Αυτά είναι τα πρώτα αντρικά αρώματα του Οίκου Louis Vuitton

Κατά πόσο όμως ο 164χρονος γαλλικός οίκος γνωρίζει πώς θέλουν οι σύγχρονοι άντρες να μυρίζουν;

Γράφει: Esquire Editors 05 Ιουλίου 2018

Θέλουμε να αρέσουμε. Αυτός είναι ο λόγος που αγοράζουμε καινούρια ρούχα και φοράμε κολόνια πριν από ένα ραντεβού. Ειδικά το άρωμά μας πρέπει να είναι κάτι συγκλονιστικό κι αυτός είναι ο λόγος που η παγκόσμια αγορά αρωμάτων ξεπερνά σήμερα τα 40 εκατομμύρια δολάρια σε τζίρο. Σχεδόν κάθε μεγάλος οίκος μόδας έχει και ένα ευωδιαστό σήμα κατατεθέν – εκτός από τη Louis Vuitton. Για πάνω από ενάμιση αιώνα το μονόγραμμά της ήταν εγγύηση πολυτέλειας και άριστης ποιότητας όποτε έμπαινε πάνω σε μια τσάντα, βαλίτσα ή αξεσουάρ από δέρμα. Μέχρι αυτό το καλοκαίρι. Η Louis Vuitton μπαίνει δυναμικά και στο χώρο παρασκευής αρωμάτων με πέντε παραλλαγές ευωδιών αποκλειστικά για άντρες. Το καλοκαίρι του 2018 το θρυλικό λογότυπο απέκτησε και μυρωδιά – μια εξαιρετικά σπάνια και εκλεπτυσμένη μυρωδιά.

Για να δημιουργήσει αυτά τα πέντε αρώματα, ο οίκος προσέλαβε έναν αρωματοποιό πέμπτης γενιάς, τον Jacques Cavallier Belletrud, παρέχοντάς του έδρα –έπαυλη και εργαστήριο μαζί– στην Γκρας της νότιας Γαλλίας. Επί πέντε χρόνια ο Belletrud μύριζε και μελετούσε ευωδιές από 70 ποικιλίες λουλουδιών, φυτών, δέντρων και μπαχαρικών, για να καταλήξει σ’ αυτές τις πέντε.

Η ποιότητα απαιτεί χρόνο. Κάθε τεχνίτης αυτό θα σου πει. "Η δημιουργία είναι ζήτημα ρυθμού, μέτρου και αισθητικής αρμονίας. Υπάρχουν περίοδοι έντασης και εγκεφαλικού οργασμού, αλλά υπάρχουν και μήνες αταραξίας, σκέψης, νηφαλιότητας και προσμονής" λέει ο Cavallier Belletrud. "Στις δυνατές στιγμές δημιουργείς χωρίς να σκέφτεσαι. Οι ιδέες κυλούν σαν καταρράκτες. Μετά χρειάζεται όλες αυτές τις ιδέες να τις βάλεις σε μια ήρεμη και ασφαλή πορεία μέχρι να καταλήξουν στο μπουκάλι και να είναι αυτό που πρέπει να είναι".

Από τις πέντε αρωματικές συνθέσεις η μία είναι φρέσκια και δυναμική, η άλλη γήινη και θελκτική. Από την επόμενη αναδίδεται ατόφια μυρωδιά από δέρμα (κυρίαρχο και ιδρυτικό στοιχείο της ύπαρξης του οίκου), ενώ άλλες δύο μυρίζουν κακάο και κάρδαμο.

"Μπορεί να σου αρέσει κάποιο από τα αρώματα ή όχι, αλλά το ελάχιστο που θα αντιληφθείς μυρίζοντάς το είναι η μεγάλη αλήθεια που κρύβεται μέσα του. Κι αυτή μπορείς να τη νιώσεις άμεσα" λέει ο Cavallier Belletrud.

