Ανακαλύπτωντας το άρωμα που θα γίνει η υπογραφή σου
Ακολουθώντας τα παρακάτω τρία βήματα θα βρεις τη "μυρωδιά" σου.
Πάνω – κάτω οι περισσότεροι έχουμε μία γενική εικόνα των αρωμάτων που μας ταιριάζουν. Αυτά που είναι αρρενωπά και δυνατά ή εκείνα που είναι αισθησιακά και πικάντικα ή τα άλλα που είναι δροσερά και γήινα. Παρ' όλα αυτά, όταν έρχεται η στιγμή της αγοράς σε ένα κατάστημα καταλήγουμε να ξεχνάμε κι αυτά που ξέραμε, κυρίως λόγω των αμέτρητων επιλογών και της πίεσης που από τους πωλητές να δοκιμάσουμε κι αυτό και το άλλο και το παράλλο. Το αποτέλεσμα; Η αγορά ενός αρώματος που δεν μυρίζει στο ελάχιστο όπως θα επιθυμούσαμε.
Προκειμένου λοιπόν να γλιτώσεις χρόνο και χρήμα και να κάνεις επιτέλους την αρωματική αγορά που σου αξίζει, συγκεντρώσαμε τα εξής σημαντικά στοιχεία που καλό είναι να έχεις υπόψιν για να ανακαλύψεις το άρωμα που θα γίνει το σήμα – κατατεθέν σου.
Βήμα 1ο: Οι βασικές γνώσεις

Για να βρεις το άρωμα που σου ταιριάζει, πρέπει πρώτα απ' όλα να γνωρίζεις τι αγοράζεις. Η σχηματική απεικόνιση των συστατικών από τα οποία αποτελούνται τα αρώματα γίνεται, όπως και στην διατροφή, μέσα από μία πυραμίδα. Αυτή χωρίζεται σε τρεις "ορόφους":
- Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκονται οι νότες κορυφής: Αυτές που γίνονται άμεσα αντιληπτές κατά τον ψεκασμό και δημιουργούν την πρώτη εντύπωση. Είθισται για τις υψηλές νότες να χρησιμοποιούνται μυρωδιές λουλουδιών και εσπεριδοειδών, όπως έλαια λεβάντας, τριαντάφυλλου, γιασεμί, άνθη πορτοκαλιάς, νεραντζιάς και λεμονιού, μάνγκο, φράουλα.
- Στη μέση βρίσκονται οι μεσαίες νότες: Αυτές που αναδύονται λίγο πριν εξαφανιστούν οι υψηλές νότες και αυτές που αλληλεπιδρούν άμεσα με το δέρμα. Τις αποκαλούν επίσης ως την καρδιά του αρώματος ή το κύριο σώμα του. Συνήθως περιέχουν απαλές, βελούδινες, λουλουδένιες και βοτανικές οσμές και σπανιότερα φρουτένιες: γαρύφαλλο, ασφόδελο, αγιόκλημα, γιασεμί, πασχαλιά, μανόλια, ορχιδέα, πεόνια, τριαντάφυλλο, υάκινθος, βιολέτα, λωτός.
- Στον πάτο βρίσκονται οι νότες βάσης: Είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά του, το Α και το Ω ενός αρώματος. Καθορίζουν τη διάρκεια, το χαρακτήρα, την ένταση και την επιτυχία του. Η μυρωδιά τους διαρκεί περισσότερο από την υψηλή και τη μεσαία νότα εξαιτίας της αλληλεπίδρασης με το δέρμα, ενώ μαζί με τη μεσαία δημιουργούν το κυρίως θέμα του αρώματος. Σχεδόν πάντα τα συστατικά αυτής της βάσης έχουν βάθος και ένταση και γίνονται αντιληπτά τουλάχιστον 30 λεπτά μετά το ψέκασμα.
Βήμα 2ο: Η δοκιμή στο κατάστημα
Προτίμησε να επισκεφτείς το κατάστημα όχι σε ώρες αιχμής, που θα γίνεται ο κακός χαμός, αλλά σε πιο χαλαρές, ώστε να μπορείς με την ησυχία σου να περπατήσεις στους χώρους του, να δεις την ποικιλία των αρωμάτων και να εξυπηρετηθείς καλύτερα. Όσον αφορά στη δοκιμή, πρέπει να θυμάσαι τα εξής:
- Η ανθρώπινη μύτη μπορεί να αναγνωρίσει ένα συγκεκριμένο αριθμό διαφορετικών μυρωδιών σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μπορείς να δοκιμάσεις 5 με 10 αρώματα πριν αρχίσουν όλα να σου μυρίζουν από κάποιο διάστημα και μετά το ίδιο. Τα δοκιμάζεις αρχικά όλα σε χαρτί.
- Έπειτα, διαλέγεις τα δύο που σου αρέσουν καλύτερα και τα ψεκάζεις στους καρπούς σου, καθώς μόνο έτσι θα μπορέσεις να καταλάβεις πώς μυρίζει πραγματικά η εν λόγω αρωματική δημιουργία πάνω σου. Αν για παράδειγμα ψεκάσεις 40 άντρες με το ίδιο άρωμα και οι 40 θα μυρίζουν διαφορετικά. Η φυσική μυρωδιά διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, από δέρμα σε δέρμα.
- Δεν αγοράζεις τίποτα, αποχωρείς από το κατάστημα και τεστάρεις τη "λειτουργία" και την "αντίδραση" των δύο αρωμάτων μέσα στην ημέρα, ώστε να διαπιστώσεις ποιο πληροί τις προδιαγραφές σου.
