
Ένα ισραηλινό streetwear brand φωνάζει για ειρήνη στη Μέση Ανατολή
Το Adish υπόσχεται πολλά περισσότερο από μόδα.

Η εισβολή της Τουρκίας στη Συρία υπενθύμισε σε όλο τον πλανήτη τη σφαγή δίχως τέλος που συντελείται εδώ και δεκαετίες στα εδάφη της αιματοβαμμένης Μέσης Ανατολής, με την ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση να μαίνεται από τα μέσα του 20ου αιώνα. Αν και η ανάγκη για ανακωχή στην περιοχή είναι επιτακτική, οι ελπίδες για την επίτευξή της αποδεικνύονται φρούδες. Η κοινωνία φωνάζει για ειρήνη, όχι μόνο στους δρόμους. Η σύγχρονη γενιά στη Μέση Ανατολή έχει βρει ευφάνταστους τρόπους για να μεταδώσει το μήνυμα της ενότητας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Ισραηλινών Amit Luzon και Eyal Eliyahu.

Από αριστερά στα δεξιά: Amit Luzon και Eyal Eliyahu.
Το 2017, οι δύο συμμαθητές αποφάσισαν να κάνουν πράξη αυτό που ονειρεύονταν από παιδιά, όταν περνούσαν τον χρόνο τους κάνοντας skateboarding: Να δημιουργήσουν το δικό τους streetwear brand. "So far, so millennial", που λένε και στο χωριό μας, αλλά αυτό που διαφοροποιεί τους 25+ Luzon και Eliyahu από τους συνομήλικούς τους, είναι ο σκοπός τους. Υπόσχονται πολλά περισσότερα από μόδα. Για την ακρίβεια, την χρησιμοποιούν για να προσφέρουν μία διαφορετική οπτική στο ισραηλινοπαλαιστινιακό ζήτημα - να μιλήσουν για όλα αυτά που ενώνουν Ισραηλινούς και Παλαιστινίους στην πράξη, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία των δύο λαών.

Ονόμασαν την εταιρεία ένδυσής τους, Adish που στα ελληνικά μεταφράζεται ως απάθεια, αλλά μόνο απαθής δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. "Σε μία εποχή που το Ισραήλ και ο κόσμος γενικότερα παρακολουθεί με απάθεια όσα συμβαίνουν στην Μέση Ανατολή, εμείς επιλέγουμε με τον τρόπο μας να ενεργήσουμε, χτίζοντας ένα σύγχρονο streetwear brand με ένα σκοπό που ξεπερνά τα στενά όρια της μόδας", δηλώνει ο Luzon στο βρετανικό Esquire. O Eliyahu προσθέτει: "Η συνεργασία μεταξύ των απλών ανθρώπων από το Ισραήλ και την Παλαιστίνη είναι ο καλύτερος δρόμος για να δοθεί ένα τέλος στη διένεξη".
Το δίδυμο, που να σημειωθεί ότι είναι αυτοδίδακτο, καθώς κανείς από τους δύο δεν έχει σπουδάσει σχέδιο μόδας ή κάτι που να σχετίζεται με τον συγκεκριμένο χώρο, συνεργάζεται με διάφορους τεχνίτες που ειδικεύονται στο κέντημα, κυρίως γυναίκες, τόσο στο Ισραήλ, όσο και στην Παλαιστίνη, αλλά και στη Νέα Υόρκη. "Συνεργαζόμαστε επίσης με βεδουίνους καλλιτέχνες, που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τη συγκεκριμένη τέχνη".
Τα χειροποίητα παλαιστινιακά κεντήματα είναι το σήμα κατατεθέν των δημιουργιών της Adish, που συνδυάζουν το σύγχρονο streetwear με την παράδοση της Μέσης Ανατολής στο χειροποίητο κέντημα.
Ενδεικτικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι σε κάθε ρούχο υπάρχει η περιγραφή του κεντήματος, από την ονομασία του μέχρι εκείνη του ανθρώπου που το ύφανε και το παλαιστινιακό χωριό από το οποίο προέρχεται.
Αν έχουν έρθει ποτέ αντιμέτωποι με αρνητικά, υβριστικά σχόλια; "Φυσικά. Δεκάδες στο Instagram", απαντά ο Luzon. "Αυτό βέβαια ήταν κάτι για το οποίο ήμασταν προετοιμασμένοι. Ο συντηρητισμός και ο φανατισμός χαρακτηρίζει ένα μεγάλο κομμάτι της Μέσης Ανατολής. Δεν μας φοβίζει. Εμείς θα συνεχίσουμε να κάνουμε σωστά, αυτό που αγαπάμε. Αυτό που ελπίζουμε".
Εκτός από ειρήνη, ελπίζουν για την ανάπτυξη της τοπικής χειροτεχνίας και το άνοιγμά της σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο. "Θέλουμε η βιομηχανία της μόδας να στρέψει την προσοχή της στο Ισραήλ και στη Δυτική Όχθη", εξηγεί ο Eliyahu. "Αυτό είναι κάτι όμως που θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να επιτευχθεί. Είμαστε ακόμα στην αρχή, έχουμε πολύ ιδρώτα να χύσουμε".
Αν θα τα καταφέρουν; Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν έμειναν απαθείς.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.