Πώς τα Όσκαρ έγιναν μεξικάνικη υπόθεση
Όλα άλλαξαν το 2006, όταν οι τρεις σωματοφύλακες του μεξικάνικου σινεμά Cuarón, Iñarritu και Del Toro άλωσαν το Χόλιγουντ. Με τη βοήθεια ενός συμπατριώτη τους.
Από το 2013, όταν ο Alfonso Cuarón κέρδισε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για το Gravity, μέχρι σήμερα, με τον ίδιο να είναι υποψήφιος για το Roma του Netflix σε δέκα συνολικά κατηγορίες και τα στοιχήματα να δείχνουν ότι μάλλον θα είναι ο μεγάλος νικητής της επερχόμενης 91ης τελετής απονομής (Κυριακή 24 Φεβρουαρίου), το Χόλιγουντ πίνει νερό στο όνομα του μεξικάνικου σινεμά. Για να είμαστε ακριβείς στα εξής τρία ονόματα: Alfonso Cuarón, Alejandro Iñarritu, Guillermo Del Toro. Κι εδώ ας κάνουμε μία παρένθεση, Όσκαρ επιτρέποντος.
Ο 57χρονος Cuarón κατάφερε φέτος με το ασπρόμαυρο βιογραφικό Roma να παραδώσει μία ταινία μεξικανικοαμερικάνικης παραγωγής, σκηνοθετημένη από Μεξικανό δημιουργό με μεξικάνικο καστ στη μεξικάνικη γλώσσα. Ακόμα και ο τίτλος της έχει παραμένει αυτούσιος, ακριβώς όπως γράφεται η γειτονιά Roma στην πόλη του Μεξικού.
Ο λόγος για τον οποίο οι τρεις σωματοφύλακες Cuarón, Iñarritu και Del Toro έχουν αλώσει τα τελευταία χρόνια το Χόλιγουντ οφείλεται σίγουρα όχι στον παράγοντα τύχη, αλλά στον ευφυή τρόπο δουλειάς τους, που δίνει μεγάλο βάρος στη δυναμική της ομαδικής δημιουργικότητας.
Οι τρεις τους δεν είναι απλά συνάδελφοι. Είναι καλοί φίλοι, σχεδόν αδερφικοί. Ανέκαθεν υποστήριζε ο ένας τον άλλον και η αλληλοβοήθεια -μην ξεχνάμε ότι ήταν τρεις ξένοι στην Αμερική και στην ανταγωνιστική βιομηχανία του Χόλιγουντ- ήταν κάτι που χαρακτήριζε έντονα τη σχέση τους. Ίσως αυτό το χαρακτηριστικό, εκτός από το ευφυές ταλέντο τους, ήταν εκείνο που έκανε τη μεγάλη διαφορά και για τους τρεις όσον αφορά την επιτυχημένη πορεία τους και κατ' επέκταση την αναγνώρισή τους -του μεξικάνικου κινηματογράφου επίσης- απ' όλο τον πλανήτη.
Τη δεκαετία του 2000, Iñarritu και Del Toro -ο Cuarón είχε ήδη γυρίσει μερικές ταινίες μες στα '80s και '90s- έκαναν το ντεμπούτο τους στην Αμερική. Οι ταινίες τους δεν ήταν άρτιες ώστε να προταθούν και να κερδίσουν κάποιο βραβείο, είχαν προταθεί ωστόσο σε δευτερεύουσες, τεχνικές κατηγορίες.
Ο Cuarón ήταν εκείνος που έκανε την αρχή, όταν το 2000 σκηνοθέτησε το "Χαμένες Αγάπες" και το 2001 το "Θέλω και τη μαμά σου", αποκαλύπτοντας στο Χόλιγουντ τη δεινότητα των Gael Garcia Bernal και Diego Luna και τη δική του ικανότητα να διηγείται ιστορίες ενηλικίωσης.
Κάτι που τον οδήγησε να μας αφηγηθεί το 2004 μία ιστορία από το κινηματογραφικό σύμπαν του Harry Potter, γυρίζοντας το "Ο Χάρι Πότερ και ο αιχμάλωτος του Αζκαμπάν".
Το 2003, το Χόλιγουντ ψιθύριζε το όνομα του Iñarritu χάρη στο "21 γραμμάρια". Στο μεταξύ, ο Del Toro είχε σκηνοθετήσει το 2002 το Blade ΙΙ και το Hellboy το 2004.
