
Πώς η πανδημία άλλαξε τον τρόπο ζωής μας
Νέα έρευνα καταδεικνύει τις νέες συνήθειες των Ελλήνων.

Σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική μας συμπεριφορά αλλά και στην καθημερινότητά μας, έφερε η πανδημία και η καραντίνα. Ένας στους τέσσερις από εμάς ξεκίνησε να μαγειρεύει στο σπίτι, -το 44% των Ελλήνων παρέμεινε πιστό στο Delivery φαγητού- 8 στους 10, έχουν αλλάξει τις συνήθειες καθαρισμού του νοικοκυριού τους, αυξάνοντας είτε τη συχνότητα είτε τη χρήση καθαριστικών με απολυμαντική δράση και 4 στους 10, ποσοστό 38%, αναζητά καλύτερες τιμές.
Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Αυτά είναι ορισμένα από τα ευρήματα έρευνας της Nielsen "Shopper Shifts to a New Normal", που πραγματοποιήθηκε σε 32 χώρες, εκ των οποίων 13 Ευρωπαϊκές. Στην Ελλάδα, η έρευνα "έτρεξε” την περίοδο 26 έως 31 Μαΐου, 20 μέρες δηλαδή μετά το πρώτο στάδιο άρσης των περιοριστικών μέτρων.
Ποιες όμως είναι οι έξι βασικές αλλαγές στη αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών;
1. Οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων, προϊόντων καθαρισμού και ειδών προσωπικής περιποίησης, διατήρησαν τη δυναμική τους μετά το lockdown, κερδίζοντας έδαφος ως το πιο συχνό κανάλι αγοράς αγγίζοντας το 7%, δηλαδή αύξησε τη διείσδυση του κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες. Έρευνα της Nielsen που είχε πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα του Lockδown είχε δείξει ότι το 22% των Ελλήνων καταναλωτών ήταν νεοεισερχόμενοι στο online ecosystem που σχετίζεται με αγορές των 4 βασικών κατηγοριών παντοπωλείου. Η πρώτη τους αυτή εμπειρία με διαδικτυακό κατάστημα σουπερμάρκετ την περίοδο του Lockdown ήταν αρνητικά επιβαρυμένη λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις. Σήμερα η αγοραστική εμπειρία από τα e-shops του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα και μάλιστα αξιολογείται ελαφρώς υψηλότερα από αυτή στα φυσικά καταστήματα ενώ ο μέσος χρόνος παράδοσης έχει "πέσει” στις 2 μέρες.
2. Η νέα κανονικότητα αύξησε την κινητικότητα στο περιβάλλον του λιανεμπορίου με έναν στους τέσσερις καταναλωτές (26%) να κάνει τις αγορές του σε νέο κατάστημα. Ποσοστό σημαντικά υψηλότερο ακόμα και από περιόδους όπου στο οργανωμένο λιανεμπόριο σημειώνονταν εξαγορές αλυσίδων και πριν την covid εποχή όπου το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις στο 4%.
3. Το γεγονός ότι το 38% των καταναλωτών αναζητά πιο ενεργά προσφορές, σηματοδοτεί μια αυξανόμενη ανησυχία για τις τιμές.
4. Σημαντικός επίσης είναι και ο αντίκτυπος της εμφάνισης της πανδημίας στο αγοραστικό ταξίδι. Μεγάλη αύξηση των ταξιδιών για "τακτικές αγορές (εβδομαδιαίες ή μηνιαίες)" (+153%) - τα μισά (54%) από τα αγοραστικά ταξίδια σχετίζονται με μαζικές αγορές –από 23% στην προ covid εποχή, σε βάρος των καθημερινών και έκτακτων αγορών.
5. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (56%) αντιμετώπισαν έλλειψη αποθεμάτων. Οι κατηγορίες σε έλλειψη ήταν κυρίως αυτές που σχετίζονται με την προστασία από τον Covid: Απολυμαντικό χεριών και αντιβακτηριδιακά οικιακά καθαριστικά και αντιβακτηριδιακά απορρυπαντικά ρούχων. Το ποσοστό στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος Out-of-Stock εκτινάχθηκε στο 63%, με το Ηνωμένο Βασίλειο (78%) και τη Γαλλία (71%) να έχουν τις πρώτες θέσεις
6. Σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, το 25%, ξεκίνησε το μαγείρεμα στο σπίτι και παρόλη την επιβεβαιωμένη τάση για μαγειρική/ζαχαροπλαστική, το Delivery φαγητού παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα με το 44% να προέβη σε παραγγελία έτοιμου φαγητού, πολύ υψηλότερα από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (28%). Την ίδια στιγμή οκτώ στους 10 αγοραστές στην Ελλάδα, έχουν αλλάξει τις συνήθειες καθαρισμού του νοικοκυριού τους αυξάνοντας είτε τη συχνότητα είτε τη χρήση καθαριστικών με απολυμαντική δράση.
Από: capital.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Θυμηθήκαμε τον σεισμό του 1999 της Πάρνηθας -6 Ρίχτερ και 143 νεκροί
Ο σεισμός των 5,1 Ρίχτερ στα Στύρα Ευβοίας μας θύμισε ξανά το πιο σκοτεινό κεφάλαιο της σύγχρονης ιστορίας της Αθήνας: τον φονικό σεισμό της Πάρνηθας το 1999.
Ο Conor McGregor θέλει να κατέβει για πρόεδρος της Ιρλανδίας
Ο Conor McGregor ανακοίνωσε ότι θέλει να κατέβει για πρόεδρος της Ιρλανδίας και ζητά από τους πολίτες να πιέσουν τους τοπικούς συμβούλους. Μεγάλα λόγια, έντονες δηλώσεις και μια εκστρατεία που έχει ήδη ανάψει φωτιές στο Δουβλίνο.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΈφυγε από τη ζωή ο μεγάλος σχεδιαστής μόδας Giorgio Armani
Μια από τις πιο πρωτοποριακές και επιδραστικές προσωπικότητες της ιταλικής μόδας παγκοσμίως, πέθανε πλήρης ημερών σε ηλικία 91 ετών στις 4 Σεπτεμβρίου στο Μιλάνο.
Η πρόβλεψη του Stephen King για τον Donald Trump και τις εκλογές του 2026
Ο Stephen King συνεχίζει την κόντρα του με τον Donald Trump, αυτήν τη φορά με μια τολμηρή πρόβλεψη για τις εκλογές του 2026, που μιλά για "έκπληξη" και "μπλε κύμα".
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΠαράνομοι οι περισσότεροι δασμοί του Donald Trump, αποφάσισε ομοσπονδιακό εφετείο
Το μεγαλύτερο μέρος τους, εκ των οποίων και οι μη κλαδικοί επιβλήθηκαν παράνομα σύμφωνα με τις νέες εξελίξεις και η τύχη τους πλέον θα κριθεί στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ.