
Η ιστορία του θρυλικού βρετανικού shoe brand, Grenson
Η εταιρεία υπόδησης, που γέννησε τα διάσημα "Triple Welt" παπούτσια, μετρά 154 χρόνια ζωής και συνεχίζει ακάθεκτη να καινοτομεί.

Μπορεί η τέχνη του χειροποίητου δερμάτινου υποδήματος να ήταν ανέκαθεν ιταλική υπόθεση, ωστόσο πίσω στο μακρινό 1866 ένας Βρετανός ήταν εκείνος που κατάφερε να ανοίξει τον δρόμο σε όλους τους μετέπειτα υποδηματοποιούς για τη δημιουργία υψηλής ποιότητας δερμάτινων αντρικών παπουτσιών, καινοτομώντας για την εποχή του στον συγκεκριμένο τομέα. Ο λόγος για τον William Green, τον "πατέρα" του shoe brand, Grenson που μετρά σήμερα πάνω από ενάμιση αιώνα ζωής.
Επί μία δωδεκαετία, από το 1886 μέχρι το 1874, ο Green κατασκεύαζε αντρικά μποτάκια και παπούτσια στο χέρι στο σπίτι του στο Ρούσντεν του Νορθχαμπτονσάιρ. Εργαζόταν καθημερινά και πουλούσε τις δημιουργίες του ο ίδιος, πηγαίνοντας από πόρτα σε πόρτα. Σταδιακά, ο όγκος της δουλειάς αυξήθηκε, προσέλαβε προσωπικό και το 1874, όταν πλέον είχε την οικονομική δυνατότητα αγόρασε τον απαραίτητο εξοπλισμό σε μηχανήματα και μετακόμισε την οικογενειακή επιχείρηση σε εργοστάσιο στο Green Yard στο Λονδίνο. Αυτό ήταν ένα από τα πρώτα εργοστάσια στον κόσμο που χρησιμοποίησαν την την μέθοδο κατασκευής Goodyear (Goodyear Welted method), που χάριζε μακροζωία στο παπούτσι και άνεση στο πόδι - ένα κομμάτι δέρμα διατρέχει γύρω γύρω το παπούτσι, συγκρατώντας σφιχτά μεταξύ τους το πάνω μέρος του παπουτσιού με τη σόλα.

Το 1895, η επιχείρηση ήταν τόσο επικερδής που ο Green αποφάσισε να εγκατασταθούν σε μεγαλύτερο εργοστάσιο στη διασταύρωση των δρόμων Queen και Cromwell στην βρετανική πρωτεύουσα. Έξι χρόνια μετά, απεβίωσε και την εταιρεία ανέλαβαν οι δύο γιοι του, που την μετονόμασαν σε Grenson – λέξη που προέκυψε από το Green και το son.
Κατά τη διάρκεια του Α' αλλά και του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η Grenson ήταν ο κύριος προμηθευτής παπουτσιών του βρετανικού στρατού με τους 500 τότε υπαλλήλους της να εργάζονται νυχθημερόν. Εκείνη την περίοδο ήταν που γεννήθηκε το ίσως πιο εμβληματικό κομμάτι της εταιρείας, το δερμάτινο μποτάκι με τις διακοσμητικές τρυπούλες -σήμερα είναι γνωστό ως brogue boots- που μες στο πέρασμα των ετών μετεξελίχθηκε στο κλασικό σήμερα, Triple Wet που πρωτολανσαρίστηκε το 2014.

Τρία χρόνια πριν, είχε προηγηθεί μία ακόμα πρωτιά για την Grenson με το ντεμπούτο της πρώτης γυναικείας συλλογής, ενώ το 2018 κυκλοφόρησε το πρώτο της άρωμα, το Grenson 66, την πρώτη της συλλογή με ρολόγια, καθώς και δερμάτινα αξεσουάρ για σκύλους.
Σήμερα, η Grenson μετρά 6 καταστήματα στο Λονδίνο και ένα στην Νέα Υόρκη. Παραμένει πιστή στο όραμα του ιδρυτή της, συνεχίζει ακάθεκτα να καινοτομεί και να ανοίγει νέους ορίζοντες, αποδεικνύοντας ότι είναι πιο φρέσκια και νέα από ποτέ παρά τα 154 χρόνια της .
Από: Esquire IT
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.