
Κι όμως, η τέχνη δεν είναι χόμπι
Η επαγγελματικοποίηση του πεδίου της τέχνης αποτελεί επίκεντρο μιας επίκαιρης συζήτησης που κορυφώνεται.
Το ότι η τέχνη δεν είναι χόμπι ήταν ίσως το ηχηρότερο μήνυμα της συνέντευξης Τύπου της νέας διευθύντριας του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κατερίνας Γρέγου την περασμένη εβδομάδα, αλλά και μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους πάνω στις οποίες χαράσσεται η πολιτική του Υπουργείου Πολιτισμού, όπως εμφατικά επισημαίνει ο υφυπουργός Νικόλας Γιατρομανωλάκης στη συνέντευξη που μας παραχώρησε.
To νέο ΕΜΣΤ
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι στο νέο ΕΜΣΤ, μαζί με τη σαφέστερη και πιο ουσιαστική χάραξη στρατηγικής ως προς το σκοπό του μουσείου και την πιο σύγχρονη αντιμετώπιση της έννοιας της συλλογής, χωρίς τα βαρίδια του παρελθόντος περί μονιμότητας της μουσειολογικής μελέτης, βασικό μέλημα είναι η δίκαιη αμοιβή όλων των καλλιτεχνών και δημιουργών που συνεργάζονται με το μουσείο, αλλά και η κατάργηση της πρακτικής αναζήτησης δωρεών από τους καλλιτέχνες.
Το έχουμε ξαναγράψει στο παρελθόν, το να αγοράζονται ακριβά έργα διεθνών καλλιτεχνών προκειμένου να στηθεί μια συλλογή και να ζητείται από τους εγχώριους να δωρίζουν τα έργα τους, σίγουρα δεν συμβαδίζει με το χαρακτήρα ενός μουσείου που στηρίζει την τοπική σκηνή. Από εκεί και πέρα, έχει ενδιαφέρον το ποιες αμοιβές θα καθιερωθούν καθότι θα αποτελέσει ένα μοντέλο γενικότερα, για ένα θέμα το οποίο έχει απασχολήσει, ήδη από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης και ακόμη περισσότερο μέσα στην πανδημία, τους επαγγελματίες του χώρου και έχει αποτελέσει αντικείμενο εικαστικών πρότζεκτ, εκδόσεων και άλλων πρωτοβουλιών.
Από τα πρότζεκτ της Προσωρινής Ακαδημίας Τεχνών μέχρι την έρευνα της επιμελήτριας Ilaria Konti και του μη κερδοσκοπικού οργανισμού μικρής κλίμακας 3137, το ζήτημα της επαγγελματικοποίησης του πεδίου αποτελεί επίκεντρο μιας επίκαιρης συζήτησης. Μάλιστα, οι τελευταίοι και το ίδρυμα GABRIELA που έχουν ιδρύσει δημιούργησαν πρόσφατα μια πρωτοβουλία σχετικά με τις δίκαιες πρακτικές που προτείνει ένα εργαλείο –ένα συμβόλαιο ως υπόδειγμα– για τη βελτίωση και την πλαισίωση των εργασιακών συνθηκών στο πεδίο της σύγχρονης τέχνης, η οποία προέκυψε από μια έρευνα στo πλαίσιο του ευρωπαϊκού δικτύου RESHAPE και σε συνεργασία με το Onassis AiR και επιχειρεί να στήσει έναν διάλογο για τη σύγχρονη πολιτιστική διαχείριση και πολιτική στην Ελλάδα.
Φυσικά, σημαντική υπήρξε και η συμβολή πρωτοβουλιών όπως το Support Art Workers ως προς τη χαρτογράφηση και άρθρωση των αιτημάτων του πεδίου, ενώ ξεφυλλίζοντας την πρόσφατη έκδοση του residency του Ιδρύματος Ωνάση, Onassis Air, βλέπεις ότι αρκετοί από τους φιλοξενούμενους καλλιτέχνες/ερευνητές τα τελευταία χρόνια αντί να παράγουν ένα συγκεκριμένο έργο αξιοποίησαν το χρόνο αυτό για τη διερεύνηση των ίδιων των συνθηκών εργασίας τους.
Η συνέχεια στο Athinorama.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Ποια είναι η superhero ταινία που προκαλεί μαζικές αποχωρήσεις θεατών από τα πρώτα λεπτά-Είναι τόσο χάλια;
Οι πρώτες προβολές ενός νέου remake προκαλούν διχασμό στο κοινό. Η ακραία αισθητική του σοκάρει κάποιους, ενώ άλλοι το θεωρούν τολμηρή επιστροφή σε cult σινεμά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΠρώτο trailer για το 28 Years Later: The Bone Temple - Επιστρέφει ο Cillian Murphy
Το πρώτο trailer του 28 Years Later: The Bone Temple είναι εδώ. Ο Ralph Fiennes επιστρέφει σε μια ζοφερή μετα-αποκαλυπτική Αγγλία, ενώ ο Cillian Murphy κάνει μια πολυαναμενόμενη cameo εμφάνιση.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΣταματήστε ό,τι κάνετε: Οι Radiohead ανακοίνωσαν περιοδεία, την πρώτη μετά από 7 χρόνια αποχής
Να μας συγχωρήσει κύριος Yorke για την προπολεμική φωτογραφία, αλλά αυτός κι η παρέα του μας είχαν συνδέσει με Κάιρο από το 2018 και μετά, οπότε πάλι καλά να λένε. Αναμένουμε νέο υλικό τώρα που ξαναβγαίνουν στον δρόμο, για να δημοσιεύουμε αναλόγως.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΌσα γνωρίζουμε για το sequel του The Thursday Murder Club στο Netflix
Για εμάς, δε θα έπρεπε να είναι ταινία, αλλά σειρά. Όπως και να έχει, επειδή το Netflix αποφασίζει και όχι εμείς, τουλάχιστον ας μας εγγυηθεί κάποιος ότι στη συνέχεια της ταινίας, θα ξαναδούμε τον Lucifer....εεε τον Tom Ellis εννοούμε.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΜόλις ακούσαμε -και κολλήσαμε με- τα 2 ολοκαίνουργια τραγούδια των Spoon
Το καλοκαίρι υπήρξε πάρα πολύ παραγωγική περίοδος για τους Spoon, οι οποίοι, μετά το σοβαρό come back τους το 2022 έπειτα από 5 χρόνια δισκογραφικής αγρανάπαυσης, μοιάζουν ασταμάτητοι.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΟ Nicolas Cage υποδύεται τον Ιωσήφ στην ταινία ‘βιβλικού τρόμου’, The Carpenter's Son
Ο Nicolas Cage γίνεται Ιωσήφ και μας οδηγεί σε μια σκοτεινή ιστορία βιβλικού τρόμου. Το The Carpenter’s Son φέρνει την οικογένεια του Χριστού αντιμέτωπη με υπερφυσικές δυνάμεις.
Γραφει Παυλος Κρουστης