Άρωμα: Οι βασικές γνώσεις

Μερικά χρήσιμα πράγματα που θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις και να φορέσεις σωστά το άρωμά σου.

Eau de Parfum ή Eau de Toilette; Δροσερό και λουλουδάτο ή ξυλώδες και πικάντικο άρωμα; Να τρίψεις τα σημεία που ψέκασες για να διαρκέσει  περισσότερο ή μήπως όχι; Να αγοράσεις εκείνο που φορά ο συνάδελφος ή δεν θα μυρίζει το ίδιο έντονα πάνω σου; Ερωτήματα που σίγουρα δεν είναι ρητορικά. Όλες οι απαντήσεις που ψάχνεις πάνω σε μερικές από τις πιο βασικές γνώσεις που αφορούν τις αρωματικές δημιουργίες, δίνονται παρακάτω.

Υπάρχουν πέντε τύποι αρώματος

  1. Eau de Cologne: Από τους ποιο φτηνούς τύπους που συναντάται κυρίως στα αντρικά αρώματα. Αυτό οφείλεται στην αδύναμη μυρωδιά του, η οποία ωστόσο συνοδεύεται από αναζωογονητική αίσθηση δροσιάς. Για το λόγο αυτό, τα eau de cologne αρώματα πρέπει να ανανεώνονται αρκετές φορές μέσα στην ημέρα. Η μέγιστη διάρκεια ζωής τους είναι οι δύο ώρες.
  2. Eau Fraiche: Πρόκειται για ένα ακόμη πιο ελαφρύ τύπο αρώματος από τον eau de cologne. Παρά το γεγονός ότι έχουν την ίδια χαμηλή περιεκτικότητα σε έλαια, ο συγκεκριμένος τύπος περιέχει ελάχιστο αλκοόλ, το οποίο διαλύεται σε μπόλικο νερό. Γι’ αυτό και προτιμάται το καλοκαίρι ή σε περιπτώσεις που δεν θέλεις το άρωμά σου να είναι αποπνικτικό. Η μέγιστη διάρκεια ζωής του Eau Fraiche είναι μία ώρα.
  3. Eau de Toilette: Τα αρώματα eau de toilette είναι ελαφριά και πιο διακριτικά από τα eau de parfum, αλλά πιο βαριά και έντονα από τα eau de Cologne. Είναι κατάλληλα για πρωινές και απογευματινές ώρες, ενω προτιμώνται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Mέγιστη διάρκεια ζωής, οι δυο με τρεις ώρες.
  4. Eau de Parfum: Πιο έντονα από τα υπόλοιπα αρώματα και σαφώς πιο ακριβά, τα eau de Parfum αρώματα περιέχουν μεγαλύτερο ποσοστό αιθέριων ελαίων και διαρκούν περισσότερο. Έχουν πολύ καλό αποτέλεσμα αν ψεκάσεις απευθείας τα μαλλιά ή τα ρούχα σου. Mέγιστη διάρκεια ζωής, οι τέσσερις με πέντε ώρες.
  5. Pure Perfume: Πρόκειται για τον πιο ακριβό τύπο αρώματος, καθώς αποτελεί το καθαρό απόσταγμα του αρώματος. Γι' αυτό και μια σταγόνα του αρκεί. Ενδείκνυται για βραδινές εμφανίσεις, αφού η μυρωδιά του είναι έντονη και μεθυστική. Mέγιστη διάρκεια ζωής, από έξι με οκτώ ώρες.

Και τρεις αρωματικές νότες

  1. Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκονται οι νότες κορυφής: Αυτές που γίνονται άμεσα αντιληπτές κατά τον ψεκασμό και δημιουργούν την πρώτη εντύπωση. Είθισται για τις υψηλές νότες να χρησιμοποιούνται μυρωδιές λουλουδιών και εσπεριδοειδών, όπως έλαια λεβάντας, τριαντάφυλλου, γιασεμί, άνθη πορτοκαλιάς, νεραντζιάς και λεμονιού, μάνγκο, φράουλα.
  2. Στη μέση βρίσκονται οι μεσαίες νότες: Αυτές που αναδύονται λίγο πριν εξαφανιστούν οι υψηλές νότες και αυτές που αλληλεπιδρούν άμεσα με το δέρμα. Τις αποκαλούν επίσης ως την καρδιά του αρώματος ή το κύριο σώμα του. Συνήθως περιέχουν απαλές, βελούδινες, λουλουδένιες και βοτανικές οσμές και σπανιότερα φρουτώδεις: γαρύφαλλο, ασφόδελο, αγιόκλημα, γιασεμί, πασχαλιά, μανόλια, ορχιδέα, πεόνια, τριαντάφυλλο, υάκινθος, βιολέτα, λωτός.
  3. Στον πάτο βρίσκονται οι νότες βάσης: Είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά του, το Α και το Ω ενός αρώματος. Καθορίζουν τη διάρκεια, το χαρακτήρα, την ένταση και την επιτυχία του. Η μυρωδιά τους διαρκεί περισσότερο από την υψηλή και τη μεσαία νότα εξαιτίας της αλληλεπίδρασης με το δέρμα, ενώ μαζί με τη μεσαία δημιουργούν το κυρίως θέμα του αρώματος. Σχεδόν πάντα τα συστατικά αυτής της βάσης έχουν βάθος και ένταση και γίνονται αντιληπτά τουλάχιστον 30 λεπτά μετά το ψέκασμα.

