
H λίστα με τους πλουσιότερους Έλληνες εφοπλιστές
Τα top 10 όπως διαμορφώνονται βάσει αξίας και χωρητικότητας στόλου.
Σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκεται ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές ενισχύονται διαρκώς με νέο και μεταχειρισμένο τονάζ, διατηρώντας την πρωταγωνιστική τους θέση στο παγκόσμιο εμπόριο. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων καταλαμβάνουν την πρώτη θέση παγκοσμίως σε όρους χωρητικότητας, αντιστοιχώντας στο 17,7% του εμπορικού στόλου. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι Ιάπωνες (11,4% του στόλου) και οι Κινέζοι (11,2% του στόλου).
H συνολική αξία του ελληνικού εμπορικού στόλου εκτιμάται στα 101,8 δισ. δολάρια, ποσό που τον κατατάσσει τρίτο πίσω από τους Ιάπωνες (127,6 δισ. δολάρια) και τους Κινέζους (117,9 δισ. δολάρια).
Σε αυτό το πλαίσιο, τo Capital.gr παρουσιάζει σε συνεργασία με την πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες, βάσει δύο κριτηρίων, την αξία και την ολική χωρητικότητα των στόλων τους.
Το Top-10 βάσει αξίας
Στην πρώτη λίστα (αξία στόλων), κορυφαία εταιρεία εμφανίζεται η Maran Gas του ομίλου Αγγελικούση, ο στόλος της οποίας αποτιμάται στα 4,73 δισ. δολάρια. Η ναυτιλιακή διαχειρίζεται αποκλειστικά LNG carriers, γεγονός που ανεβάζει κατακόρυφα την αξία της. Ειδικότερα, ελέγχει, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, 37 πλοία, ενώ "τρέχει", παράλληλα, ευρύ ναυπηγικό πρόγραμμα για 11 ακόμα νέα βαπόρια.
Δεύτερη σε αξία έρχεται η Costamare, συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, με στόλο που αγγίζει τα 4,37 δισ. δολάρια. Η εταιρεία, η οποία διαχειριζόταν αμιγώς containerships, προχώρησε σε μια κίνηση-έκπληξη εσχάτως, ανακοινώνοντας την επέκτασή της στα bulk carriers. Μόλις παραδοθούν όλα τα νέα αποκτήματα, ο στόλος της θα αποτελείται από 81 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 28 χύδην ξηρού φορτίου.
Ακολουθεί η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου, με αξία 3,64 δισ. δολάρια. H ναυτιλιακή δραστηριοποιείται σε όλους τους κύριους κλάδους, κλείνοντας, μάλιστα, αρκετά νέα deals αγοραπωλησιών. Με βάση τα στοιχεία που αναφέρονται στην ιστοσελίδα της, ο στόλος της (ενεργός και υπό ναυπήγηση) αποτελείται από 105 πλοία.
Στην τέταρτη θέση συναντάμε μία ακόμα εταιρεία του ομίλου Αγγελικούση, τη Maran Tankers, με στόλο αξίας 3,41 δισ. δολαρίων. Σε εξέλιξη βρίσκεται η στρατηγική ανανέωσης που υλοποιεί τους τελευταίους μήνες, πουλώντας παλαιότερα δεξαμενόπλοια και παραγγέλνοντας νέο τονάζ. Συνολικά φέρεται να ελέγχει 52 tankers, έχοντας υπό κατασκευή έξι ακόμα VLCCs.
Την πρώτη πεντάδα κλείνει η Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα, με αξία στόλου στα 2,88 δισ. δολάρια. Η εταιρεία ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα την απόκτηση έξι νέων πλοίων, επενδύοντας 260 εκατ. δολάρια, ενώ συνολικά ελέγχει 65 containerships.
Έπεται η GasLog του Πήτερ Λιβανού, με αξία 2,86 δισ. δολαρίων. Πρόσφατα "σφραγίστηκε" η συμφωνία συγχώνευσης της ναυτιλιακής με τον ενεργειακό βραχίονα του επενδυτικού fund BlackRock, κίνηση που σήμανε την αποχώρησή της από το Αμερικανικό Χρηματιστήριο. Η εταιρεία διαχειρίζεται 35 LNG carriers, διεκδικώντας διαρκώς νέα projects, όπως αυτό που έκλεισε τις τελευταίες ημέρες για την προμήθεια FSRU σε σχεδιαζόμενο τερματικό εισαγωγής LNG στην Αυστραλία.
Στα 2,74 δισ. δολάρια υπολογίζεται η αξία του στόλου της Dynagas του Γιώργου Προκοπίου. Όπως και η Gaslog, ασχολείται στην αγορά μεταφοράς LNG, διαθέτοντας 15 πλοία αυτού του τύπου. Η εταιρεία έχει παραγγείλει δύο πλοία στην Κίνα, τα οποία θα μπορούν να λειτουργούν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRUs.
Στόλο αξίας 2,66 δισ. δολαρίων διαχειρίζεται η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, η οποία δραστηριοποιείται σε tankers, bulk carriers και LNG carriers. Στον τελευταίο κλάδο ναυπηγεί πέντε νέα βαπόρια, εκ των οποίων έχει ήδη παραλάβει τα τρία. Συνολικά φέρεται να ελέγχει 76 πλοία.
Ένατη κατατάσσεται μία ακόμα εταιρεία συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου, η Dynacom Tankers, με στόλο αξίας 2,3 δισ. δολαρίων, o οποίος αποτελείται, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis, από 64 δεξαμενόπλοια.
Τη δεκάδα συμπληρώνει η Tsakos Energy Navigation του Νικόλα Τσάκου, με την αξία του στόλου της να φτάνει τα 2,24 δισ. δολάρια. Η TEN συνδέθηκε πρόσφατα από ναυλομεσίτες με την παραγγελία τεσσάρων tankers, τύπου LR2, διπλού καυσίμου (dual fuel), με option για δύο ακόμα. Συνολικά ελέγχει 67 tankers και LNG carriers.
To Τop-10 βάσει χωρητικότητας
Στη δεύτερη λίστα αποτυπώνονται οι δέκα μεγαλύτερες ελληνικές ναυτιλιακές βάσει ολικής χωρητικότητας (Gross Tonnage) των στόλων τους.
Την πρωτιά καταλαμβάνει και εδώ ο όμιλος Αγγελικούση, μέσω της Maran Tankers, με στόλο χωρητικότητας σχεδόν 8 εκατ. GT.
Ακολουθούν η Thenamaris (6,3 εκατ. GT), η Dynacom Tankers (5,99 εκατ. GT) και η Costamare (5,29 εκατ. GT).
Την πεντάδα κλείνει η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Πέτρου Παππά, με χωρητικότητα στόλου 5,2 εκατ. GT και αξία 2,2 δισ. δολαρίων. Η εταιρεία προχώρησε σε κινήσεις συγκέντρωσης κεφαλαίων, μέσω του Αμερικανικού Χρηματιστηρίου, προκειμένου να ενισχύσει τον στόλο της με νέο τονάζ. Συνολικά ελέγχει 128 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Στην έκτη θέση κατατάσσεται η Minerva Marine (5,15 εκατ. GT) και ακολουθεί η Maran Dry, ο βραχίονας ξηρού φορτίου του ομίλου Αγγελικούση, με στόλο 51 πλοίων χωρητικότητας 4,55 εκατ. GT και αξίας 1,74 δισ. δολαρίων.
Τις θέσεις 8 και 9 της λίστας καταλαμβάνουν η Tsakos Energy Navigation (3,84 εκατ. GT) και η Danaos Shipping (3,69 εκατ. GT) αντίστοιχα.
Η δεκάδα κλείνει με την Eastern Mediterranean Maritime του Θανάση Μαρτίνου, ο στόλος της οποίας έχει χωρητικότητα 3,61 εκατ. GT και αξία 1,95 δισ. δολάρια. Η ναυτιλιακή δραστηριοποιείται σε bulkers, containerships και tankers, ελέγχοντας συνολικά 78 πλοία.
Από: Capital.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα
Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.
Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn
Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.
Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'
Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.
Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής
Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.
Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε
Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΈνοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του
Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.