Sly, ο καλύτερος -και πραγματικός- ρόλος του Sylvester Stallone

H ταραχώδης παιδική του ηλικία, οι επιτυχίες και η αποφασιστικότητα.

Αν νομίζεις ότι γνωρίζεις τα πάντα για τον Sylvester Stallone, υπάρχει κάτι στο Netflix που μπορεί να σου αλλάξει γνώμη. Το Sly, σε σκηνοθεσία Thom Zimny, είναι ένα σκληρό ντοκιμαντέρ που επιστρατεύει μπόλικους σχολιαστές υψηλού προφίλ: τον Quentin Tarantino, τον αδελφό του Sly, Frank Stallone, τον Arnold Schwarzenegger, την Talia Shire και πολλούς άλλους που ενώνουν τις δυνάμεις τους στην προσπάθεια να μας κάνουν να καταλάβουμε το μυστικό πίσω από την επιτυχία ενός ανθρώπου που έχει γίνει μύθος.

Σε κάτι παραπάνω από 95 λεπτά, ο Sly λέει πολλά, πάρα πολλά, και το κάνει όπως μόνο ο Stallone θα μπορούσε: ανοίγεται ολοκληρωτικά και χωρίς φίλτρα. Το πιο σημαντικό είναι ότι πρόκειται για μια ταινία που από την αρχή εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια το πραγματικό μυστικό πίσω από τη θέληση, τη δημιουργικότητα και την πορεία του στον κινηματογράφο.

Το αγόρι από το Hell's Kitchen δημιουργούσε πάντα μεταφορές για το τι του είχε συμβεί, τι σκεφτόταν για τον εαυτό του, το αβέβαιο όραμά του για το μέλλον. Πρόκειται για κάτι εκπληκτικό, αν σκεφτούμε το γεγονός ότι η εικόνα του, το σώμα του, ήταν ένα τοτέμ ελπίδας και δύναμης για την Αμερική, που είχε κατατραφεί από τον πόλεμο του Βιετνάμ, και ο Rocky Balboa την επανέφερε στο κέντρο της συλλογικής φαντασίας. Πρόκειται για ένα ειλικρινές και συχνά μελαγχολικό ταξίδι, με τον Stallone να νιώθει μοναξιά στο γιγάντιο σπίτι του στο Χόλιγουντ.

Τα δύσκολα παιδικά χρόνια και η εγωκεντρική αφήγηση

Ο Stallone μιλάει άφοβα για τα παιδικά του χρόνια και κυρίως για τον πατέρα του, τον Frank τον πρεσβύτερο, έναν βίαιο και αναίσθητο άνθρωπο. "Μεγάλωσα γνωρίζοντας καλά τον σωματικό πόνο", θυμάται, ενώ το βλέμμα του πηγαίνει πίσω στην εποχή που άλλαξε 12 σχολεία μέσα σε έναν χρόνο, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για έναν γονιό που μέχρι την τελευταία ή σχεδόν την τελευταία στιγμή δεν μπορούσε να κάνει τίποτα άλλο από το να προσπαθεί να τον καταπιέσει.

Πίσω από αυτήν την απουσία ανθρώπινης ζεστασιάς κρύβεται η πηγή έμπνευσης για μεγάλο μέρος της κινηματογραφικής του δουλειάς, η οποία είχε πάντα στο επίκεντρο της τις ανθρώπινες σχέσεις. Επιτυχίες και αποτυχίες, άνοδος και πτώση, Όσκαρ και λήθη, η καριέρα του Sly είναι αυτή του πρώτου, αληθινού, αυτοδημιούργητου σταρ, ικανού να αποφασίζει μόνος του την αφηγηματική του πορεία, βγάζοντας τα στούντιο από τη μέση.

Ο Stallone μιλά για τη φτώχεια των πρώτων χρόνων, που προχώρησε στην απελπισμένη αναζήτηση μιας καλλιτεχνικής ολοκλήρωσης, η οποία έφτασε με απρόβλεπτο τρόπο. Ο Sly φαίνεται ότι γεννήθηκε με το χάρισμα να καταλαβαίνει τι θέλει το κοινό: έναν αξιόπιστο, ανθρώπινο, αντιδημοφιλή ήρωα. Εμβαθύνει στο πώς οι ιστορίες του Rocky, του Rambo και των Expendables είναι το αποτέλεσμα μιας εγωκεντρικής αφήγησης, σχεδόν μια ματιά από ψηλά. Χωρίς να το καταλάβει κανείς, ανάμεσα σε γιγάντια μαχαίρια, μουσική του Bill Conti ή πυροβολισμούς, προσπαθούσε πάντα να συνδυάσει τη φαντασία με μια σχεδόν θεραπευτική υποκριτική ικανότητα.

