Ένα ισραηλινό streetwear brand φωνάζει για ειρήνη στη Μέση Ανατολή
Το Adish υπόσχεται πολλά περισσότερο από μόδα.
Η εισβολή της Τουρκίας στη Συρία υπενθύμισε σε όλο τον πλανήτη τη σφαγή δίχως τέλος που συντελείται εδώ και δεκαετίες στα εδάφη της αιματοβαμμένης Μέσης Ανατολής, με την ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση να μαίνεται από τα μέσα του 20ου αιώνα. Αν και η ανάγκη για ανακωχή στην περιοχή είναι επιτακτική, οι ελπίδες για την επίτευξή της αποδεικνύονται φρούδες. Η κοινωνία φωνάζει για ειρήνη, όχι μόνο στους δρόμους. Η σύγχρονη γενιά στη Μέση Ανατολή έχει βρει ευφάνταστους τρόπους για να μεταδώσει το μήνυμα της ενότητας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Ισραηλινών Amit Luzon και Eyal Eliyahu.
Από αριστερά στα δεξιά: Amit Luzon και Eyal Eliyahu.
Το 2017, οι δύο συμμαθητές αποφάσισαν να κάνουν πράξη αυτό που ονειρεύονταν από παιδιά, όταν περνούσαν τον χρόνο τους κάνοντας skateboarding: Να δημιουργήσουν το δικό τους streetwear brand. "So far, so millennial", που λένε και στο χωριό μας, αλλά αυτό που διαφοροποιεί τους 25+ Luzon και Eliyahu από τους συνομήλικούς τους, είναι ο σκοπός τους. Υπόσχονται πολλά περισσότερα από μόδα. Για την ακρίβεια, την χρησιμοποιούν για να προσφέρουν μία διαφορετική οπτική στο ισραηλινοπαλαιστινιακό ζήτημα - να μιλήσουν για όλα αυτά που ενώνουν Ισραηλινούς και Παλαιστινίους στην πράξη, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία των δύο λαών.

Ονόμασαν την εταιρεία ένδυσής τους, Adish που στα ελληνικά μεταφράζεται ως απάθεια, αλλά μόνο απαθής δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. "Σε μία εποχή που το Ισραήλ και ο κόσμος γενικότερα παρακολουθεί με απάθεια όσα συμβαίνουν στην Μέση Ανατολή, εμείς επιλέγουμε με τον τρόπο μας να ενεργήσουμε, χτίζοντας ένα σύγχρονο streetwear brand με ένα σκοπό που ξεπερνά τα στενά όρια της μόδας", δηλώνει ο Luzon στο βρετανικό Esquire. O Eliyahu προσθέτει: "Η συνεργασία μεταξύ των απλών ανθρώπων από το Ισραήλ και την Παλαιστίνη είναι ο καλύτερος δρόμος για να δοθεί ένα τέλος στη διένεξη".
Το δίδυμο, που να σημειωθεί ότι είναι αυτοδίδακτο, καθώς κανείς από τους δύο δεν έχει σπουδάσει σχέδιο μόδας ή κάτι που να σχετίζεται με τον συγκεκριμένο χώρο, συνεργάζεται με διάφορους τεχνίτες που ειδικεύονται στο κέντημα, κυρίως γυναίκες, τόσο στο Ισραήλ, όσο και στην Παλαιστίνη, αλλά και στη Νέα Υόρκη. "Συνεργαζόμαστε επίσης με βεδουίνους καλλιτέχνες, που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τη συγκεκριμένη τέχνη".
Τα χειροποίητα παλαιστινιακά κεντήματα είναι το σήμα κατατεθέν των δημιουργιών της Adish, που συνδυάζουν το σύγχρονο streetwear με την παράδοση της Μέσης Ανατολής στο χειροποίητο κέντημα.
Ενδεικτικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι σε κάθε ρούχο υπάρχει η περιγραφή του κεντήματος, από την ονομασία του μέχρι εκείνη του ανθρώπου που το ύφανε και το παλαιστινιακό χωριό από το οποίο προέρχεται.
Αν έχουν έρθει ποτέ αντιμέτωποι με αρνητικά, υβριστικά σχόλια; "Φυσικά. Δεκάδες στο Instagram", απαντά ο Luzon. "Αυτό βέβαια ήταν κάτι για το οποίο ήμασταν προετοιμασμένοι. Ο συντηρητισμός και ο φανατισμός χαρακτηρίζει ένα μεγάλο κομμάτι της Μέσης Ανατολής. Δεν μας φοβίζει. Εμείς θα συνεχίσουμε να κάνουμε σωστά, αυτό που αγαπάμε. Αυτό που ελπίζουμε".
Εκτός από ειρήνη, ελπίζουν για την ανάπτυξη της τοπικής χειροτεχνίας και το άνοιγμά της σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο. "Θέλουμε η βιομηχανία της μόδας να στρέψει την προσοχή της στο Ισραήλ και στη Δυτική Όχθη", εξηγεί ο Eliyahu. "Αυτό είναι κάτι όμως που θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να επιτευχθεί. Είμαστε ακόμα στην αρχή, έχουμε πολύ ιδρώτα να χύσουμε".
Αν θα τα καταφέρουν; Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν έμειναν απαθείς.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Massimo Duti: Νέο κατάστημα, νέα εμπειρία στον Πειραιά
Το νέο concept store της Massimo Dutti στον Πειραιά φέρνει μόδα, βιωσιμότητα και τεχνολογία σε έναν χώρο 1.100 τ.μ. με εξατομικευμένες υπηρεσίες αγορών.
New Era: Το streetwear του χειμώνα, όπως πρέπει να φοριέται
Η New Era MLB & NBA Lifestyle Collection φέρνει το sport στο καθημερινό street style, με hoodies, tees και caps σχεδιασμένα για τον χειμώνα και την πόλη.
Η Nautica μεταφράζει τη ναυτική κληρονομιά σε σύγχρονο urban στυλ
Η φθινοπωρινή συλλογή της Nautica φέρνει τη ναυτική κληρονομιά στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον. Καθαρές γραμμές, τεχνικά υφάσματα και χρωματική παλέτα εμπνευσμένη από τη θάλασσα συνθέτουν ένα wardrobe που ισορροπεί ανάμεσα στη λειτουργικότητα και το elevated everyday style.
Η τέχνη του ανδρικού στυλ
Στο πέρασµα του χρόνου, λίγα brands κατάφεραν να αποτυπώσουν την ουσία του "τι θέλουν οι άντρες στο ντύσιµό τους" όσο η Oxford Company. Από το 1991 χτίζει µε συνέπεια µια φιλοσοφία όπου η λεπτοµέρεια, η τεχνογνωσία και η κοµψότητα µετατρέπουν το ντύσιµο σε εµπειρία και το απαράµιλλο στυλ σε ανάγκη.
UGG FW25: Όταν το Iconic Feeling συναντά το σύγχρονο ανδρικό στιλ με τον Central Cee
Η UGG λανσάρει την καμπάνια "Iconic Feeling" FW25 με πρωταγωνιστή τον Central Cee και παρουσιάζει τα Classic Ultra Mini και Tasman II.
Η Kalogirou παρουσιάζει τη Holiday Campaign 2025: "Touch of Light"
Η καμπάνια "Touch of Light" της Kalogirou γιορτάζει τη διαχρονική κομψότητα, τη συναισθηματική εμπειρία του gifting και τη μαγεία της γιορτινής περιόδου.