
Dream On: 18 εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας για το δικαίωμα στο όνειρο
Συμβαίνει στην Αθήνα και είναι ό,τι πιο σπουδαίο μπορείς να βιώσεις -ναι, η τέχνη βιώνεται- αυτή τη στιγμή στην πόλη.
Εδώ και κάποιες ημέρες σκέφτομαι ότι αν ζούσα σε ένα σύμπαν παράλληλης πραγματικότητας, του γούστου μου, όχι κανένα δυστοπικό, πράγμα που ενδέχεται ήδη να συμβαίνει, θα ήθελα η πόρτα του σπιτιού μου να βγαίνει κατευθείαν στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο. Κι αυτό γιατί εκεί στεγάζεται, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΝΕΟΝ με τη Βουλή των Ελλήνων, η έκθεση Dream On, που αποτελεί μια παιδική χαρά, τόσο για όσους αγαπούν τη σύγχρονη τέχνη όσο και για οποιονδήποτε είναι ανοιχτός στο να τη βιώσει, να έρθει και να τον βρει κατακούτελα, όχι στο μέτωπο αλλά στην καρδιά.
Στο έργο του Damien Hirst (γενν. 1965, Μπρίστολ) "Greetings from the Gutter / Avoiding the Inevitable" του 1994, που βρίσκεται στο πάτιο του πρώην καπνεργοστασίου, o ιατρικός εξοπλισμός δημιουργεί μια εικόνα που παραπέμπει σε νοσοκομειακό περιβάλλον, έναν χώρο που έχει συνδεθεί με τη ζωή αλλά και τον θάνατο, η υπέρβαση του οποίου για πολλούς είναι το υπέρτατο όνειρο.
Όνειρα, πουλιά μου ταξιδιάρικα
Η έκθεση, την επιμέλεια της οποίας υπογράφει ο Δημήτρης Παλαιοκρασσάς, συγκεντρώνει 18 εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας από διεθνείς και Έλληνες δημιουργούς, που προέρχονται από τη Συλλογή Δ.Δασκαλόπουλου, καθώς και μία νέα ανάθεση από τον ΝΕΟΝ στον Κώστα Ιωαννίδη. Συμπληρώνεται από 20 σχέδια έργων, που παρουσιάζονται ξεχωριστά, σε αίθουσα που είναι αφιερωμένη αποκλειστικά σε αυτά.
Κάτι που κάνει την έκθεση must-visit είναι το γεγονός ότι όλα τα έργα στη συνέχεια θα δωρηθούν σε τέσσερα μουσεία τριών χωρών, που βρίσκονται διασκορπισμένα σε 2 ηπείρους. Πιο συγκεκριμένα στο ΕΜΣΤ, την Tate και από κοινού στα Guggenheim και MCA Chicago.
Το έργο της Μάρθας Δημητροπούλου (γενν. 1972, Αθήνα) "MERCEDES S500" του 2013. Σε αυτό, η καλλιτέχνιδα μετενσαρκώνει ένα πρότυπο της καταναλωτικής κουλτούρας και όνειρο εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλον τον πλανήτη, καλύπτοντάς το με τον οργανικό, φυσικό μανδύα του δάσους.
Στο έργο του Michel Landy (γενν. 1963, Λονδίνο) "Credit Card Destroying Machine" του 2010, που βρίσκεται στο πάτιο του πρώην καπνεργοστασίου, οι επισκέπτες καλούνται να εισάγουν σε αυτό μια έγκυρη πιστωτική κάρτα, προς καταστροφή.
> Διάβασε ακόμα: Η queer κουλτούρα ανθίζει σαν καλοκαιρινά λουλούδια
Η καθηλωτική εμπειρία της Dream On
Σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης Δημήτρη Παλαιοκρασσά, η έκθεση διαπνέεται από την αίσθηση πληρότητας που φέρνει η πραγμάτωση ενός μεγάλου ονείρου, όπως είναι ο φιλόδοξος στόχος ενός καλλιτέχνη, που όσο άπιαστος κι αν φαίνεται, στις εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας εκφράζεται μέσα από μια αχαλίνωτη δημιουργικότητα.
