
Η ιστορία του Rolex Explorer που συμμετείχε στον πρώτο συνεχόμενο ατομικό ιστιοπλοϊκό γύρο του κόσμου
Το συγκεκριμένο ρολόι ήταν η επιλογή ενός θαλασσοπόρου που έζησε ένα άκρως εντυπωσιακό ταξίδι.
To 1969 ο θαλασσοπόρος Sir Robin Knox-Johnston έκοψε πρώτος το νήμα σε έναν αγώνα στον γύρο του κόσμου με ιστιοπλοϊκό χωρίς ενδιάμεσες στάσεις. Δύο χρόνια νωρίτερα, ο Sir Francis Chichester είχε αποπειραθεί να κάνει το ίδιο ταξίδι χωρίς να τα καταφέρει αφού του στοίχισε η σύντομη στάση στην Αυστραλία.
Μέχρι τότε λοιπόν, κανένας δεν είχε καταφέρει κάτι παρόμοιο. Έτσι, η εφημερίδα Sunday Times είχε μία ιδέα: Την προκήρυξη ενός αγώνα για το γύρο του κόσμου. Ποιος ήταν διατεθειμένος και ποιος μπορούσε να τα καταφέρει; Ο Knox-Johnston δέχτηκε αμέσως την πρόκληση. Φυσικά, δεν ήταν μόνος αφού άλλοι εννέα θαλασσόλυκοι δήλωσαν συμμετοχή. Κι αν πιστεύει κανείς ότι ο Knox-Johnston κατάφερε να κερδίσει επειδή είχε το ταχύτερο ιστιοπλοϊκό, κάνει λάθος - η νίκη του οφείλεται σε εντελώς διαφορετικούς λόγους.

Τέσσερις από τους εννέα συμμετέχοντες αποσύρθηκαν ή έχασαν το ιστιοπλοϊκό τους. Ένας ξεκίνησε κανονικά, αλλά μπερδεύτηκε κι έφτασε τελικά στην Ταϊτή. Ένας πήγε στο Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας (Κέϊπ Τάουν) και τα παράτησε. Ένας άλλος αποσύρθηκε επειδή το ιστιοπλοϊκό του άρχισε να μπάζει νερά. Ο όγδοος στη σειρά αποτρελάθηκε και βούτηξε στα βαθιά, κοντά σε έναν ναυτικό τάφο. Έτσι, ο Knox-Johnston έμεινε μόνος: Ήταν ο σκίπερ που κατάφερε να φτάσει στο νήμα του τερματισμού.

Πόσο δύσκολο ήταν το ταξίδι; Λοιπόν, μιλάμε για μια εποχή χωρίς GPS, χωρίς ειδικές στολές, με τα ιστιοπλοϊκά να μην έχουν την σημερινή κατασκευή, ενώ τα απαραίτητα φώτα νυχτός LED δεν υπήρχαν ούτε σαν ιδέα. Δεν ήταν εύκολο.
Ο Knox-Johnston είχε κατασκευάσει μόνος του το ιστιοπλοϊκό του, το Suhaili, από ξύλο βελανιδιάς, από την εποχή που ζούσε στην Ινδία στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Για σπόνσορες είχε μία μάρκα σοκολάτας και μία εταιρεία τσαγιού. Μιλώντας για σπόνσορες, δεν εννοούμε οικονομικής ενίσχυσης, αλλά προϊοντικής.
Ο λόγος της απόφασής του για συμμετοχή ήταν κάπως ειρωνικός. Έμαθε ότι θα ταξίδευε ο Βernard Moitessier, ένας Γάλλος, και το πήρε πατριωτικά αφού ήθελε ο νικητής να είναι Βρετανός.

Το ταξίδι του Knox-Johnston ήταν σχετικά απλό, οικονομικό και αναλογικό. Στην πλοήγηση χρησιμοποιούσε το χρονομέτρό του και μελετούσε τα αστέρια και τον ήλιο. Το ρολόι με το οποίο μπορούσε να κάνει ένα τέτοιο ταξίδι στη θάλασσα το είχε αγοράσει το 1961 στο Κουβέιτ. Ήταν το Rolex Explorer. Μία λογική επιλογή αφού έψαχνε κάτι ανθεκτικό, αδιάβροχο και ακριβές. Ήταν άλλωστε, από τότε, η δημοφιλής μάρκα για όσους ταξίδευαν στη θάλασσα.

Δεν αποσυντονιζόταν, όταν κρατούσε το ναυτικό ημερολόγιο και κατέγραφε ακριβείς σημειώσεις βλέποντας τη σωστή ώρα χωρίς να χάνει την αίσθηση του χρόνου. Ο αγώνας κράτησε 312 ημέρες. Μαζί με το πιστό του Explorer πέρασε πολλά: μία φορά, ένα μεγάλο κύμα χτύπησε το Suhaili και σχεδόν το αναποδογύρισε. Επέζησε, όμως το ντεπόζιτο με το πόσιμο νερό γέμισε νερό θαλάσσης, επομένως το υπόλοιπο ταξίδι του έπρεπε να το περάσει με το να συλλέγει νερό της βροχής.
Μία ματιά στο Explorer αποκαλύπτει τα όσα πέρασε και το ίδιο. Το καντράν που κάποτε ήταν μαύρο άλλαξε τόσο από το αλατόνερο όσο και από τον ήλιο. Γι’ αυτό το σχέδιο έχει πλέον καταλήξει στο αρχηγείο της Rolex στη Γενεύη - με όλα τα πρωτότυπα μέρη του.

Το ταξίδι του Sir Robin Knox-Johnston δεν απέκτησε τη φήμη που του άξιζε, κάτι λογικό αφού την ίδια χρονιά έγιναν τα πρώτα βήματα στη σελήνη. Κατά την αποστολή του Apollo 11 στο φεγγάρι, οι αστροναύτες φορούσαν Omega Speedmaster. Και παρότι δεν θέλουμε να υποτιμήσουμε την επιτυχία τους, η αλήθεια είναι ότι είχαν απόλυτη πρόσβαση στις εξελιγμένες τεχνολογίες της NASA - τις πιο μοντέρνες της εποχής τους.
Με άλλα λόγια, το Explorer έζησε μία από τις σπουδαιότερες περιπέτειες που έχουμε ακούσει ποτέ. Μάλιστα, ο εν λόγω αγώνας με την ονομασία The Golden Globe επανήλθε φέτος, την 1η Ιουλίου 2018, 50 χρόνια μετά. Όσοι ήθελαν να συμμετάσχουν, έπρεπε να έχουν ιστιοπλοϊκό στα ίδια μέτρα και στον ίδιο τύπο με το Suhaili. Επίσης, όφειλαν να ολοκληρώσουν το ταξίδι χρησιμοποιώντας μόνο τεχνολογίες του ’68-’69.

Και ο πρωταγωνιστής; Πριν από πενήντα χρόνια, ο Sir Robin Knox-Johnston έλαβε υποδοχή ήρωα στην Αγγλία. Έγραψε ένα βιβλίο, έλαβε το χρίσμα του Sir από τη Βασίλισσα και μέχρι σήμερα, στα 79 του, συνεχίζει να καταπιάνεται με την ιστιοπλοΐα. Μάλιστα, την 1η Ιουλίου έβγαλε και το Suhaili του (σε ανανεωμένη εκδοχή) για μία συμβολική βόλτα.
Από: Esquire NL
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.