Η χρονιά που συντονίστηκαν καλλιτεχνικά τόσο στη μεγάλη οθόνη, όσο και στα Όσκαρ και έμελλε να αποτελέσει την αρχή της ζηλευτής πορείας τους ήταν το 2006, όταν κοινό και κριτικοί αποθέωσαν και τους τρεις: τον Cuarón για το sci-fi θρίλερ "Τα παιδιά των ανθρώπων" (υποψήφιος για 3 Όσκαρ: φωτογραφίας, μοντάζ, διασκευασμένου σεναρίου), τον Del Toro για την ταινία επιστημονικής φαντασίας "Ο λαβύρινθος του Πάνα" (κέρδισε 3 Όσκαρ: μακιγιάζ, σκηνογραφίας, φωτογραφίας) -παραγωγός του ήταν ο Cuarón- και τον Iñarritu για το δράμα"Βαβέλ" (7 οσκαρικές υποψηφιότητες).
Αν και οι ταινίες τους ήταν πάντα διαφορετικές, εκείνοι πάντα συμβουλεύονταν ο ένας τον άλλον, ήταν ειλικρινείς μεταξύ τους και είχαν κοινούς συνεργάτες. Ένας εξ αυτών, εκείνος που αποτέλεσε τον άσο στο μανίκι των δύο εκ των τριών amigos ήταν ο συμπατριώτης τους, Emmanuel Lubetzki, κινηματογραφιστής στο επάγγελμα ή αλλιώς διευθυντής φωτογραφίας. Ο Lubetzki εργαζόταν ήδη μία δεκαετία στο Χόλιγουντ όταν συνεργάστηκε με τον Cuarón στο "Θέλω και τη μαμά σου". Το 2013, δούλεψαν μαζί στο Gravity, που χάρισε στον Cuarón το πρώτο Όσκαρ σκηνοθεσίας του και ένα χρόνο μετά, τον δανείστηκε ο Iñarritu για το οσκαρικό Birdman, κερδίζοντας επίσης κι αυτός το πρώτο του Όσκαρ Σκηνοθεσίας.
Ο θρίαμβός του επαναλήφθηκε το 2015 με τον Lubetzki και πάλι στο πλευρό του, αυτή τη φορά στην "Επιστροφή", το δεύτερο Όσκαρ Σκηνοθεσίας του.
Το 2017 ήταν η χρονιά του Del Toro να πάρει τη σκυτάλη και να κερδίσει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για το "Η μορφή του νερού".
Μέχρι στιγμής, ο Iñarritu έχει κερδίσει 5 Όσκαρ στην καριέρα του, ο Guillermo Del Toro 2 και ο Cuarón επίσης 2. Νούμερο το οποίο αναμένεται όπως όλα δείχνουν να αλλάξει την Κυριακή και να περάσει μπροστά από τον καλό του φίλο, Del Toro.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Ξεκίνησε η διάθεση των εισιτηρίων για το live των Offspring στο Release Athens 2026
Η πώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε σήμερα στις 12:00 και καλό είναι να μην καθυστερείς αν ενδιαφέρεσαι για την εμφάνισή τους με τους Bad Religion διότι ήδη φλερτάρουν με το sold out.
COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD: Το χριστουγεννιάτικο κανάλι-θεσμός της COSMOTE TV επιστρέφει με πάνω από 130 ταινίες για όλη την οικογένεια
Το προσωρινό κανάλι COSMOTE CINEMA CHRISTMAS HD φέρνει περισσότερες από 130 ταινίες, 25 πρεμιέρες και συνεχή χριστουγεννιάτικη δράση από 5/12 έως 7/1. Το απόλυτο εορταστικό τηλεοπτικό πρόγραμμα.
Η 5η σεζόν του Stranger Things σπάει όλα τα ρεκόρ στο Netflix
Η πέμπτη σεζόν του Stranger Things σημειώνει τη μεγαλύτερη αγγλόφωνη πρεμιέρα στην ιστορία του Netflix και συνεχίζει δυναμικά. Πώς τα νέα επεισόδια κυριαρχούν στα global charts.
Ποιο τραγούδι του Prince βασίζεται σε αληθινό έγκλημα
Μια πιο προσωπική ματιά στον Prince και την εποχή του Controversy: πώς προσέγγισε τη μουσική, τι τον έκανε ξεχωριστό και γιατί εξακολουθεί να μας απασχολεί μέχρι σήμερα.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΤο κόλπο που έκανε ο James Cameron στον "Τιτανικό"-γλίτωσε πολλά εκατομμύρια
Ο James Cameron αποκάλυψε την απλή και έξυπνη τεχνική που χρησιμοποίησε για να εξοικονομήσει χρήματα στα γυρίσματα του Titanic. Ένα απροσδόκητο trick πίσω από μια ιστορική υπερπαραγωγή.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΣτην ταινία Blair Witch Project είδαμε τη μάγισσα, αλλά δεν το κατάλαβε κανείς
Μια θεωρία για το Blair Witch Project υποστηρίζει ότι τελικά είδαμε τη μάγισσα κανονικά στην ταινία, απλώς κανείς δεν το πρόσεξε. Και όλα οδηγούν σε μια πολύ συγκεκριμένη σκηνή, που απαιτεί παρατηρητικότητα.
Γραφει Παυλος Κρουστης