Βήμα 3ο: Η επιλογή του τύπου αρώματος

Αφού λοιπόν καταλήξεις στο άρωμα που σου αρέσει, ακολουθεί η επιλογή του τύπου του. Να διαλέξεις δηλαδή ποια απ' όλες τις εκδοχές του συνάδει με τα θέλω σου. Οι τύποι αρώματος είναι οι παρακάτω:
- Eau de Cologne: Από τους ποιο φτηνούς τύπους που συναντάται κυρίως στα αντρικά αρώματα. Αυτό οφείλεται στην αδύναμη μυρωδιά του, η οποία ωστόσο συνοδεύεται από αναζωογονητική αίσθηση δροσιάς. Για το λόγο αυτό, τα eau de cologne αρώματα πρέπει να ανανεώνονται αρκετές φορές μέσα στην ημέρα. Η μέγιστη διάρκεια ζωής τους είναι οι δύο ώρες.
- Eau Fraiche: Πρόκειται για ένα ακόμη πιο ελαφρύ τύπο αρώματος από τον eau de cologne. Παρά το γεγονός ότι έχουν την ίδια χαμηλή περιεκτικότητα σε έλαια, ο συγκεκριμένος τύπος περιέχει ελάχιστο αλκοόλ, το οποίο διαλύεται σε μπόλικο νερό. Γι’ αυτό και προτιμάται το καλοκαίρι ή σε περιπτώσεις που δεν θέλεις το άρωμά σου να είναι αποπνικτικό. Η μέγιστη διάρκεια ζωής του Eau Fraiche είναι μία ώρα.
- Eau de Toilette: Τα αρώματα eau de toilette είναι ελαφριά και πιο διακριτικά από τα eau de parfum, αλλά πιο βαριά και έντονα από τα eau de Cologne. Είναι κατάλληλα για πρωινές και απογευματινές ώρες, ενω προτιμώνται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Mέγιστη διάρκεια ζωής, οι δυο με τρεις ώρες.
- Eau de Parfum: Πιο έντονα από τα υπόλοιπα αρώματα και σαφώς πιο ακριβά, τα eau de Parfum αρώματα περιέχουν μεγαλύτερο ποσοστό αιθέριων ελαίων και διαρκούν περισσότερο. Έχουν πολύ καλό αποτέλεσμα αν ψεκάσεις απευθείας τα μαλλιά ή τα ρούχα σου. Mέγιστη διάρκεια ζωής, οι τέσσερις με πέντε ώρες.
- Pure Perfume: Πρόκειται για τον πιο ακριβό τύπο αρώματος, καθώς αποτελεί το καθαρό απόσταγμα του αρώματος. Γι' αυτό και μια σταγόνα του αρκεί. Ενδείκνυται για βραδινές εμφανίσεις, αφού η μυρωδιά του είναι έντονη και μεθυστική. Mέγιστη διάρκεια ζωής, ποι έξι με οκτώ ώρες.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Η νέα συλλογή Cloud Series της Woolrich είναι εμπνευσμένη από τις ανάγκες της σημερινής ζωής σε κίνηση
Βασισμένη στην παράδοση αλλά εμπνευσμένη από τις ανάγκες της σημερινής ζωής σε κίνηση, όπου η άνεση είναι απαραίτητη, ακόμα και στο κέντρο της πόλης, η συλλογή εξελίσσει τις εμβληματικές σιλουέτες σε πιο ελαφριές, ευέλικτες και δυναμικές μορφές.
Η GANT παρουσιάζει το ανανεωμένο Outlet κατάστημά της στο Designer Outlet Athens με το νέο global concept της μάρκας
Η GANT εγκαινιάζει το ανανεωμένο της Outlet στο Designer Outlet Athens, προσφέροντας μοντέρνα εμπειρία αγορών και premium συλλογές ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ σε προνομιακές τιμές.
Εγκαίνια 2 νέων καταστημάτων Brooks Brothers & Replay στην καρδιά της Θεσσαλονίκης
BROOKS BROTHERS και REPLAY εγκαινίασαν από κοινού τα νέα καταστήματα τους που στεγάζονται στον ισόγειο χώρο του εμβληματικού ξενοδοχείου Electra Palace, στην πλατεία Αριστοτέλους στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, και αποτελούν πλέον σημείο αναφοράς.
Η Marks & Spencer αναβαθμίζει την εμπειρία στα καταστήματά της στην Ελλάδα με στοχευμένες επενδύσεις υψηλής αισθητικής
"Μέσα από αυτές τις στοχευμένες ανανεώσεις, ενισχύουμε την εμπειρία αγορών με έναν τρόπο που συνδυάζει τη μοντέρνα αισθητική με τη ζεστασιά και την αυθεντικότητα του brand."
Για τη νέα συλλογή της Diesel είμαστε όλοι ένοχοι, και μας αρέσει
Αν το να έχεις στυλ και να το υποστηρίζεις μέχρι τελείας είναι έγκλημα, τότε... Guilty as charged!
THE BOSTONIANS FW’25: Ανακαλώντας το στυλ των 90s & 00s, με μια νέα, σύγχρονη ματιά
Η νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025 της The Bostonians αντλεί έμπνευση από τα ’90s και ’00s, με ποιοτικά υφάσματα, καθαρές γραμμές και διαχρονικό στιλ για κάθε στιγμή της ημέρας.