Αρετή και Ιωάννα Σπανομάρκου, οι ελληνίδες μέλη της κριτικής επιτροπής των Grammy

Οι ελληνίδες συνθέτριες, παραγωγοί, editors και σκηνοθέτριες ταινιών μικρού μήκους και μουσικών βίντεο έχουν μια σειρά από βραβεύσεις και μιλούν στο Madame Figaro.

Γράφει: Esquire Editors 26 Ιουλίου 2022

Έχουν συνθέσει πολλά άλμπουμ αλλά και μουσική για το θέατρο και τον κινηματογράφο ενώ έχουν κερδίσει σημαντικές διακρίσεις. Οι αδερφές Σπανομάρκου που πρόσφατα έγιναν μέλη της κριτικής επιτροπής που επιλέγει τις υποψηφιότητες και τους νικητές των βραβείων Grammy εξηγούν πώς είναι να είσαι γυναίκα -και δη Ελληνίδα- σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο αλλά και πώς έχουν καταφέρει να κατακτήσουν το διεθνές μουσικό στερέωμα δουλεύοντας από τα Πατήσια.

>Πείτε μας λίγα λόγια για την πορεία σας στη μουσική. Πώς ξεκινήσατε; Ποιους θεωρείτε σημαντικότερους σταθμούς στην καριέρα σας; Είμαστε πολύ χαρούμενες, γιατί κλείνουμε 10 χρόνια στην δισκογραφία, τα οποία πέρασαν χωρίς να το καταλάβουμε, αφού καθημερινά ασχολούμαστε με κάτι που μας αρέσει πάρα πολύ. Από αυτή την πορεία, που είχε υπέροχες συναυλίες, συνεργασίες και πολλή μουσική, κρατάμε πάντα στην καρδιά μας τα δάκρυα συγκίνησης στα μάτια του κόσμου, που τραγουδούσε μαζί μας, αλλά και τις στιγμές της ανακοίνωσης των βραβείων που λάβαμε, για τις συνθέσεις μας.

Εμείς οι καλλιτέχνες, έχουμε πάντα την αγωνία, εάν αυτό που κάνουμε αρέσει στο κοινό και λαμβάνουμε ενέργεια από τον κόσμο, για να συνεχίσουμε να δημιουργούμε. Κι αν αναλογιστεί κανείς ότι είναι ένας ανδροκρατούμενος χώρος, αλλά και ότι ξεκινήσαμε λιτά και αναδειχθήκαμε με πολύ αργούς ρυθμούς και πολλή δουλειά, όλοι ξαφνιάζονται που δεν έχουμε ψωνιστεί για τα όσα έχουμε πετύχει, ενώ εμείς ξέρουμε ότι η επιτυχία δεν σου χαρίζεται, αλλά πρέπει να αφοσιωθείς στο όραμά σου και να δουλέψεις με την καρδιά σου για να τα καταφέρεις. Πρόσφατη σημαντική στιγμή, ήταν η γνωριμία μας με τον Sid Ganis και την Nancy Hult, δύο τιτάνες του Hollywood. Εκείνες τις ημέρες, είδαμε πως μοιραζόμαστε ένα κοινό όραμα για την Ελλάδα και ήταν για εμάς πολύ τιμητικό που λάβαμε τις ειλικρινείς συμβουλές τους.

Από τη Ριζούπολη στη Νέα Υόρκη

>Ποια είναι η έδρα σας αυτή τη στιγμή; Ζείτε στην Ελλάδα ή στην Αμερική; Γεννηθήκαμε στο κέντρο της Αθήνας, στα Πατήσια, στην Ριζούπολη και συνεχίζουμε να κινούμαστε στην ίδια περιοχή, ακόμα και τώρα που παντρευτήκαμε. Έχει μια ιδιαίτερη αστική γοητεία, που μας εμπνέει πάντοτε. Ανήκουμε στο παράρτημα της Νέας Υόρκης, στην Ακαδημία Ηχογραφήσεων της Αμερικής, όπου υπάγονται τα Grammy και η παρουσία μας είναι απαραίτητη κατά τις συνελεύσεις και τις ειδικές διοργανώσεις, αλλά και στην απονομή. Ευτυχώς μας αρέσουν τα ταξίδια, ενώ πλέον και με την δυνατότητα της τηλεργασίας που έγινε πιο συχνή με την πανδημία, έχει βρεθεί μια λύση ώστε να μειώσουμε τις μετακινήσεις και να είμαστε πιο πολύ με την οικογένεια μας. Το ίδιο ισχύει και με την επικοινωνία, με τις αμερικανικές εταιρίες παραγωγής ταινιών που συνεργαζόμαστε. Όπως πολλοί Ευρωπαίοι συνθέτες, δημιουργούμε από την πατρίδα μας.

