
Κλασικά αρώματα που αρέσουν σε όλους
Τα αντρικά αρώματα που δημιουργήθηκαν στα '80s & τα '90s και έκτοτε είναι πάντα πρώτα στις προτιμήσεις μας.
Υπάρχουν κάποια σπουδαία, ανυπέρβλητα, κλασικά αντρικά αρώματα -όλα τους δημιουργήθηκαν κάπου ανάμεσα στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και τα μέσα αυτής του '90- που, όσο κι αν οι οσφρητικές μόδες πήγαν κι ήρθαν, εκείνα έμειναν -σχεδόν- ανέγγιχτα. Τα φόρεσαν άντρες που χόρεψαν στις ντισκοτέκ, τις παλιές ντισκοτέκ, τα τραγούδια της Kim Wilde (Well he was Thailand based / She was an airforce wife, παραπαπάμ παπάμ) κι άλλοι που ήπιαν το ποτό τους χωρίς καν να κουνηθούν στον ρυθμό του Sandstorm του Darude. Πλέον, συνεχίζουμε να το φοράμε εμείς, ό,τι μουσική κι αν ακούμε, απ' όποια πλατφόρμα κι αν προέρχεται.
Τι κάνει ένα άρωμα διαχρονικό
Το να επιβιώσει ένα άρωμα στον χρόνο, μπορεί να το οφείλει είτε στο επειδή την εποχή που κυκλοφόρησε ήταν πρωτοποριακό, μπροστά από την εποχή του και κέρδισε τους καταναλωτές, είτε σε συναισθηματικούς λόγους - αν το έχουν συνδέσει πολλοί με τις ευχάριστες αναμνήσεις της νιότης τους, δεν πάνε να κοιτάζουν δεξιά κι αριστερά, πάντοτε σε αυτό επιστρέφουν.
Στα '80s, αλίμονο, επικρατούσαν το πολύ βαριά αρώματα, τα οριεντάλ, που είχαν συχνά ως βάση το δέρμα. Αντίθετα, κάποια στιγμή στα 90s, όσα μέσα στον σοφιστικέ μινιμαλισμό τους μύριζαν σαπούνι και φρεσκάδα, πήραν το πάνω χέρι. Πλέον, στην αυγή των 20s, επιλέγουμε αυτό που θέλουμε χωρίς να μας νοιάζει το πόσο έντονο ή διακριτικό είναι. Αλλά ας δούμε τα περί ου ο λόγος αρώματα.
Το Le Male του Jean Paul Gaultier
Ένα eau de toilette που δεν είναι άρωμα αλλά ιδέα (το έχουμε ξαναπεί αυτό). Δημιουργήθηκε το 1995 από τον αρωματοποιό Francis Kurkdjian και έκτοτε έχει κυκλοφορήσει σε πολλές και διαφορετικές βερσιόν (μόνο εγώ ο ίδιος έχω φορέσει τέσσερις), με τον 'πυρήνα' του, βέβαια, να παραμένει ίδιος.
> Διάβασε ακόμη: Κομψά και καπνιστά αρώματα για τις μεγάλες ώρες
Παρότι την εποχή που κυκλοφόρησε επικρατούσαν οι πιο 'συγκρατημένες' αρωματικές συνθέσεις, το Le Male πήγε κόντρα στην τάση με τον δυναμικό του χαρακτήρα, που συνδυάζει τις νότες της λεβάντας, της βανίλιας και των ανθών του πορτοκαλιού. Κάπως έτσι άνοιξε και ο δρόμος για τα γκουρμέ αρώματα που έκαναν χαμό στα zeroes.
Το Fahrenheit του οίκου Dior
Δεν ξέρω τι με κρατάει κάθε φορά πίσω. Είναι το μόνο από τα αρώματα που συνεχίζουν να επιβιώνουν τόσες δεκαετίες κι εγώ δεν το έχω αγοράσει ποτέ, παρότι είναι πάντα στη λίστα μου. Το Fahrenheit κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1988 και αποτελεί ένα έντονο φουζέρ, που συνδυάζει τη βιολέτα με το ξύλο και το δέρμα.
Το L'eau d'Issey του Issey Miyake
Ένα 'θαλασσινό' eau de toilette που λανσαρίστηκε το 1994 και έκτοτε όσοι το αγαπήσαμε το χαρήκαμε σε πολλές βερσιόν.
> Διάβασε ακόμη: Αρώματα, ιδανικά για τον χειμώνα
Παρόλα αυτά, η πρώτη του σύνθεση παραμένει αξεπέραστη, καθώς πάντα μας ταξιδεύει στη φρεσκάδα και τη χαρακτηριστική δροσιά της θάλασσας.
Το CK One του Calvin Klein
Το πιο μίνιμαλ eau de toilette της δεκαετίας του 1990 κυκλοφόρησε το 1994 και έγραψε ιστορία ως το πρώτο unisex άρωμα που όχι μόνο έμεινε κλασικό αλλά και σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία με το καλημέρα σας. Κι έτσι, έγινε σικ το να μυρίζεις στο πέρασμά σου καθαριότητα και φρεσκοπλυμένα ρούχα.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.