθεί ένα τέλος στη διένεξη".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AḌİSH (@adishstudios) on

Το δίδυμο, που να σημειωθεί ότι είναι αυτοδίδακτο, καθώς κανείς από τους δύο δεν έχει σπουδάσει σχέδιο μόδας ή κάτι που να σχετίζεται με τον συγκεκριμένο χώρο, συνεργάζεται με διάφορους τεχνίτες που ειδικεύονται στο κέντημα, κυρίως γυναίκες, τόσο στο Ισραήλ, όσο και στην Παλαιστίνη, αλλά και στη Νέα Υόρκη. "Συνεργαζόμαστε επίσης με βεδουίνους καλλιτέχνες, που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τη συγκεκριμένη τέχνη".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AḌİSH (@adishstudios) on

Τα χειροποίητα παλαιστινιακά κεντήματα είναι το σήμα κατατεθέν των δημιουργιών της Adish, που συνδυάζουν το σύγχρονο streetwear με την παράδοση της Μέσης Ανατολής στο χειροποίητο κέντημα.

Ενδεικτικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι σε κάθε ρούχο υπάρχει η περιγραφή του κεντήματος, από την ονομασία του μέχρι εκείνη του ανθρώπου που το ύφανε και το παλαιστινιακό χωριό από το οποίο προέρχεται.

ADISHΑν έχουν έρθει ποτέ αντιμέτωποι με αρνητικά, υβριστικά σχόλια; "Φυσικά. Δεκάδες στο Instagram", απαντά ο Luzon. "Αυτό βέβαια ήταν κάτι για το οποίο ήμασταν προετοιμασμένοι. Ο συντηρητισμός και ο φανατισμός χαρακτηρίζει ένα μεγάλο κομμάτι της Μέσης Ανατολής. Δεν μας φοβίζει. Εμείς θα συνεχίσουμε να κάνουμε σωστά, αυτό που αγαπάμε. Αυτό που ελπίζουμε".

Εκτός από ειρήνη, ελπίζουν για την ανάπτυξη της τοπικής χειροτεχνίας και το άνοιγμά της σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο. "Θέλουμε η βιομηχανία της μόδας να στρέψει την προσοχή της στο Ισραήλ και στη Δυτική Όχθη", εξηγεί ο Eliyahu. "Αυτό είναι κάτι όμως που θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να επιτευχθεί. Είμαστε ακόμα στην αρχή, έχουμε πολύ ιδρώτα να χύσουμε".

Αν θα τα καταφέρουν; Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν έμειναν απαθείς. 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ζηλέψαμε το πανάκριβο -και απλησίαστο- ρολόι του Pep Guardiola

Εκτός από σπάνιο, στοιχίζει 1,26 εκατ. ευρώ. Κατάλαβες τώρα γιατί το λέμε απλησίαστο;

Γραφει Γιαννης Σπανος

Ο Αντώνης Τσαπατάκης βρήκε τα must have items της άνοιξης

Ο Παραολυμπιονίκης και Παγκόσμιος Πρωταθλητής Κολύμβησης εντόπισε στη The Bostonians όλα όσα χρειάζεται η ανοιξιάτικη γκαρνταρόμπα σου.

Το νέο Superocean Automatic 44 της Breitling είναι εμπνευσμένο από το ελληνικό καλοκαίρι

Πρόκειται για το απόλυτο ρολόι για το νερό που συνδυάζει απόδοση και στυλ και έχει πρωταγωνιστή στη διαφημιστική του καμπάνια τον Σωτήρη Κοντιζά.

Η Salomon παρουσιάζει τη νέα σειρά προϊόντων πεζοπορίας για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2024

"Δεν χρειάζεται να διαλέξετε μεταξύ του να είστε κατάλληλα ντυμένοι για την ύπαιθρο και του να είστε κομψοί", υπογραμμίζει ο Pete Cameron, Διευθυντής Μάρκετινγκ Προϊόντων της Salomon Outdoor.

Τα πιο διάσημα sneakers στο Instagram

10 αθλητικά παπούτσια που έχουν σίγουρα περάσει από το feed σου.

Γραφει Νικη Κοντομηνα