Η Apple TV θέλει να ρίξει το Netflix από τον θρόνο του

Το μεγάλο όμως ερώτημα παραμένει: Θα τα καταφέρει;

Γράφει: Γιώργος Ρομπόλας 15 Νοεμβρίου 2020

Εδώ και περίπου δύο χρόνια ζούμε έναν πόλεμο. Ακόμα και πριν εμφανιστεί ο καταραμένος κορονοϊός στη ζωή μας, οι πλατφόρμες streaming έδιναν μεγάλες μάχες στην κούρσα των "εξοπλισμών". Αν το Netflix έπαιζε μόνο του για κάποιο καιρό, αυτό αποτελεί πια παρελθόν. Τόσο η Amazon όσο και η Apple Tv έχουν μπει πολύ γερά στο παιχνίδι του streaming. Και όπως έλεγε και η πιο επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά όλων των εποχών: Στο Παιχνίδι του Στέμματος είτε κερδίζεις είτε πεθαίνεις.

Όντως το Netflix βρίσκεται πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό. Οι δικοί του συνδρομητές είναι περίπου 195 εκ. παγκοσμίως όταν το Amazon Prime έχει σχεδόν 75 εκ. ενώ η Apple TV ακόμα δεν έχει αγγίξει τις 40 εκ. συνδρομές. Μάλιστα, πέρα από τις επιτυχίες του Netflix, ακόμα και οι αποτυχίες του μοιάζουν να έχουν μεγάλη τηλεθέαση. Τη στιγμή που κάποιοι ψίθυροι είχαν αρχίσει να ακούγονται σχετικά με την τακτική του να επενδύει υπέρογκα ποσά σε content χωρίς να έχει το αντίστοιχο αντίκρισμα, έσκασε η πανδημία της Covid-19. Και το Netflix απογειώθηκε.

Ποιος θα πει την τελευταία λέξη

Η Apple TV, όμως, όσο και αν ακόμα βρίσκεται πολύ μακριά, δείχνει να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Κάτι που στην αρχή, όταν πρωτοανακοίνωσε το πρόγραμμα της δηλαδή, δε φαινόταν να έχει βρει. Ναι, υπήρξε μία επιτυχία όπως το εξαιρετικό The Morning Show, κάποια άλλα στοιχήματα όμως δε φάνηκε να βγαίνουν όπως το εντυπωσιακό και πολυδιαφημισμένο SEE με τον Jason Momoa.


Το Netflix έχει κάνει 23.81 δις. δολάρια τζίρο μέχρι στιγμής για το 2020 ενώ η Apple (όχι απλά η Apple TV) έχει φτάσει στο αστρονομικό ποσό των 274,51 δις. δολαριών.


Όσο, λοιπόν, η Apple TV προσπαθούσε να βρει τον βηματισμό της, το Netflix έτριβε τα χέρια του. Καμιά φορά, βέβαια, ξεχνάμε ότι το τελευταίο δεν δραστηριοποιείται πουθενά αλλού πέρα από το streaming, ενώ ο ανταγωνισμός του έχει απλωμένα παντού τα χέρια του όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Το Netflix έχει κάνει 23.81 δις. δολάρια τζίρο μέχρι στιγμής για το 2020 ενώ η Apple (όχι απλά η Apple TV) έχει φτάσει στο αστρονομικό ποσό των 274,51 δις. δολαριών. Το πραγματικό μεγάλο ψάρι, λοιπόν, είναι η εταιρεία που κάποτε είχε για γκουρού της τον Steve Jobs. Και όπως είναι γνωστό στις μεγάλες αποστάσεις, τα μεγάλα ψάρια γνωρίζουν να κολυμπούν καλύτερα από τα μικρά.

