Το Squid Game 2 είναι η πρώτη σειρά που 'μεταβολίζει' την πανδημία

Η επιστροφή στα θανατηφόρα παιχνίδια στη 2η σεζόν της σειράς έχει έναν νέο κανόνα που συνδέει άμεσα την απόκτηση χρημάτων με την κοινή επιβίωση, δηλαδή το ιστορικό των lockdowns.

Γράφει: Νίκη Κοντομηνά 26 Δεκεμβρίου 2024

Το Netflix αποδίδει στο Squid Game 2 την ύψιστη τιμή αλλάζοντας το λογότυπό του. Το κόκκινο Ν που προηγείται της έναρξης κάθε επεισοδίου επανεξετάζεται και επανασχεδιάζεται, εμπνευσμένο από μια από τις πιο εμβληματικές εικόνες της σειράς: το δωμάτιο με τις πολύχρωμες ατελείωτες σκάλες, γεμάτο από ανθρώπους που μοιάζουν να ταιριάζουν μεταξύ τους με έναν τρόπο που είναι δύσκολο να αποκρυπτογραφήσει κανείς- ως αναφορά στο La Muralla Roja του Ricardo Bofill.

Το Squid Game ομολογουμένως, πρόσφερε πολλά στο Netflix όταν κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2021, σε μια περίοδο που ήταν ακόμα πανδημική και απόλυτα αδρανής. Κατέκτησε πρώτα τη Νότια Κορέα και στη συνέχεια τον υπόλοιπο κόσμο χάρη στην αλάνθαστη τακτική του παιχνιδιού που η δεύτερη σεζόν ξαναβρίσκει μεν, λίγο καθυστερημένα δε. Και αυτό το στοιχείο είναι κρίσιμο στη νέα σεζόν.

Προσοχή, spoilers!

Χρειάζονται μερικά επεισόδια για να επιστρέψει ο πρωταγωνιστής Seong Gi-hun στο Squid Game, όπως είδαμε στο trailer, δηλαδή δέχεται οικειοθελώς να ξαναμπεί στο θανατηφόρο παιχνίδι από το οποίο μόνο ένα άτομο από τα 456 βγαίνει νικητής με 42 δισ. won (περίπου 30 εκατ. ευρώ). Σε αυτά τα δύο πρώτα επεισόδια ανακαλύπτουμε ότι, από το τέλος της πρώτης σεζόν μέχρι σήμερα, έχει χρησιμοποιήσει όλα τα χρήματα που κέρδισε μόνο για να αναζητήσει εκδίκηση. Έχει κάνει τα πάντα για να ανακαλύψει ποιοι είναι οι διοργανωτές των αγώνων, επιστρατεύοντας μία στρατιά από εγκληματίες για να εντοπίσει τον άνθρωπο που στρατολογεί τους συμμετέχοντες στο μετρό. Όταν η σειρά επιστρέφει στο concept της εξάλειψης, επανενεργοποιείται και αυτός ο εθισμός που σε κάνει να θες να δεις το ένα επεισόδιο μετά το άλλο χωρίς σταματημό.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης, ωστόσο, είναι το πόσο πολύ αυτή η σειρά συνδέεται με τη νόσο Covid και την περίοδο της πανδημίας. Η πρώτη σεζόν δεν ασχολήθηκε άμεσα με το θέμα, αν όχι με μια αναγκαστική αλληγορική ανάγνωση- λειτούργησε περισσότερο ως προϊόν απόλυτης απόδρασης από την πραγματικότητα. Όμως, το Squid Game επωφελήθηκε πάρα πολύ από το πλαίσιο της πανδημίας, τα lockdowns που οδήγησαν στην εκτόξευση των συνδρομών στο Netflix αφού εκατομμύρια άνθρωποι αναγκάστηκαν να μείνουν στο σπίτι και να "καταναλώσουν" το περιεχόμενο της πλατφόρμας.

Η εξαιρετική επιτυχία της σειράς -χωρίς να υποτιμάμε τα προτερήματά της- προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από αυτό το πλαίσιο. Η δεύτερη σεζόν, από την άλλη πλευρά, επηρεάζεται από το τι αντιπροσώπευε η πανδημία, πώς μας επηρέασε και τι μας δίδαξε για τον εαυτό μας.