Αλλά και δύο βασικές βάσεις

  1. Η ξυλώδης: Άρωμα έντονο, ζεστό, πικάντικο, γήινο. Δροσερό και αισθησιακό ταυτοχρόνως. Αν και θεωρείται unisex, το τιμούν ιδιαιτέρως οι άντρες. Για την ακρίβεια, αποτελεί την αγαπημένη αρωματική ομάδα τους, χάρη στη γεμάτη και μυστηριώδη μυρωδιά που αναδύουν. Κέδρος, δρυς, πατσουλί, βετιβέρ και σανδαλόξυλο είναι μερικά από τα υλικά που χρησιμοποιούνται για να χαρίσουν ξυλώδη νότα βάσης.
  2. Η κιτρώδης ή εσπεριδοειδής: Προσφέρει αίσθηση φρεσκάδας, αναζωογόνησης και γλυκιάς, μελωμένης δροσιάς, ενώ έχει αποδειχθεί ότι μειώνει το στρες και βελτιώνει τη διάθεση. Κυρίαρχα υλικά για τη δημιουργία μιας εσπεριδοειδούς αρωματικής βάσης είναι το πορτοκάλι, το περγαμόντο, το κίτρο και το νεράντζι.

Κάθε δέρμα μυρίζει διαφορετικά

Η δική μου φυσική μυρωδιά δεν είναι ίδια με τη δική σου. Κάθε άνθρωπος μυρίζει διαφορετικά, γιατί πολύ απλά διαφέρει το δέρμα μας. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι το άρωμα που φορά ο διπλανός σου δεν θα μυρίζει το ίδιο όταν εσύ το φορέσεις. Μπορεί πάνω του η μυρωδιά που αναδύεται να είναι ακαταμάχητη, ενώ πάνω σου απλά ok. 

Το τρίψιμο δεν ωφελεί πουθενά

Μία κακή συνήθεια είναι να ψεκάζουμε τα εσωτερικά σημεία των καρπών και έπειτα, να τα τρίβουμε μεταξύ τους, νομίζοντας ότι η διάχυση του αρώματος θα είναι αποδοτικότερη. Λάθος. Με τον τρόπο αυτό το μόνο που καταφέρνουμε είναι να καταστρέφουμε τα αρωματικά μόρια, με αποτέλεσμα η μυρωδιά να μην διαρκεί. 


Φωτογραφία © Getty Images

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

New Era: Το streetwear του χειμώνα, όπως πρέπει να φοριέται

Η New Era MLB & NBA Lifestyle Collection φέρνει το sport στο καθημερινό street style, με hoodies, tees και caps σχεδιασμένα για τον χειμώνα και την πόλη.

Η Nautica μεταφράζει τη ναυτική κληρονομιά σε σύγχρονο urban στυλ

Η φθινοπωρινή συλλογή της Nautica φέρνει τη ναυτική κληρονομιά στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον. Καθαρές γραμμές, τεχνικά υφάσματα και χρωματική παλέτα εμπνευσμένη από τη θάλασσα συνθέτουν ένα wardrobe που ισορροπεί ανάμεσα στη λειτουργικότητα και το elevated everyday style.

Η τέχνη του ανδρικού στυλ

Στο πέρασµα του χρόνου, λίγα brands κατάφεραν να αποτυπώσουν την ουσία του "τι θέλουν οι άντρες στο ντύσιµό τους" όσο η Oxford Company. Από το 1991 χτίζει µε συνέπεια µια φιλοσοφία όπου η λεπτοµέρεια, η τεχνογνωσία και η κοµψότητα µετατρέπουν το ντύσιµο σε εµπειρία και το απαράµιλλο στυλ σε ανάγκη.

UGG FW25: Όταν το Iconic Feeling συναντά το σύγχρονο ανδρικό στιλ με τον Central Cee

Η UGG λανσάρει την καμπάνια "Iconic Feeling" FW25 με πρωταγωνιστή τον Central Cee και παρουσιάζει τα Classic Ultra Mini και Tasman II.

Η Kalogirou παρουσιάζει τη Holiday Campaign 2025: "Touch of Light"

Η καμπάνια "Touch of Light" της Kalogirou γιορτάζει τη διαχρονική κομψότητα, τη συναισθηματική εμπειρία του gifting και τη μαγεία της γιορτινής περιόδου.

It’s Christmas Time | Τα καλύτερα δώρα για όλη την οικογένεια από την Yamamay

Lingerie, εσώρουχα, πιτζάμες από την πλούσια συλλογή της Yamamay.