Ειλικρίνεια και υπερηφάνια

Ο Sly καταφέρνει επίσης να μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε πόσο έχει αλλάξει ο κινηματογράφος, πόσο άβολα αισθάνονται σήμερα άνθρωποι όπως ο Sylvester Stallone. Μας θυμίζει επίσης ότι το πραγματικό, μεγάλο ταλέντο του Stallone ήταν πάντα στη συγγραφή, στην ικανότητά του να δημιουργεί διαλόγους, χαρακτήρες και ιδέες ικανές να συνδέουν την αμεσότητα με το περιεχόμενο.

Σε μια ανοιχτή, χωρίς περιστροφές εξομολόγηση, τον βλέπουμε να θυμάται τον γιο του Sage, να παραδέχεται ότι είχε υπερβάλει με τη σωματική του διάπλαση ως μέρος του μύθου του, το οποίο το πλήρωσε στο πλατό, όπως και το ότι έβαζε συχνά τη δουλειά πάνω από τις σχέσεις του. Όμως φουσκώνει ακόμη με υπερηφάνεια για το γεγονός ότι πάντα ρίσκαρε, για το ότι κέρδισε αδύνατα στοιχήματα και ότι απέδειξε πως, καλώς ή κακώς, η πίστη στον εαυτό μας είναι ο μόνος δρόμος.

Στο τέλος του Sly μένει μόνο ο άνθρωπος, ο ίδιος ο Stallone να σκίζει τον σταρ σε κομμάτια, κάνει κριτική στον εαυτό του, όπως όταν κοιτάζεις τον εαυτό σου σε μια παλιά φωτογραφία. Ξέρει ότι δεν έχει πολύ χρόνο μπροστά του, ξέρει ότι δεν είχε πάντα δίκιο, αλλά έχει απόλυτη επίγνωση ότι έγραψε ιστορία. Απλά αναρωτιέται αν αυτή η ιστορία ήταν η καλύτερη που θα μπορούσε να είχε γραφτεί.

Σε σύγκριση με τη σειρά του Arnold, το Sly εμφανίζεται πιο μελαγχολικό, πιο οικείο και σίγουρα πιο προσιτό. Αυτό είναι η τέλεια σύνοψη του ποιος είναι ο Sylvester Stallone για όλους.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Θα επανενωθούν ποτέ οι Pink Floyd;

Σε συνέντευξή του στην The Telegraph, ο David Gilmour τοποθετείται για τους Pink Floyd και τη συνεργασία του με τον Roger Waters, αναδεικνύοντας το πολύπλοκο παρελθόν της μπάντας.

Τρομάξαμε να γνωρίσουμε τη Sydney Sweeney ως πυγμάχο στην ταινία Christy - Πότε βγαίνει στους κινηματογράφους

Κάτι είχε πάρει το μάτι μας, όμως τώρα που έχουμε στα χέρια μας όλες τις φωτογραφίες, μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι πρόκειται για κανονικότατο extreme make over, που ούτε που θα μας περνούσε από το μυαλό ως ενδεχόμενο...

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Οι 10 δημοφιλέστερες σειρές αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με τους χρήστες του IMDb

Οι τηλεοπτικές σειρές έχουν πάρει φωτιά και αυτήν τη στιγμή οι θεατές έχουν "κολλήσει" με δέκα shows που εμφανίζονται ξανά και ξανά σε λίστες. Από πολιτικά θρίλερ μέχρι σειρές αγωνίας και τρόμου, οι επιλογές είναι πολλές και ποιοτικές.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Αν θες να ζήσεις μία 'Δεύτερη Ζωή', τότε θα ταυτιστείς απόλυτα με το Παιδί Τραύμα

Το δεύτερο single "Δεύτερη Ζωή" από τον ομώνυμο δίσκο μόλις κυκλοφόρησε και στο βίντεο κλιπ που σκηνοθέτησε ο Βασίλης Κεχαγιάς, βλέπουμε μία πολύ δημοφιλή ηθοποιό της νέας γενιάς.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

'Βοήθεια!': O Sam Raimi επιστρέφει στον τρόμο με τη νέα του ταινία - Πρωταγωνιστεί η Rachel McAdams

Ο Sam Raimi επιστρέφει εκεί όπου ξεκίνησε: στον τρόμο. Στο Send Help, η Rachel McAdams και ο Dylan O’Brien παλεύουν για την επιβίωσή τους σε ένα νησί που αποδεικνύεται πιο εφιαλτικό απ’ όσο φαίνεται.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

32 μεγάλου μήκους και 30 μικρού μήκους ελληνικές ταινίες θα προβληθούν στη φετινή διοργάνωση εκ των οποίων οι 29 είναι σε πρώτη προβολή, ενώ 9 συμμετέχουν στα διεθνή διαγωνιστικά τμήματα του Φεστιβάλ.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη