
50 χρόνια TAG Heuer Monaco με 5 νέα μοντέλα
Ανάμεσά τους και το μοντέλο που κοσμούσε τον καρπό του Steve McQueen στην ταινία Le Mans.

Όταν ρώτησαν τον Steve McQueen ποιο ρολόι θέλει να φορέσει στην ταινία του 1971, Le Mans, αποκρίθηκε το Omega Speedmaster Professional, καθώς ήταν το πρώτο που ταξίδεψε στο φεγγάρι χάρη στον αστροναύτη Buzz Aldrin και στην αποστολή Apollo 11 του 1969. Ωστόσο, κάποιος από την παραγωγή τού υπενθύμισε ότι επειδή ήταν ήδη ντυμένος με τα χρώματα της Heuer -έτσι, ήταν τότε γνωστή η TAG Heuer- στη στολή του, αν επέλεγε ένα ρολόι διαφορετικής ωρολογοποιίας θα θεωρείτο χορηγία. Έτσι, ο ηθοποιός ζήτησε να ρίξει μία ματιά στη συλλογή Monaco της Heuer και αμέσως το μάτι του έπεσε στον χρονογράφο με την τετράγωνη κάσα και το μπλε καντράν. Η ενδυματολογική ομάδα της ταινίας το παρήγγειλε αμέσως μαζί με μερικά ακόμα μοντέλα της εταιρείας.
Φέτος, είναι η 50η επέτειος από το πρωτολανσάρισμα του TAG Heuer Monaco (αρχικά γνωστό ως Heuer Monaco), που παραμένει ένα bestseller κομμάτι συνυφασμένο με το στυλ του McQueen, αλλά και με την ιστορία της ελβετικής ωρολογοποιίας, καθώς κυκλοφόρησε κατά την περίοδο που αυτή διένυε τη χρυσή εποχή της.
Η Heuer ιδρύθηκε το 1860 στην πόλη Saint-Imier από τον 20χρονο ωρολογοποιό Edouard Heuer, που άνοιξε ένα εργαστήριο για να πουλήσει τις δημιουργίες του, ξεκινώντας με ένα χρονογράφο που πατεντάρισε το 1862. Η εταιρία άνθησε υπό την ηγεσία της επόμενης γενιάς των Heuers, που μοιραζόταν το ίδιο σχεδιαστικό ήθος και στυλ με τον Edouard. Μεταξύ αυτών ήταν ο δισέγγονός του, ο Jack, το πρώτο μέλος της οικογένειας που είχε καταφέρει μέχρι τότε να σπουδάσει και ανέλαβε τα ηνία το 1969. Στον πρώτο του χρόνο, άνοιξε την πρώτη θυγατρική στις ΗΠΑ, ενώ έδωσε έμφαση στα πιο ευπώλητα σχέδια, κατεύθυνε τους σχεδιαστές σε ένα πιο μοντέρνο design και στο να σχεδιάζουν αυτόματα παρά χειροκίνητα ρολόγια. Αφού σύναψε μια κρυφή συμφωνία με ανταγωνιστές του για να αναπτύξουν όλοι μαζί ένα αυτόματο μηχανισμό, ο Jack επένδυσε στον σχεδιασμό ενός νέου χρονογράφου που όπως ο ίδιος διατεινόταν θα γινόταν μεγάλη επιτυχία.
Αφού πληροφορήθηκε ότι ο προμηθευτής Piquerez -εργοστάσιο κατασκευής κασών για ρολόγια- είχε αναπτύξει την πρώτη αδιάβροχη τετράγωνη κάσα, ο Jack διασφάλισε τα παγκόσμια δικαιώματά της για τον νέο τους χρονογράφο. Το μοντέλο ονομάστηκε Monaco από το Γκραν Πρι του Μονακό και πρωτοφορέθηκε από τον οδηγό Jo Siffert, προκειμένου να προωθήσει το brand στη Formula 1. Αν και οι αρχικές πωλήσεις ήταν απογοητευτικές, η αποθέωση για το TAG Heuer Monaco ήρθε το 1971 όταν το φόρεσε ο McQueen στο Le Mans, περίοδο κατά την οποία είχαν λανσαριστεί πολλές, νέες διαφορετικές εκδοχές του μοντέλου. Το 1982, δύο χρόνια μετά τον θάνατο του ηθοποιού, ο Jack Heuer έχασε τον έλεγχο της εταιρείας, κάτι που όμως δεν επηρέασε τις πωλήσεις του συγκεκριμένου σχεδίου.
Το 1998, η TAG Heuer λάνσαρε μία συλλεκτική συλλογή αποτελούμενη από 5.000 χρονογράφους, με την καμπάνια να περιλαμβάνει παλιές φωτογραφίες του McQueen από τα γυρίσματα του Le Mans. Η επιτυχία της ήταν τόσο μεγάλη που οδήγησε στην επανακυκλοφορία του Monaco μες την επόμενη χρονιά.
Σήμερα, το Monaco είναι ένα από τα staples μοντέλα της ωρολογοποιίας που κυκλοφορεί ανά διαστήματα με ανανεωμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και σε επετειακές εκδόσεις, όπως τα 75α γενέθλια του McQueen το 2005. Φέτος, λανσαρίστηκαν πέντε νέα σχέδια, που καλύπτουν την περίοδο από το 1969 μέχρι το 2019, για να γιορτάσουν τα 50 χρόνια του.

Κανείς δεν μπορεί να πει αν αυτό το σχέδιο θα είχε την ίδια επιτυχία χωρίς τη συμβολή του McQueen. Ωστόσο, ακόμη και χωρίς τον McQueen, το Monaco δεν θα υπήρχε χωρίς την τεχνική καινοτομία του Heuer.
Από: Esquire UK
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.