>Έχετε μια εντυπωσιακή διεθνή καριέρα, εξακολουθείτε όμως να γράφετε και αμιγώς "ελληνικά" τραγούδια, με την έννοια ότι έχουν ελληνικό στίχο και παραδοσιακά όργανα. Ποια είναι η αντίδραση του διεθνούς κοινού στον ελληνικό ήχο; Το διεθνές κοινό λατρεύει την ελληνική μουσική, όπως κι εμείς. Το ελληνικό κοινό όμως, δεν την υπολογίζει, κάτι που μας στενοχωρεί πάρα πολύ. Υπάρχει ξενολατρεία, γι’ αυτό και υπάρχουν πολλοί λαϊκοί τραγουδιστές, που στρέφονται στην ξένη pop. Έχουμε κάνει πολύ μεγάλο αγώνα, ώστε να διατηρηθεί και ν’ αναγεννηθεί το έντεχνο, το λαϊκό και το παραδοσιακό τραγούδι, κάτι που φαίνεται και από τις συνθέσεις μας, αλλά και από τις συναυλίες μας.

Δυστυχώς όμως τα τελευταία χρόνια, έχει αλλοιωθεί ο όρος λαϊκή μουσική, καθώς πλέον, ορισμένοι δημιουργοί από το ’90 και μετά, την έχουν αντιμετωπίσει με προχειρότητα, θυσιάζοντας την ποιότητα. Όταν γράφουμε για την δική μας δισκογραφία, αφηνόμαστε ελεύθερες να δημιουργήσουμε κάτι αμιγώς ελληνικό, που μας αρέσει και που μας εκφράζει, όμως όταν σου αναθέτουν να συνθέσεις μουσική για κάποιο συγκεκριμένο project, είτε είναι για κάποια ταινία, είτε για το θέατρο, είτε για οτιδήποτε άλλο, συνήθως είναι κάποιο άλλο είδος μουσικής. Απολαμβάνουμε εξίσου να γράφουμε κινηματογραφική μουσική, διότι είναι μια πρόκληση να αποτυπώνεις συμπυκνωμένα συναισθήματα, ανάμεσα στις μουσικές φράσεις, που αντιστοιχούν στις εκάστοτε σκηνές της ταινίας.

Η συνέχεια στο MadameFigaro.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Η ζωή της Brigitte Macron γίνεται σειρά

Όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής.

Ένας θεός μόνο ξέρει γιατί δε θα δούμε το The Movie Critic, την 'τελευταία ταινία' του Quentin Tarantino

Φαίνεται πως ο διάσημος σκηνοθέτης άλλαξε γνώμη για την ταινία που σκόπευε να γυρίσει.

2 επικές ταινίες από τον Martin Scorsese με αγάπη

Όλα όσα περιμένουμε προσεχώς από τον σπουδαίο σκηνοθέτη.

To Oldboy γίνεται σειρά από τον Park Chan-wook

Ο δημιουργός της κορεατικής ταινίας του 2003 επανέρχεται με την τηλεοπτική εκδοχή της.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Νέο trailer για το 'Εκατό Χρόνια Μοναξιά' του Gabriel García Márquez στο Netflix

Το παγκόσμιο best seller έγινε σειρά και αυτές είναι οι πρώτες εικόνες.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Στο Orlando Bloom: To the Edge, ο Orlando Bloom φτάνει στα άκρα

Από τις αρχές της καριέρας του μέχρι σήμερα, ο Bloom φαίνεται πως δε φοβάται να εκτεθεί στον κίνδυνο.

Γραφει Γιαννης Σπανος