
Chopard Alpine Eagle, ένα ρολόι τριών γενεών
Η ιστορία δημιουργίας ενός εμβληματικού μοντέλου, όχι μόνο για τον ελβετικό οίκο αλλά για την ωρολογοποιία εν γένει.

Όταν ο Karl-Friedrich Scheufele, το 1980, υπέβαλλε τα σχέδιά του για τη δημιουργία του ρολογιού με την ονομασία St Moritz, δεν είχε φανταστεί ότι το συγκεκριμένο θα αποτελούσε το πρώτο ρολόι της Chopard που θα βίωνε τρεις γενιές ανασχεδιασμού. Ήταν μόλις 22 ετών και είχε ενταχθεί στην ομάδα της οικογενειακής επιχείρησης όταν θέλοντας να αποδείξει τις ικανότητές του, πρότεινε ένα πρωτότυπο σχέδιο που θα ανανέωνε την εικόνα της ωρολογοποιίας.

Παραδόξως και προς έκπληξη όλων, το St Moritz εξελίχθηκε στο πρώτο σπορ ρολόι του οίκου. Πριν το λανσάρισμα του εν λόγω μοντέλου, η Chopard κατασκεύαζε αποκλειστικά χρυσά ή ρολόγια με πολύτιμος λίθους, όπως το εμβληματικό Happy Diamonds. Το St Moritz, όμως ήταν το πρώτο αδιάβροχο, αθλητικό ρολόι κατασκευασμένο από ανοξείδωτο ατσάλι, κάτι που από μόνο του αποτελούσε ρίσκο για τον οίκο. Τελικά, αποδείχθηκε τεράστια επιτυχία. Το St Moritz εξελίχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα bestsellers της Chopard καθ' όλη τη δεκαετία του '80. Ξεχώρισε αμέσως με τη μεσαίου μεγέθους κάσα, τον ασορτί μπρασελέ και τη χαρακτηριστική στεφάνη με τις οχτώ βίδες στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Ασυνήθιστο αλλά ταυτόχρονα κλασσικό, έβγαζε το glamour του ομώνυμου ski resort.

Η κυκλοφορία του δυστυχώς σταμάτησε τη δεκαετία του '90, όταν η Chopard άρχισε να δίνει έμφαση στην ανακατασκευή του εργοστασίου της, Vaucher Manufacture Fleurier S.A. Πράγματι, το 1996 ο Scheufele ίδρυσε το Chopard L.U.C manufacture στην ίδια πόλη που ο ιδρυτής του οίκου, Louis-Ulysse Chopard, έμαθε την τέχνη των ρολογιών το 1860. Ο Scheufele ήξερε ότι για να θεωρηθεί η Chopard οίκος υψηλής ωρολογοποιίας όφειλε να επενδύσει σε ποιοτικές in-house κινήσεις και complications.
Στο πέρας των χρόνων, η Chopard απέκτησε μεγαλύτερη και καλύτερη φήμη. Ο Scheufele όμως ποτέ δεν ξέχασε το St Moritz - ή τουλάχιστον, ο γιος του Karl-Fritz δεν τον άφηνε να το ξεχάσει. Καθώς είχε μόλις ενταχθεί στο εργατικό δυναμικό του οίκου, ο νεότερος Scheufele επέμενε στην αναβίωση του ρολογιού. Μάλιστα, με τις ευλογίες του παππού Karl Scheufele III, ο νεαρός Karl-Fritz κατάφερε να δώσει στο St Moritz το φιλί της ζωής. Το κατάφερε με ένα διακριτικό rebranding και στο τέλος παρέδωσε το νέο και βελτιωμένο Chopard Alpine Eagle.
Ακριβώς όπως και το πρωτότυπο St Moritz, το Alpine Eagle είναι ένας φόρος τιμής στις μαγευτικές Ελβετικές Άλπεις: ανανεωμένο με μια λεία και στρογγυλή στεφάνη με ένα καντράν με γραμμικές εγχαράξεις. Οι οκτώ βίδες φυσικά και παραμένουν, αλλά σε τόσο άρτια δομή που μαρτυρούν την υψηλή τεχνική κατασκευή που οφείλει να παραδίδει ένα σπουδαίο brand ωρολογοποιίας σαν την Chopard.

Βασική αλλαγή, ωστόσο, είναι ότι τα ατσάλινα μοντέλα της συλλογής έχουν κατασκευαστεί από ένα νέο υλικό, το Lucent Steel A223, ένα εύρημα της Chopard. Πρόκειται για ανακυκλωμένο ατσάλι που έχει υποστεί πολλές περίπλοκες διαδικασίες, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός νέου κράματος με ελάχιστες προσμείξεις και ρύπους. Επίσης, τα χρυσά μοντέλα είναι φτιαγμένα από βιώσιμο χρυσό, επισημαίνοντας ακόμα περισσότερο τη μεγάλη έμφαση που δίνει ο οίκος στην προστασία του περιβάλλοντος.
Μάλιστα, στο πλαίσιο κυκλοφορίας του ανανεωμένου Alpine Eagle, η Chopard ετοίμασε μία καμπάνια για την ενημέρωση του κοινού για τη σημασία, την ομορφιά και την ευθραυστότητα των βιότοπων των Άλπεων, λανσάροντας μία βιώσιμη προσέγγιση της πολυτέλειας.
Από: Esquire SG
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Για τη νέα συλλογή της Diesel είμαστε όλοι ένοχοι, και μας αρέσει
Αν το να έχεις στυλ και να το υποστηρίζεις μέχρι τελείας είναι έγκλημα, τότε... Guilty as charged!
THE BOSTONIANS FW’25: Ανακαλώντας το στυλ των 90s & 00s, με μια νέα, σύγχρονη ματιά
Η νέα συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025 της The Bostonians αντλεί έμπνευση από τα ’90s και ’00s, με ποιοτικά υφάσματα, καθαρές γραμμές και διαχρονικό στιλ για κάθε στιγμή της ημέρας.
Rosie Huntington-Whiteley & Jason Statham, το νέο 'πρόσωπο' της πολυτέλειας
Η συλλογή Ultrafine Cashmere της Falconeri καταδεικνύει ότι τα καλύτερα πράγματα στη ζωή δε "φωνάζουν". Και όταν καταφέρεις να τα εντοπίσεις, δεν τα αποχωρίζεσαι.
Η TAG Heuer ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ψηφιακής avant-garde ωρολογοποιίας
Η TAG Heuer παρουσιάζει την πέμπτη γενιά του Connected, του πιο προηγμένου συνδεδεμένου ρολογιού που έχει δημιουργήσει ποτέ.
Είναι εθιστικά τα τατουάζ; 6 tattoo artists απαντούν σε 10 καυτές απορίες μας
Λίγο πριν από την 9η Athens Tattoo Expo, οι πλέον δημοφιλείς Last Hope, Macabre, Panos Ntolas, Pande-lee, Proki και Sloan_Purple αναλαμβάνουν να δώσουν εξήγηση σε πράγματα που σπάνια μπαίνουμε στη διαδικασία να ρωτήσουμε για την τέχνη του τατουάζ.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΣτη Dirty Laundry βρήκαμε τα μόνα ρούχα που χρειάζεσαι για τη νέα σεζόν
Η νέα, εκπληκτική συλλογή της DIRTY LAUNDRY FW25 βαδίζει στην εποχή του Cool Luxury, αποδεικνύοντας πως η πολυτέλεια μπορεί, και είναι αλληλένδετη με την άνεση.