Ο 'Άνθρωπος απ’ τον Βορρά' είναι το arthouse έπος της χρονιάς
Εκδίκηση, δάκρυα, ιδρώτας και αιμοδιψείς Βίκινγκ στην τρίτη ταινία του Robert Eggers.
Τα τελευταία χρόνια οι κριτικοί συνηθίζουμε, εύλογα, να γκρινιάζουμε για την απουσία πρωτότυπων ιδεών στο σινεμά ευρείας κατανάλωσης. Με τα υπερηρωικά στούντιο να έχουν κυριαρχήσει κατά κράτος στο παγκόσμιο box office, αλλά και το Χόλιγουντ να αφιερώνεται σε παραγωγές που ανακυκλώνουν είτε τον εαυτό του (ριμέικ, reboots κ.λπ.) είτε ποικιλοτρόπως την ποπ κουλτούρα, η ανάδειξη καινοτόμων κινηματογραφικών προτάσεων έφθινε. Ελάχιστες οι φωτεινές εξαιρέσεις που συνδύαζαν καλλιτεχνικό και εμπορικό γκελ, όπως για παράδειγμα εκείνη του Τζόρνταν Πιλ ("Τρέξε!"). Ένας σκηνοθέτης, όμως, δεν φέρνει την άνοιξη… Έτσι, όταν έγινε γνωστό πως ο Ρόμπερτ Έγκερς, ένας δημιουργός με αποδεδειγμένα ρηξικέλευθη ματιά, αποκτούσε πρόσβαση σε έναν προϋπολογισμό της τάξεως των 70-90 εκατομμυρίων δολαρίων για την υλοποίηση του "Ανθρώπου απ' τον Βορρά", η προσμονή των απανταχού σινεφίλ χτύπησε κόκκινο.
Arthouse ιστορία
Από το σπάνιας ατμόσφαιρας ντεμπούτο του "Witch" (2015) έως τον πυρετώδη "Φάρο" (2019) και φυσικά τον "Άνθρωπο…", αγαπημένο υλικό του Έγκερς είναι το παρελθόν, το οποίο στα χέρια του απεικονίζεται με τη μορφή arthouse κομψοτεχνήματος. Από τον 17ο και τον 19ο αιώνα, όπου τοποθετούνταν, αντίστοιχα, τα δύο προηγούμενα φιλμ του Αμερικανού σκηνοθέτη, μεταφερόμαστε τώρα στον 9ο και την εποχή της ακμής των Βίκινγκ.
Ο βασιλιάς Άρβαντιλ (Ίθαν Χοκ) επιστρέφει από πολεμικές επιδρομές στο πλάι της βασίλισσάς του (Νικόλ Κίντμαν) και ορίζει διάδοχό του τον πρίγκιπα Άμλεθ (Όσκαρ Νόβακ σε μικρή ηλικία, Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ ως ενήλικος). Στο μεταξύ, όμως, ο μέχρι πρότινος πιστός στρατιώτης Φιόλνιρ (Κλες Μπανγκ) δολοφονεί τον Άρβαντιλ και απάγει τη βασίλισσα και μητέρα του Άμλεθ. Ο νεαρός ορκίζεται, τότε, οργισμένη εκδίκηση.
Χάρη στην απλότητά της, η αρχετυπική πλοκή που κατασκευάζει ο Έγκερς επιτρέπει να στηθεί γύρω της ένας επιβλητικός σε διαστάσεις και λεπτοδουλεμένος καλλιτεχνικά κόσμος, ο οποίος σμιλεύτηκε με τρομερή ακρίβεια. Στο πλευρό του ο σκηνοθέτης είχε μια ομάδα από ιστορικούς συμβούλους, αρχαιολόγους και μελετητές της σκανδιναβικής μυθολογίας ώστε να αποφευχθούν τυχόν λάθη στις αναπαραστάσεις, είτε αυτές αφορούσαν κοστούμια είτε τελετουργικά. Αυτό σημαίνει, συνεπώς, πως και οι ίδιοι οι κινηματογραφικοί Βίκινγκς όφειλαν να συμφωνούν με την αιμοβόρα φήμη που τους ακολουθεί διαχρονικά.
H συνέχεια στο Athinorama.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ
Στο Kaos του Netflix, o Jeff Goldblum γίνεται Δίας
Πραγματικά ανυπομονούμε για αυτήν τη σειρά.
Γραφει Γεωργια ΠρεζαΌλα όσα γνωρίζουμε για το Dune: Messiah
Οι fans θέλουν το τρίτο μέρος και το θέλουν τώρα.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΑκούσαμε πρώτοι το Final (Vol. 2) του Enrique Iglesias πριν κυκλοφορήσει
Το 12ο άλμπουμ Λατίνου θεού αποτελεί σημαντικό ορόσημο της καριέρας του. Εντός, διαβάζεις όλες τις λεπτομέρειες.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληΜε 66.000 θεατές και επισκέπτες ολοκληρώθηκε το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Το Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 17 Μαρτίου.
Caught Stealing, ένα συναρπαστικό θρίλερ με τον Austin Butler
Η σκηνοθεσία ανήκει στον μετρ του είδους, Darren Aronofsky.
Πώς η χυλόπιτα του Christopher Nolan εκτόξευσε την καριέρα του Jake Gyllenhaal
Στο μεταξύ, ούτε ο Baz Luhrmann τον ήθελε.
Γραφει Γεωργια Πρεζα