Η νέα κατεύθυνση της Apple

Η Apple TV θέλει να ρίξει το Netflix από τον θρόνο του

Η Apple TV έδειξε τα δόντια της όταν ήρθε σε συμφωνία με τον Martin Scorsese

Έτσι, αν η Apple TV έκανε αρχικά δειλά και μικρά βήματα, χωρίς βέβαια να της κοστίζουν φτηνά, εδώ και κάποιο καιρό δείχνει πανέτοιμη να κολυμπήσει σε βαθιά νερά. Η αρχή έγινε με το Greyhound, μία περιπέτεια με πρωταγωνιστεί τον Tom Hanks. Η εν λόγω ταινία που προοριζόταν αρχικά για τα σινεμά, αποτέλεσε ένα σίγουρο κερδισμένο στοίχημα. Πώς είναι δυνατόν να μην έχει τηλεθέαση ένα πολεμικό φιλμ, με πρωταγωνιστή ένα από τα πιο διάσημα και αγαπημένα ονόματα του Χόλιγουντ, με θέμα τον άνισο αγώνα ανάμεσα στο αμερικανικό ναυτικό και τα γερμανικά υποβρύχια κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου;

Αυτή, όμως, ήταν μάλλον μονάχα η αρχή. Στην πορεία έπεσαν ακόμα πιο βαριά χαρτιά στο τραπέζι. Η επιτυχία της πραγματικά fun to watch σειράς που ακούει στο όνομα Ted Lasso ήρθε την πιο κατάλληλη στιγμή· όταν το ποδόσφαιρο μοιάζει να έχει μπει σε δεύτερη μοίρα λόγω κορονοιϊού, τι καλύτερο από μία σειρά για το ποδόσφαιρο;

Εκεί, όμως, που η Apple TV έδειξε τα δόντια της ήταν η συμφωνία με τον Martin Scorsese. H επόμενη ταινία του σπουδαίου Αμερικανού σκηνοθέτη με τίτλο Killers of the Flower Moon με πρωταγωνιστές τους Leonardo DiCaprio και Robert De Niro θα έχει τη σφραγίδα με το γνωστό "μηλαράκι". Κάτι που θα ισχύσει και για τη νέα ταινία της Sofia Coppola που τιτλοφορείται On the Rocks και πρωταγωνιστεί –ποιος άλλος;- ο Bill Murray.

Stewart Obama

Το να μοιραστεί η πίτα σε τρία ίσα κομμάτια (Netflix, Apple TV, Amazon Prime Video) μοιάζει αδύνατο

Τέλος, η εντυπωσιακή κίνηση του Netflix να επαναφέρει τον David Letterman στην ενεργό δράση, φαίνεται να βρίσκει μιμητές  -ή μήπως πρόκειται για πληρωμένη απάντηση- στην Apple TV. Στη μάχη των talk shows, η εταιρεία από το Κουπερτίνο της Καλιφόρνιας θα ρίξει τον δικό της άσσο: Ο John Stewart, παρουσιαστής του Daily Show για 17 συναπτά έτη, θα κάνει ξανά τηλεόραση για λογαριασμό της Apple πρώτη φορά μετά το 2015.

Όλα αυτά δείχνουν πως αργά η γρήγορα η Apple TV θα κοιτάξει στα μάτια το Netflix. Το ζήτημα, όμως, θα είναι ποιος θα βγει κερδισμένος και ποιος χαμένος από αυτή την αναμέτρηση. Ο Jeff Bezos άλλωστε παρακολουθεί με άγρυπνο βλέμμα. Το να μοιραστεί η πίτα σε τρία ίσα κομμάτια (Netflix, Apple TV, Amazon Prime Video) μοιάζει αδύνατο. Κυρίως, γιατί όλα δείχνουν πως στη μάχη του streaming θα δοκιμάσουν να μπουν όλο και περισσότερες εταιρείες. Ιδιαίτερα μάλιστα όσο κρατάει η κρίση της πανδημίας - μία κρίση που δεν φαίνεται να μας εγκαταλείπει σύντομα.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Μουσική