Dream On: 18 εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας για το δικαίωμα στο όνειρο
Συμβαίνει στην Αθήνα και είναι ό,τι πιο σπουδαίο μπορείς να βιώσεις -ναι, η τέχνη βιώνεται- αυτή τη στιγμή στην πόλη.
Εδώ και κάποιες ημέρες σκέφτομαι ότι αν ζούσα σε ένα σύμπαν παράλληλης πραγματικότητας, του γούστου μου, όχι κανένα δυστοπικό, πράγμα που ενδέχεται ήδη να συμβαίνει, θα ήθελα η πόρτα του σπιτιού μου να βγαίνει κατευθείαν στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο. Κι αυτό γιατί εκεί στεγάζεται, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΝΕΟΝ με τη Βουλή των Ελλήνων, η έκθεση Dream On, που αποτελεί μια παιδική χαρά, τόσο για όσους αγαπούν τη σύγχρονη τέχνη όσο και για οποιονδήποτε είναι ανοιχτός στο να τη βιώσει, να έρθει και να τον βρει κατακούτελα, όχι στο μέτωπο αλλά στην καρδιά.
Στο έργο του Damien Hirst (γενν. 1965, Μπρίστολ) "Greetings from the Gutter / Avoiding the Inevitable" του 1994, που βρίσκεται στο πάτιο του πρώην καπνεργοστασίου, o ιατρικός εξοπλισμός δημιουργεί μια εικόνα που παραπέμπει σε νοσοκομειακό περιβάλλον, έναν χώρο που έχει συνδεθεί με τη ζωή αλλά και τον θάνατο, η υπέρβαση του οποίου για πολλούς είναι το υπέρτατο όνειρο.
Όνειρα, πουλιά μου ταξιδιάρικα
Η έκθεση, την επιμέλεια της οποίας υπογράφει ο Δημήτρης Παλαιοκρασσάς, συγκεντρώνει 18 εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας από διεθνείς και Έλληνες δημιουργούς, που προέρχονται από τη Συλλογή Δ.Δασκαλόπουλου, καθώς και μία νέα ανάθεση από τον ΝΕΟΝ στον Κώστα Ιωαννίδη. Συμπληρώνεται από 20 σχέδια έργων, που παρουσιάζονται ξεχωριστά, σε αίθουσα που είναι αφιερωμένη αποκλειστικά σε αυτά.
Κάτι που κάνει την έκθεση must-visit είναι το γεγονός ότι όλα τα έργα στη συνέχεια θα δωρηθούν σε τέσσερα μουσεία τριών χωρών, που βρίσκονται διασκορπισμένα σε 2 ηπείρους. Πιο συγκεκριμένα στο ΕΜΣΤ, την Tate και από κοινού στα Guggenheim και MCA Chicago.
Το έργο της Μάρθας Δημητροπούλου (γενν. 1972, Αθήνα) "MERCEDES S500" του 2013. Σε αυτό, η καλλιτέχνιδα μετενσαρκώνει ένα πρότυπο της καταναλωτικής κουλτούρας και όνειρο εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλον τον πλανήτη, καλύπτοντάς το με τον οργανικό, φυσικό μανδύα του δάσους.
Στο έργο του Michel Landy (γενν. 1963, Λονδίνο) "Credit Card Destroying Machine" του 2010, που βρίσκεται στο πάτιο του πρώην καπνεργοστασίου, οι επισκέπτες καλούνται να εισάγουν σε αυτό μια έγκυρη πιστωτική κάρτα, προς καταστροφή.
> Διάβασε ακόμα: Η queer κουλτούρα ανθίζει σαν καλοκαιρινά λουλούδια
Η καθηλωτική εμπειρία της Dream On
Σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης Δημήτρη Παλαιοκρασσά, η έκθεση διαπνέεται από την αίσθηση πληρότητας που φέρνει η πραγμάτωση ενός μεγάλου ονείρου, όπως είναι ο φιλόδοξος στόχος ενός καλλιτέχνη, που όσο άπιαστος κι αν φαίνεται, στις εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας εκφράζεται μέσα από μια αχαλίνωτη δημιουργικότητα.
Η είσοδος στο έργο που προσωπικά με συντάραξε περισσότερο απ' όλα, στο "Cavemanman" του Thomas Hirschhorn (γενν. 1957, Βέρνη) του 2002, που σε κάνει να σκεφτείς ξανά ουσιώδη πράγματα για την τη σύγχρονη οργάνωση των ανθρώπινων κοινωνιών.
> Διάβασε ακόμα: Ο Albert Oehlen κάνει σύγχρονη τέχνη σε χαρτί και έναν αλουμινένιο Ömega Man
Σύμφωνα με την Ελίνα Κουντούρη, διευθύντρια του ΝΕΟΝ, "Χαρακτηριστικό της σύγχρονης τέχνης είναι ότι θέτει σύγχρονα ζητήματα, πολιτικές και κοινωνικές ιδέες, την έννοια της ταυτότητας, την ιδεολογία, την παγκοσμιοποίηση. Ιδίως στις μεγάλες εγκαταστάσεις, οι δημιουργοί χρησιμοποιούν ποικίλα μέσα, συχνά και καθημερινά ή ευτελή υλικά, για να δημιουργήσουν νέα περιβάλλοντα που αντιμετωπίζονται βιωματικά από τον επισκέπτη και τον εμπλέκουν σε μοναδικές, καθηλωτικές εμπειρίες".
Info: Η έκθεση "Dream On" συνεχίζεται στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο έως τις 27 Νοεμβρίου. Περισσότερες πληροφορίες με ένα κλικ εδώ.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ
Με 66.000 θεατές και επισκέπτες ολοκληρώθηκε το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Το Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 17 Μαρτίου.
Caught Stealing, ένα συναρπαστικό θρίλερ με τον Austin Butler
Η σκηνοθεσία ανήκει στον μετρ του είδους, Darren Aronofsky.
Πώς η χυλόπιτα του Christopher Nolan εκτόξευσε την καριέρα του Jake Gyllenhaal
Στο μεταξύ, ούτε ο Baz Luhrmann τον ήθελε.
Γραφει Γεωργια ΠρεζαΕκρήξεις, ταχύτητα και τρέλα στο trailer των νέων Bad Boys
Ο Will Smith και ο Martin Lawrence επιστρέφουν στην τέταρτη ταινία του franchise, Bad Boys: Ride or Die.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΣτο θρησκευτικό ντοκιμαντέρ The Saints, ο Martin Scorsese είναι (και) παρουσιαστής
Tα τέσσερα πρώτα επεισόδια του Martin Scorsese Presents: The Saints θα κάνουν πρεμιέρα τον Νοέμβριο ενώ τα υπόλοιπα, το 2025.
Η 5η και τελευταία σεζον του You είναι στα σκαριά
Ο serial killer του You επιστρέφει.