Χρειάζονται μόλις 1,8 δευτερόλεπτα για να σου "πουλήσει" το Netflix το επόμενο show

Η πλατφόρμα ξέρει τι, πως και γιατί σου αρέσει.

Γράφει: Αργύρης Κούρσαλης 09 Ιανουαρίου 2019

To Netflix γνωρίζει ακριβώς πόση ώρα χρειάζεται για να μας πείσει να δούμε το επόμενο show: 1,8 δευτερόλεπτα. Με 8 δισ. δολάρια επενδύσεις σε πρωτότυπο περιεχόμενο (τα στοιχεία προέρχονται από την ίδια την πλατφόρμα) και διεθνή διανομή που δεν περιλαμβάνει μόνο την Κίνα, τη Συρία, τη Βόρεια Κορέα και την Κριμαία, το μέλλον του γίγαντα εξαρτάται από την ικανότητά του να μας πουλά τις νέες σειρές, ταινίες και ντοκιμαντέρ υπερνικώντας κάθε φορά τον ανταγωνισμό.

Η προσωποποιημένη ψυχαγωγία είναι το μέλλον κι ο τρόπος για να διατηρηθεί στην κορυφή

"Υπάρχει πολύς ανταγωνισμός" δήλωσε πρόσφατα ο Reed Hastings, CEO της εταιρείας, αναφερόμενος κυρίως στο YouTube και το παιχνίδι-φαινόμενο Fortnite. Μία σημαντική δήλωση που δείχνει αλλαγή στον τρόπο που βλέπει τα πράγματα το Netflix. Έναν χρόνο πριν η απάντηση της πλατφόρμας στο θέμα του ανταγωνισμού ήταν λίγο έως πολύ "μοναδικός μας αντίπαλος ο ύπνος". Ο τομέας όμως αυτός της ψυχαγωγίας αλλάζει κάθε στιγμή που μιλάμε: το Amazon μπήκε στο παιχνίδι με το Prime Video, το YouTube με ειδικές προσφορές, το Hulu είναι πάρα πολύ δυνατό στις Η.Π.Α ενώ ο κολοσσός της Disney ετοιμάζεται να κάνει δυνατή είσοδο στον χώρο με άγνωστες για τους υπόλοιπους συνέπειες.

Χρειάζονται μόλις 1,8 δευτερόλεπτα για να σου "πουλήσει" το Netflix το επόμενο show

Για να διατηρήσει, λοιπόν, το Netflix την κυρίαρχη θέση του (137 εκ. συνδρομητές) στοχεύει σε μία κατ' οίκον επανάσταση: ο σκοπός του είναι να αλλάξουμε τον τρόπο που περνάμε ποιοτικό χρόνο με τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Η λέξη κλειδί βρίσκεται στο σλόγκαν Netflix and Chill. Το δεύτερο συνθετικό είναι εκείνο στο οποίο έχει ποντάρει όλα τα λεφτά της η πλατφόρμα. Ηρεμία, χαλαρότητα και μόλις 1,8 δευτερόλεπτα από τον χρόνο σου για να σου "πουλήσει" ένα νέο -ή και παλιότερο- προϊόν που (σίγουρα) θα σου αρέσει.

Η προσωποποιημένη ψυχαγωγία είναι το μέλλον κι ο τρόπος της πλατφόρμας για να διατηρηθεί στην κορυφή: ό,τι βλέπεις σε αυτή είναι τροποποιημένο για σένα -οι τίτλοι, οι κατηγορίες, ακόμα κι οι επιλεγμένες εικόνες. Όσο για τα "πιο δημοφιλή"; Ακόμα κι αυτά διαφέρουν από χρήστη σε χρήστη. Οι προτεραιότητες είναι διαφορετικές. Ο καθένας έχει το δικό του Netflix τελικά.

Αν πίστευες ότι το thumbnail που διαφημίζει την επόμενη σεζόν του Stranger Things είναι το ίδιο για κάθε χρήστη, ετοιμάσου να εντυπωσιαστείς. Σε αντίθεση με τις τυπωμένες αφίσες, το Netflix χρησιμοποιεί πολλές και διαφορετικές διαφημιστικές εικόνες ανάλογα στον ποιον απευθύνεται. Ο αλγόριθμος του ξέρει τι, πως και γιατί σου αρέσει.

"Δεν κάνουμε καμία ερώτηση σχετικά με τη φυλή, το φύλο ή την εθνικότητα στους χρήστες, έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την γνώση σε μία περισσότερη προσωποποιημένη εμπειρία" δήλωσε πριν κάποιο καιρό η πλατφόρμα, σε μία προσπάθειά της να δικαιολογηθεί για τις πληροφορίες που χρησιμοποιεί για να δελεάζει τους χρήστες.

Ακόμα και χωρίς αυτά τα στοιχεία όμως, το Netflix γνωρίζει καλά τις προτιμήσεις μας: πόσες φορές έχουμε κάνει click στο House of Cards, πόσες φορές είδαμε και ξαναείδαμε το Dogs ή τον χρόνο που αφιερώσαμε στο trailer του επερχόμενου Polar. Πληροφορίες τρομερά χρήσιμες όταν έχεις λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα για να πουλήσεις το εμπόρευμά σου σε ένα παγκόσμιο κοινό. Όταν οφείλεις να το κάνεις για να παραμείνεις στην κορυφή. Όταν, τελικά, επενδύεις δισ. δολάρια σε πρωτότυπο υλικό κι ανά πάσα ώρα και στιγμή κινδυνεύεις να χρεοκοπήσεις αν κάνεις τη λάθος επιλογή. Άλλωστε ο ανταγωνισμός είναι πάντα έτοιμος να σε κατασπαράξει.

Από: Esquire IT

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Tv

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Πρώτα πλάνα από την 8η σεζόν του Game of Thrones

Το HBO μοιράστηκε με τους fans της δημοφιλούς σειράς ένα μίνι υλικό από τον πολυαναμενόμενο τελευταίο κύκλο.

Οι καλύτερες σειρές που θα κυκλοφορήσουν στο Netflix μες στο 2019

Τα τηλεοπτικά SOS της δημοφιλούς πλατφόρμας.