To μέλλον των αρωμάτων δεν έχει φύλο

Η ιστορία των unisex αρωμάτων, καθώς οι genderless δημιουργίες κερδίζουν σήμερα συνεχώς έδαφος.

Γράφει: Λήδα Κοτταροπούλου 19 Ιανουαρίου 2021

"Το άρωμα μιας γυναίκας λέει περισσότερα για τον εαυτό της από ό,τι ο γραφικός της χαρακτήρας" συνήθιζε να λέει ο Christian Dior. Το 2020 όμως η ετικέτα "γυναικείο" και "αντρικό" φαίνεται ότι έχει αρχίσει να εκλείπει. Η μέχρι στιγμής νόρμα των perfume counters (που σε πολλά mainstream καταστήματα ισχύει ακόμα) θέλει τα αρώματα να χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Τη μια πλευρά καταλαμβάνουν τα πολύχρωμα, γεμάτα καμπύλες μπουκάλια με φλοράλ χυμούς και ονόματα όπως "Belle" και "Daisy", που διατηρούν υποσυνείδητα το παραδοσιακό μήνυμα που λέει ότι έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά και μόνο για το γυναικείο φύλο. Στην άλλη πλευρά, πρωτοστατούν οι συσκευασίες με στιβαρές γραμμές, αυστηρά χρώματα και ονομασίες όπως "Le Male" και "Sauvage", που υποδηλώνουν αρρενωπότητα.

Σήμερα, όμως, πλέον οι δύο αυτές πλευρές έχουν αρχίσει και συγκλίνουν και –αντί για διαχωρισμό μεταξύ των δύο φύλων– βλέπουμε κομψά unisex προϊόντα που προορίζονται για όλους. Μετά τη ραγδαία άνθηση τα τελευταία χρόνια της gender-neutral μόδας, με τα unisex ρούχα σε μίνιμαλ γραμμές και ουδέτερα χρώματα να πρωτοστατούν στα ντεφιλέ των μεγάλων οίκων, ακολούθησε η genderless "επανάσταση" τόσο στην περιποίηση της επιδερμίδας όσο και στα αρώματα. Η στροφή αυτή επιβεβαιώνει την πρόβλεψη ότι το μέλλον θα είναι σαφώς λιγότερο καθορισμένο από το φύλο. Πολλά brands αποδέχονται και αγκαλιάζουν τη διαφορετικότητα, ενώ ενισχύουν την αντίληψη πως δεν πρέπει το φύλο να καθορίζει τα προϊόντα που μπαίνουν στο καλάθι των αγορών μας.

H ιστορία του unisex

To μέλλον των αρωμάτων δεν έχει φύλοΑπό τα πρώτα αρώματα που υποστήριξαν ένθερμα τον unisex χαρακτήρα και ανέτρεψαν τα δεδομένα στο χώρο της αρωματοποιίας είναι το κλασικό πλέον "CK One" του Calvin Klein, που "θόλωσε" για πρώτη φορά τα όρια των δύο φύλων το 1994. Ο πλούσιος σε εσπεριδοειδή και ταυτόχρονα αισθησιακός χαρακτήρας του έκανε τρομερή αντίθεση σε σχέση με τα αρώματα που επικρατούσαν εκείνη την εποχή. Τo "CK One" ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο, ενώ φέτος ο οίκος λάνσαρε μια ολοκαίνουργια εκδοχή, το "CK EveryOne". Τόσο το άρωμα όσο και η διαφημιστική του καμπάνια αγνοούν τις παραδοσιακές αντιλήψεις σχετικά με το φύλο. Πρωταγωνιστούν μοντέλα, καλλιτέχνες, μουσικοί και δημιουργοί, δείχνοντας ο καθένας τις διαφορετικές πλευρές του εαυτού του και υπογραμμίζοντας ότι "Είμαι ένας, είμαι πολλοί. Αγαπώ τον κάθε μου εαυτό".

ΑΡΩΜΑΤΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΗ λίστα με τα genderless αρώματα μεγάλωσε αρκετά όταν πολλοί niche οίκοι υψηλής αρωματοποιίας δημιούργησαν συλλογές αρωμάτων ιδανικές και για τα δύο φύλα. Μιλώντας πιο συγκεκριμένα, οι οίκοι όπως Byredo, Diptyque, Aqua di Parma, Tom Ford Private Blend, Frédéric Male, Jo Malone, Escentric Molecules και άλλοι, διαθέτουν μια μεγάλη γκάμα αρωμάτων για άντρες και γυναίκες. Μπορεί κάποια να μοιάζουν πιο πολύ με γυναικεία χάρη στις αυξημένες νότες τριαντάφυλλου και λουλουδιών στη σύνθεσή τους και άλλα με αντρικά λόγω των εσπεριδοειδών ή των ξύλων, αλλά δεν παύουν να είναι όλα unisex.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Μόδα