Τα αιθέρια έλαια είναι η καλύτερη εναλλακτική στα αρώματα

Αρκούν μία με δύο σταγόνες στον καρπό ή το λαιμό για να μείνει το άρωμά τους σταθερό και ήπιο για ώρες.

Μπορεί η ανάπτυξη της σύγχρονης αρωματοποιίας να ξεκίνησε τον 19ο αιώνα, με την ανάπτυξη συνθετικών αρωματικών δημιουργών, ωστόσο η χρήση των αρωμάτων γινόταν από αρχαιοτάτων χρόνων. Απλά με διαφορετικό τρόπο απ' ότι σήμερα. Από την Μεσοποταμία μέχρι την αρχαία Ελλάδα και τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία, άντρες και γυναίκες χρησιμοποιούσαν τα αιθέρια ελαία για να φρεσκάρουν τη φυσική μυρωδιά τους, ραίνοντας μ' αυτά το δέρμα, τα μαλλιά ακόμα και τα ρούχα τους. Τα πιο δημοφιλή τότε ήταν το μύρο, ο κέδρος, το κάρδαμο και το αιθέριο έλαιο γιασεμιού.

Τα σύγχρονα αρώματα αποτελούν μία μίξη των αιθέριων ελαίων με το οινόπνευμα και τις σύνθετες οργανικές ουσίες (βανιλλίνη, κουμαρίνη). Ωστόσο, ήδη από φέτος διαφαίνεται μία επιστροφή των διάσημων οίκων στις απαρχές της αρωματοποιίας. Ο Gucci λάνσαρε μία νέα συλλογή αρωμάτων "The Alchemist's Garden" που δίνει βήμα στα αιθέρια έλαια. Παρομοίως και ο Dolce & Gabbana με τη σειρά Velvet. Μήπως ήρθε η ώρα λοιπόν να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα αιθέρια έλαια;

Τα αιθέρια έλαια είναι η καλύτερη εναλλακτική στα αρώματα

Τι είναι τα αιθέρια έλαια

Είναι πτητικές ουσίες που απομονώνονται μέσω μιας διεργασίας, όπως η απόσταξη, από ένα αρωματικό φυτό ενός συγκεκριμένου φυτικού είδους. Έχουν δηλαδή φυτική προέλευση και χαρακτηρίζονται από διακριτική μυρωδιά με έντονη όμως διάρκεια.

Ποια η χρήση τους

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να παραμείνει το άρωμα ενός αιθέριου ελαίου σταθερό και ήπιο για ώρες είναι το δέρμα να είναι καθαρό. Συνεπώς, φρόντισε να το χρησιμοποιείς με το μπάνιο. Αρκούν μία με δύο σταγόνες στον καρπό ή το λαιμό.

Ποια αιθέρια έλαια να προτιμήσεις

Oak moss: Είναι το ίσως πιο δημοφιλές αιθέριο έλαιο στην αντρική αρωματοποιία, αγαπημένο κυρίως των οίκων Calvin Klein και Giorgio Armani. Ξυλώδες και δροσερό προσφέρει ένα δυνατό άρωμα.

Κέδρος: Το αιθέριο έλαιο του κέδρου ανήκει όχι σε έναν, αλλά σε δύο τύπους αρωμάτων, στα εσπεριδοειδή και στα ξυλώδη. Το άρωμά του είναι μεθυστικό και ξηρό, όχι γλυκό.

Λεβάντα: Είναι το πιο διαδεδομένο αιθέριο έλαιο παγκοσμίως με πολλαπλές χρήσεις που δεν εξαντλούνται στην αρωματοποιία, καθώς συμβάλλει στη σωματική και πνευματική χαλάρωση και ηρεμία. 

ΑΙΘΕΡΙΑ ΕΛΑΙΑ

Πατσουλί: Φρουτώδες και γλυκό, το αιθέριο έλαιο του πατσουλί λέγεται ότι διεγείρει τον εγκέφαλο αυξάνοντας την σεξουαλική εγρήγορση. Δεν είναι τυχαίο ότι το εμπεριέχει η πλειοψηφία των αρωμάτων που χαρακτηρίζονται ως αισθησιακά.

Βετιβέρ: Προέρχεται από απόσταξη των ριζών του φυτού της βετιβέριας, που όπως και το πατσουλί έλκει την καταγωγή του από την Ινδία και έχει βαρύ δασώδες γήινο άρωμα. Προσφέρει αίσθηση φρεσκάδας και δροσιάς.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.