Πώς η Moncler πέρασε την après ski ένδυση στο streetwear
Το ιταλικό brand δεν σταμάτησε ποτέ να γεννά καινοτόμες ιδέες στη βιομηχανία της μόδας.
Όταν έχεις στο μυαλό σου τη σημερινή εικόνα της Moncler είναι πολύ δύσκολο να φανταστείς ότι κατά τη γέννησή της, η ιταλική εταιρεία που είναι συνυφασμένη με το χειμωνιάτικο αθλητικό ντύσιμο, τα φουσκωτά μπουφάν και τα χιονοδρομικά σαλέ, ουδεμία σχέση είχε με τη μόδα και την πολυτέλεια. Μέχρι που ο Sandro Mandrino, Ιταλός σχεδιαστής και καλλιτεχνικός διευθυντής της συλλογής σκι ένδυσης 3 Moncler Grenoble κατάφερε να περάσει το κλασικό après ski outerwear στη streetwear γκαρνταρόμπα, αναδεικνύοντας τη Moncler σε ένα από τα πιο επίκαιρα, επιδραστικά και πρωτοποριακά luxury fashion brands της εποχής μας.
Το ξεκίνημα

Οι δύο φίλοι René Ramillon και Andreé Vincent αποφάσισαν το 1952 να γίνουν συνεργάτες και να ιδρύσουν μία εταιρεία χειμωνιάτικου εξοπλισμού με sleeping bags και σκηνές σε ένα μικρό ορεινό χωριό κοντά στην Γκρενόμπλ της Γαλλίας. Το όνομα αυτού Monestier de Clermont, με την Moncler να αποτελεί συντομογραφία του.
Η παραγωγή των φουσκωτών μπουφάν που αποτελούν το σήμα κατατεθέν του brand ήταν ένα ευτυχές ατύχημα. Όταν το δίδυμο αντιλήφθηκε ότι οι εργάτες του εργοστασίου αδυνατούσαν να δουλέψουν από το κρύο, τους έφτιαξαν χοντρά μπουφάν για να τους προφυλάξουν από τις χαμηλές θερμοκρασίες. Ένας Γάλλος ορειβάτης που έτυχε να περνά από το εργοστάσιο, είδε ένα εργάτη να φορά το συγκεκριμένο πανωφόρι και ζήτησε να αγοράσει ένα κομμάτι. Ήταν ο Lionel Terray που αντιλήφθηκε τις δυνατότητες των Ramillon και Vincent να εισέλθουν στον κόσμο της αθλητικής ένδυσης και συνεργάστηκε μαζί τους για τη δημιουργία της συλλογής "Moncler pour Lionel Terray". Ήταν η πρώτη επίσημη απόπειρα της εταιρείας για τον σχεδιασμό σπορ outerwear.
Δύο χρόνια μετά, το 1954 δύο Ιταλοί ορειβάτες, οι Achille Compagnoni και Lino Lacedelli, σκαρφάλωσαν το ασιατικό Κ2, το δεύτερο υψηλότερο βουνό στη Γη μετά το όρος Έβερεστ, φορώντας τα φουσκωτά μπουφάν της Moncler, ενώ την επόμενη χρονιά, η εταιρεία έντυσε την αποστολή που αποπειράθηκε να ανέβει στην κορυφή του Μακαλού, του πέμπτου υψηλότερου βουνού στον κόσμο. Στους χειμερινούς Ολυμπιακούς της Γκρενόμπλ το 1968, η Moncler ήταν ο επίσημος χορηγός ένδυσης της γαλλικής ομάδας σκι.
Η επανάσταση