Το να βγάλεις στην αγορά πέντε εντελώς διαφορετικά αρώματα είναι σπάνιο. Συνήθως οι οίκοι επιμένουν να δημιουργούν ένα βασικό άρωμα και να χτίζουν παραλλαγές γύρω απ’ αυτό. Ο Jacques Cavallier Belletrud όμως δε δούλεψε πάνω σ’ αυτή τη λογική. Η Louis Vuitton ήταν από την αρχή ξεκάθαρη απέναντί του: όχι αρώματα μαζικής παραγωγής που μυρίζουν σαπούνι, όχι παραλλαγές, όχι περιορισμοί.

"Για δεκαετίες", λέει, "το αντρικό άρωμα ήταν από τις τελευταίες επιλογές υψηλής ποιότητας για τους αρωματοποιούς. Όμως τα τελευταία τρία χρόνια η αρρενωπότητα ισοβάθμησε με τη θηλυκότητα όσον αφορά τη δημιουργία αρωμάτων. Ακόμη και οι λουλουδάτες ευωδιές βρήκαν ένα δρόμο για να ενσωματωθούν σε ένα αντρικό άρωμα".

Υπάρχει μόνο ένας δρόμος για να γίνεις δημοφιλής, για να παραμείνεις κομψός, καλαίσθητος και ποιοτικός. Και ο οίκος Louis Vuitton βρήκε αυτόν το δρόμο μέσα από τον Cavallier Belletrud, ο οποίος δημιούργησε αρώματα πολυτελείας, αλλά όχι μόνο για λίγους και εκλεκτούς. Ο σκοπός του μάλλον επιτεύχθηκε. Φορώντας ένα από τα πέντε αρώματα, κάθε άντρας μπορεί να σαγηνέψει, να σκανδαλίσει, ακόμα και να αποπλανήσει. "Το άρωμα δημιουργήθηκε για να αποπλανά. Μην ξεχνάς, οι μέλισσες μαγνητίζονται από τα λουλούδια. Κι εμείς είμαστε σαν τις μέλισσες" λέει ο Cavallier Belletrud.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Για τη νέα συλλογή της Diesel είμαστε όλοι ένοχοι, και μας αρέσει

Αν το να έχεις στυλ και να το υποστηρίζεις μέχρι τελείας είναι έγκλημα, τότε... Guilty as charged!

THE BOSTONIANS FW’25: Ανακαλώντας το στυλ των 90s & 00s, με μια νέα, σύγχρονη ματιά

Η νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025 της The Bostonians αντλεί έμπνευση από τα ’90s και ’00s, με ποιοτικά υφάσματα, καθαρές γραμμές και διαχρονικό στιλ για κάθε στιγμή της ημέρας.

Rosie Huntington-Whiteley & Jason Statham, το νέο 'πρόσωπο' της πολυτέλειας

Η συλλογή Ultrafine Cashmere της Falconeri καταδεικνύει ότι τα καλύτερα πράγματα στη ζωή δε "φωνάζουν". Και όταν καταφέρεις να τα εντοπίσεις, δεν τα αποχωρίζεσαι.

Η TAG Heuer ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ψηφιακής avant-garde ωρολογοποιίας

Η TAG Heuer παρουσιάζει την πέμπτη γενιά του Connected, του πιο προηγμένου συνδεδεμένου ρολογιού που έχει δημιουργήσει ποτέ.

Είναι εθιστικά τα τατουάζ; 6 tattoo artists απαντούν σε 10 καυτές απορίες μας

Λίγο πριν από την 9η Athens Tattoo Expo, οι πλέον δημοφιλείς Last Hope, Macabre, Panos Ntolas, Pande-lee, Proki και Sloan_Purple αναλαμβάνουν να δώσουν εξήγηση σε πράγματα που σπάνια μπαίνουμε στη διαδικασία να ρωτήσουμε για την τέχνη του τατουάζ.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Στη Dirty Laundry βρήκαμε τα μόνα ρούχα που χρειάζεσαι για τη νέα σεζόν

Η νέα, εκπληκτική συλλογή της DIRTY LAUNDRY FW25 βαδίζει στην εποχή του Cool Luxury, αποδεικνύοντας πως η πολυτέλεια μπορεί, και είναι αλληλένδετη με την άνεση.