Η είσοδος στο έργο που προσωπικά με συντάραξε περισσότερο απ' όλα, στο "Cavemanman" του Thomas Hirschhorn (γενν. 1957, Βέρνη) του 2002, που σε κάνει να σκεφτείς ξανά ουσιώδη πράγματα για την τη σύγχρονη οργάνωση των ανθρώπινων κοινωνιών.
> Διάβασε ακόμα: Ο Albert Oehlen κάνει σύγχρονη τέχνη σε χαρτί και έναν αλουμινένιο Ömega Man
Σύμφωνα με την Ελίνα Κουντούρη, διευθύντρια του ΝΕΟΝ, "Χαρακτηριστικό της σύγχρονης τέχνης είναι ότι θέτει σύγχρονα ζητήματα, πολιτικές και κοινωνικές ιδέες, την έννοια της ταυτότητας, την ιδεολογία, την παγκοσμιοποίηση. Ιδίως στις μεγάλες εγκαταστάσεις, οι δημιουργοί χρησιμοποιούν ποικίλα μέσα, συχνά και καθημερινά ή ευτελή υλικά, για να δημιουργήσουν νέα περιβάλλοντα που αντιμετωπίζονται βιωματικά από τον επισκέπτη και τον εμπλέκουν σε μοναδικές, καθηλωτικές εμπειρίες".
Info: Η έκθεση "Dream On" συνεχίζεται στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο έως τις 27 Νοεμβρίου. Περισσότερες πληροφορίες με ένα κλικ εδώ.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Ποια είναι η superhero ταινία που προκαλεί μαζικές αποχωρήσεις θεατών από τα πρώτα λεπτά-Είναι τόσο χάλια;
Οι πρώτες προβολές ενός νέου remake προκαλούν διχασμό στο κοινό. Η ακραία αισθητική του σοκάρει κάποιους, ενώ άλλοι το θεωρούν τολμηρή επιστροφή σε cult σινεμά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΠρώτο trailer για το 28 Years Later: The Bone Temple - Επιστρέφει ο Cillian Murphy
Το πρώτο trailer του 28 Years Later: The Bone Temple είναι εδώ. Ο Ralph Fiennes επιστρέφει σε μια ζοφερή μετα-αποκαλυπτική Αγγλία, ενώ ο Cillian Murphy κάνει μια πολυαναμενόμενη cameo εμφάνιση.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΣταματήστε ό,τι κάνετε: Οι Radiohead ανακοίνωσαν περιοδεία, την πρώτη μετά από 7 χρόνια αποχής
Να μας συγχωρήσει κύριος Yorke για την προπολεμική φωτογραφία, αλλά αυτός κι η παρέα του μας είχαν συνδέσει με Κάιρο από το 2018 και μετά, οπότε πάλι καλά να λένε. Αναμένουμε νέο υλικό τώρα που ξαναβγαίνουν στον δρόμο, για να δημοσιεύουμε αναλόγως.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΌσα γνωρίζουμε για το sequel του The Thursday Murder Club στο Netflix
Για εμάς, δε θα έπρεπε να είναι ταινία, αλλά σειρά. Όπως και να έχει, επειδή το Netflix αποφασίζει και όχι εμείς, τουλάχιστον ας μας εγγυηθεί κάποιος ότι στη συνέχεια της ταινίας, θα ξαναδούμε τον Lucifer....εεε τον Tom Ellis εννοούμε.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΜόλις ακούσαμε -και κολλήσαμε με- τα 2 ολοκαίνουργια τραγούδια των Spoon
Το καλοκαίρι υπήρξε πάρα πολύ παραγωγική περίοδος για τους Spoon, οι οποίοι, μετά το σοβαρό come back τους το 2022 έπειτα από 5 χρόνια δισκογραφικής αγρανάπαυσης, μοιάζουν ασταμάτητοι.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΟ Nicolas Cage υποδύεται τον Ιωσήφ στην ταινία ‘βιβλικού τρόμου’, The Carpenter's Son
Ο Nicolas Cage γίνεται Ιωσήφ και μας οδηγεί σε μια σκοτεινή ιστορία βιβλικού τρόμου. Το The Carpenter’s Son φέρνει την οικογένεια του Χριστού αντιμέτωπη με υπερφυσικές δυνάμεις.
Γραφει Παυλος Κρουστης