Με το πέρασμα του χρόνου, το après ski ντύσιμο ενσωματώθηκε σταδιακά στην κουλτούρα της μόδας και στο καθημερινό στυλ. Στις αρχές του 20ου αιώνα, οι γυναίκες που ζούσαν στα χιονισμένα ορεινά βουνά και φορούσαν φούστες κάτω από το γόνατο έριξαν στους ώμους τους τα πρώτα κερωμένα μπουφάν, που χρησιμοποιούνταν τότε στο σκι και στα τέλη του 1920 κι ενώ είχαν παρεμβληθεί οι χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του 1924, ξεκίνησαν να φορούν παντελόνια. Στην αρχή μάλλινα. Κάπου στα τέλη των 30s και στις αρχές των 40s, οι κατασκευαστές άρχισαν να πειραματίζονται με το πώς θα τα αδιαβροχοποιήσουν. Κατά τις δεκαετίες του '50 και του '60, η τεχνική τους τελειοποιήθηκε και τα αδιάβροχα παντελόνια έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι του sportswear, μέχρι που το 1970 έγινε η επανάσταση στην σκι ένδυση. Οι γραμμές έγιναν πιο στενές και μοντέρνες, τα συνθετικά υφάσματα αναβαθμίστηκαν ποιοτικά και τα έντονα χρώματα και τα ψυχεδελικά σχέδια αντικατέστησαν τη μονοτονία των κλασικών αποχρώσεων. Η σκι ένδυση επηρεάστηκε από τη mainstream μόδα της εποχής, με αποτέλεσμα τα après ski looks να βρεθούν ξαφνικά στο προσκήνιο των τάσεων.
Χρειάστηκαν ωστόσο να περάσουν δεκαετίες μέχρι το εμβληματικό φουσκωτό μπουφάν της εταιρείας να κερδίσει τη χαμένη δόξα του. Το 2003, η Moncler εξαγοράστηκε από τον Ιταλό επιχειρηματία Remo Ruffini, πρόεδρο και CEO, ο οποίος ξεκίνησε να σχεδιάζει μία στρατηγική μάρκετινγκ για τη διαφήμιση του puffer jacket παγκοσμίως.
Από τις χιονισμένες πλαγιές στους δρόμους των πόλεων

Το πέρασμα της après ski ένδυσης της Moncler στο streetwear "κλείδωσε" κυρίως χάρη στις συλλεκτικές και στοχευμένες συλλογές που λάνσαρε το brand τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια: Από τις 6 Moncler 1017 Alyx 9SM, 5 Moncler Craig Green και 8 Moncler Palm Angels μέχρι την 3 Moncler Grenoble collection που πρωτοκυκλοφόρησε το 2010. Το κοινό χαρακτηριστικό όλων ήταν απευθύνονταν όχι μόνο στο κοινό του σκι και σε όσους ζουν σε μέρη με ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά σε όλο τον κόσμο. Σε όλους όσοι αναζητούν να συνδυάσουν την πρακτικότητα με την πολυτέλεια και με το ό,τι νέο κυκλοφορεί στον κόσμο της μόδας. Αυτό που κάποτε φοριόταν αποκλειστικά και μόνο για να προστατεύει από την παγωνιά, σήμερα ανήκει στα staples του αντρικού και γυναικείου στυλ.
Από: Esquire US
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
H χριστουγεννιάτικη συλλογή του IUMAN είναι τολμηρή, κομψή και απροσδόκητη
Κάθε κομμάτι διηγείται μία ιστορία, σχεδιασμένη για όσους θέλουν να ζήσουν τα Χριστούγεννα με προσωπικότητα και ελαφρότητα.
15 διάσημοι που υπήρξαν μακρυμάλληδες με επιτυχία - ή και όχι
Για κάποιους από αυτούς, δε γνωρίζαμε καν πως είχαν ποτέ τους μακριά μαλλιά.
Γραφει Νικη ΚοντομηναPaul Smith Loves Barbour: Όταν η βρετανική κομψότητα αποκτά νέο, τολμηρό λεξιλόγιο
Η νέα συλλογή Paul Smith x Barbour AW25 φέρνει μια σύγχρονη ματιά στα εμβληματικά jackets της Barbour, με απρόβλεπτες αποχρώσεις, patchwork λεπτομέρειες και παιχνιδιάρικο βρετανικό ύφος.
H Tom Tailor παρουσιάζει τη νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η συλλογή FW25 αντλεί έμπνευση από την απλότητα της καθημερινότητας, δίνοντας έμφαση στα ποιοτικά υλικά, τη λειτουργικότητα και τον συνδυασμό πρακτικότητας με στιλ.
Superdry Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025: Ένα Νέο Κεφάλαιο στη Βρετανική Κληρονομιά
Η Superdry αποκαλύπτει τη συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025, με ανανεωμένα κλασικά, νέα υλικά, μοντέρνα πανωφόρια και το φρέσκο λογότυπο Superdry & Co που σηματοδοτεί μια νέα εποχή.
Η UGG παρουσίασε τη νέα ανδρική συλλογή "ICONIC FEELING", με ένα ξεχωριστό party
Η UGG παρουσίασε τη νέα ανδρική συλλογή FW25 στο THE HUB, με εντυπωσιακό setup, live art από τον Same84, DJ set του Jiles και exclusive στιγμές για καλεσμένους και creators.