Πιο συγκεκριμένα, εισάγεται μια αλλαγή στα θανατηφόρα παιχνίδια: στο τέλος κάθε δοκιμασίας, οι παίκτες ψηφίζουν. Αν η πλειοψηφία αποφασίσει να σταματήσει το παιχνίδι, όλοι μπορούν να γυρίσουν ζωντανοί, μοιράζοντας το ποσό που έχει συγκεντρωθεί μέχρι εκείνη τη στιγμή. Αυτό προσθέτει ένα στοιχείο συλλογικής απόφασης που αντικατοπτρίζει τον διάλογο που προκλήθηκε από τα αλλεπάλληλα lockdowns: επαναλειτουργία της κοινωνίας με κίνδυνο αύξησης των λοιμώξεων ή διατήρηση των περιορισμών, διαφυλάσσοντας ζωές αλλά βλάπτοντας την οικονομία;

Συνειδητοποιούμε ότι αυτό είναι το πραγματικό θέμα της σεζόν, όταν ο χαρακτήρας που προσπαθεί να προειδοποιήσει τους άλλους για έναν κίνδυνο δε θεωρείται σωτήρας, αλλά απειλή- δηλαδή ως αυτός που προκάλεσε αυτό το κακό. Αναφερόμαστε φυσικά στον Seong Gi-hun, ο οποίος εξηγεί στους άλλους ότι πρόκειται για ένα θανατηφόρο παιχνίδι, προτείνοντας στρατηγικές επιβίωσης, αλλά κανείς δεν τον πιστεύει και κατηγορείται ως υπαίτιος των θανάτων.

Επεισόδιο με επεισόδιο, η ιστορία εξελίσσεται με τον θάνατο των πολλών προς όφελος των λίγων, οι οποίοι παραμένουν πρόθυμοι να συνεχίσουν σε μια δυνητικά θανατηφόρα κατάσταση (ακόμη και γι' αυτούς) προκειμένου να επωφεληθούν από αυτήν. Η λογική της επιβίωσης δεν κυριαρχεί, αντίθετα επικρατούν βαθύτεροι μηχανισμοί που ενεργοποιούνται όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε ομάδες. Το θέμα αυτό αντανακλά όχι μόνο την ιστορία της πανδημίας, αλλά και εκείνη της κλιματικής αλλαγής γενικότερα.

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου μέρους της σεζόν που είναι αφιερωμένο στα παιχνίδια, αναδύεται μια ιδέα που είναι αντίθετη από εκείνη που κυριαρχούσε στο πρώτο: στο δεύτερο μέρος ο φόβος του θανάτου είναι μικρότερος, ενώ η επιθυμία των συμμετεχόντων να κατακτήσουν τα χρήματα είναι πολύ ισχυρότερη. Πρόκειται για μία πραγματικότητα για την κορεατική κοινωνία, καθώς πολλές ταινίες που προέρχονται από εκεί δείχνουν ότι έχει εμμονή με το κέρδος. Από την άλλη όμως, δεν παύει να βρίσκει ανταπόκριση και "κατανόηση" και από την πλειοψηφία του κοινού παγκοσμίως. 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Οι 10 δημοφιλέστερες σειρές αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με τους χρήστες του IMDb

Οι τηλεοπτικές σειρές έχουν πάρει φωτιά και αυτήν τη στιγμή οι θεατές έχουν "κολλήσει" με δέκα shows που εμφανίζονται ξανά και ξανά σε λίστες. Από πολιτικά θρίλερ μέχρι σειρές αγωνίας και τρόμου, οι επιλογές είναι πολλές και ποιοτικές.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Αν θες να ζήσεις μία 'Δεύτερη Ζωή', τότε θα ταυτιστείς απόλυτα με το Παιδί Τραύμα

Το δεύτερο single "Δεύτερη Ζωή" από τον ομώνυμο δίσκο μόλις κυκλοφόρησε και στο βίντεο κλιπ που σκηνοθέτησε ο Βασίλης Κεχαγιάς, βλέπουμε μία πολύ δημοφιλή ηθοποιό της νέας γενιάς.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

'Βοήθεια!': O Sam Raimi επιστρέφει στον τρόμο με τη νέα του ταινία - Πρωταγωνιστεί η Rachel McAdams

Ο Sam Raimi επιστρέφει εκεί όπου ξεκίνησε: στον τρόμο. Στο Send Help, η Rachel McAdams και ο Dylan O’Brien παλεύουν για την επιβίωσή τους σε ένα νησί που αποδεικνύεται πιο εφιαλτικό απ’ όσο φαίνεται.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

32 μεγάλου μήκους και 30 μικρού μήκους ελληνικές ταινίες θα προβληθούν στη φετινή διοργάνωση εκ των οποίων οι 29 είναι σε πρώτη προβολή, ενώ 9 συμμετέχουν στα διεθνή διαγωνιστικά τμήματα του Φεστιβάλ.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Αυτό είναι το πιο δημοφιλές τραγούδι των '60s

Η δεκαετία του '60 είχε το soundtrack της και πρόκειται για ένα κομμάτι που κυριάρχησε στα charts για εννέα εβδομάδες και έγινε το πιο "διάσημο" της εποχής. Στοιχηματίζουμε ότι δε θα το βρεις.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Κάποια από τα καλύτερα θρίλερ όλων των εποχών

Δέκα πραγματικά ευφάνταστες ταινίες τρόμου που θα θυμόμαστε για καιρό.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη