Όταν ο George Lois σχεδίασε το εξώφυλλο του ελληνικού Esquire

Ο άνθρωπος που έφερε την αντικουλτούρα στην πρώτη σελίδα, τον Μάιο του 2014 φιλοτέχνησε το εξώφυλλο της ελληνικής έκδοσης του Esquire.

Τη Δευτέρα, τα stories των φίλων μου στο Instagram γέμισαν με εξώφυλλα του αμερικανικού Esquire που είχε φιλοτεχνήσει ο George Lois, ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός οραματιστής art director (και ουχί γραφίστας), που γεννήθηκε στο Μπρονξ και πέθανε στο Μανχάταν πριν από μερικές ημέρες, στις 18 Νοεμβρίου. Κι αυτό γιατί δεν συνέδεσε το εύηχο όνομά του μόνο με τις μπιζάρ, αντι-everything, πανέξυπνες διαφημιστικές καμπάνιες τις οποίες υπέγραψε αλλά και με μία ολόκληρη δεκαετία (1962-1972) του κορυφαίου αντρικού περιοδικού. Κάτι που δεν θυμήθηκαν οι πολλοί ήταν ότι το 2014 είχε σχεδιάσει και το εξώφυλλο της ελληνικής έκδοσης του Esquire.

Η επιστροφή στο Esquire για ένα συλλεκτικό εξώφυλλο

​Τον Μάιο του 2014, λοιπόν, 42 χρόνια μετά από το τελευταίο του εξώφυλλο για το αμερικανικό Esquire, φιλοτέχνησε εκείνο του Esquire Greece. Σε αυτό, απεικονίζεται ο ίδιος σε προφίλ να έρχεται αντιμέτωπος με ένα ασημένιο τετράδραχμο που απεικονίζει τον ήρωα που τον ενέπνευσε όταν ξεκίνησε να κατακτάει τον κόσμο της διαφήμισης: τον Μεγαλέξανδρο.

ESQUIRE COVER

Ιστορία, βέβαια, ο George Lois έγραψε διότι πέτυχε να κάνει mainstream και να φέρει στην pop culture τις αντικουλτούρες των δεκαετιών του 1960 και του 1970. Μέσα από την άμεσα αναγνωρίσιμη επαναστατική αισθητική του "προκαλούσε", καθώς ξεχώριζε σαν τη μύγα μες το γάλα ανάμεσα σε έναν σωρό από απεικονίσεις εξιδανικευμένων, ρομαντικών θεμάτων, που τότε κυριαρχούσαν τόσο στις διαφημίσεις όσο και στα περιοδικά. 

Δημιούργησε τη δική του σχολή, με τα θέματα των εξώφυλλων που πρώτος εμπνεύστηκε -τα οποία ενίοτε ασκούσαν μόνο μέσω της εικόνας ή με ελάχιστες λέξεις οξεία κοινωνική και πολιτική κριτική- να γίνονται μέχρι σήμερα αντικείμενο αντιγραφής ή απότισης φόρου τιμής.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Esquire (@esquire)

Κι ενώ θρυλείται ότι αποτέλεσε τον πραγματικό άνθρωπο πίσω από τη δημιουργία του χαρακτήρα του Don Draper των Mad Men, εκείνος εξανίστατο πώς αυτό που ο ίδιος έζησε δεν είχε καμία σχέση με τους κομψευόμενους διαφημιστές της αμερικανικής σειράς. Τουναντίον, είχε να κάνει με μία νέα, δημιουργική γενιά, με μια "κλίκα" από art directors και copyrighters, οι οποίοι τόλμησαν να επαναστατήσουν στο κατεστημένο και κατάφεραν να αλλάξουν μια για πάντα την περιγραφή του επαγγέλματός τους.

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Η Εmma Stone πρωταγωνιστεί στη νέα σειρά μυστηρίου The Curse

Η Εmma Stone και ο Nathan Fielder πρωταγωνιστούν στην πολλά υποσχόμενη νέα σειρά της A24 και του Showtime.

To spin-off του The Boys, Gen V δεν είναι για ευαίσθητους

Οι fans του The Boys έχουν λόγους να ενθουσιαστούν, καθώς το νέο spin-off φαίνεται πως κρατά όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στην original σειρά.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Nostalgia Generation, μία σύγχρονη κωμωδία για τoυς - τόσο νέους αλλά και τόσο vintage- millennials

Η θεατρική παράσταση της ομἀδας Ντουθ επέστρεψε για λίγες μόνο παραστάσεις στο Θέατρο 104.

Η Josephine στο νέο Esquire

Το τεύχος Φθινόπωρο 2023 κυκλοφορεί την Κυριακή 1η Οκτωβρίου, μαζί με Το Βήμα.

Πρώτο trailer για την πολυαναμενόμενη 'Φόνισσα'

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Μαρία Πρωτόπαππα πρωταγωνιστούν στην ταινία της Εύας Νάθενα που επανεξετάζει κλασικό έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Στη Longing Disco του ΕΜΣΤ κάνεις 'παραγγελιές' ερωτικά τραγούδια

Δες πώς μπορείς να πάρεις μέρος στην καλλιτεχνική εκδήλωση που πραγματοποιείται στο μπαρ του ΕΜΣΤ, στο πλαίσιο του Modern Love Festival στις 29/09.