Τα κρυπτονομίσματα και οι απάτες του 1 δισεκατομμυρίου

Περισσότεροι από 46.000 άνθρωποι έχασαν πάνω από $1 δισ. δολάρια από απάτες με κρυπτονομίσματα.

Γράφει: Esquire Editors 04 Ιουνίου 2022

Περισσότεροι από 46.000 άνθρωποι λένε ότι έχασαν πάνω από 1 δισ. δολάρια σε κρυπτονομίσματα από απάτες από τις αρχές του 2021, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) την Παρασκευή, όπως μετέδωσε το CNBC. Οι απώλειες πέρυσι ήταν σχεδόν 60 φορές μεγαλύτερες από ό,τι το 2018, με μέση ατομική απώλεια στα 2.600 δολάρια.

Η FTC σημειώνει ότι τα κορυφαία κρυπτονομίσματα που δήλωσαν οι άνθρωποι αυτοί ότι χρησιμοποίησαν για να πληρώσουν απατεώνες ήταν το bitcoin (70%), το tether (10%) και  το ether (9%).

Δεν μπορείς να πάρεις τα χρήματά σου πίσω

Ένα βασικό χαρακτηριστικό των κρυπτονομισμάτων όπως το bitcoin είναι ότι οι μεταφορές πληρωμών είναι οριστικές και δεν μπορούν να αντιστραφούν. Αυτό δεν είναι πάντα καλό. Οι επιστροφές χρεώσεων - ένα είδος εργαλείου που έχει σχεδιαστεί για την προστασία των καταναλωτών - επιτρέπουν στους καταναλωτές να αντιστρέψουν μια συναλλαγή εάν ισχυρίζονται ότι εξαπατήθηκαν και χρεώθηκαν για ένα αγαθό ή μια υπηρεσία που δεν έλαβαν.

Τα κρυπτονομίσματα και οι απάτες του 1 δισεκατομμυρίουiStock

Σχεδόν οι μισοί από τους ανθρώπους που ανέφεραν ότι έχασαν κρυπτονομίσματα από το 2021 σε απάτη, δήλωσαν ότι η απάτη ξεκίνησε με κάποιο μήνυμα σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Οι κορυφαίες πλατφόρμες που αναφέρθηκαν σε αυτές τις καταγγελίες ήταν το Instagram (32%), το Facebook (26%), το WhatsApp (9%) και το Telegram (7%).

Πώς γίνονται οι απάτες

Οι ψεύτικες επενδυτικές ευκαιρίες ήταν μακράν ο πιο συνηθισμένος τύπος απάτης. Το 2021, 575 εκατ. δολάρια από τις απώλειες που αναφέρθηκαν στην FTC αφορούσαν επενδυτικές ευκαιρίες. Οι άνθρωποι ανέφεραν ότι οι επενδυτικοί ιστότοποι και οι εφαρμογές θα τους επέτρεπαν να παρακολουθούν την ανάπτυξη του κρυπτονομίσματός τους, αλλά οι εφαρμογές ήταν ψεύτικες και όταν προσπάθησαν να πάρουν τα χρήματά τους δεν μπορούσαν να το κάνουν.

'Δεν υπάρχει καμία τράπεζα ή άλλη κεντρική αρχή που να επισημαίνει τις ύποπτες συναλλαγές και να προσπαθεί να σταματήσει την απάτη πριν αυτή λάβει χώρα', προειδοποιεί η FTC στην έκθεσή της. 

Οι ρομαντικές απάτες είναι η δεύτερη πιο κοινή πηγή απάτης στα κρυπτονομίσματα, ακολουθούμενη από τις απάτες επιχειρήσεων, οι οποίες, σύμφωνα με την FTC, συχνά ξεκινούν με ψεύτικα μηνύματα που υποτίθεται ότι προέρχονται από εταιρείες τεχνολογίας όπως η Amazon ή η Microsoft.

Οι νεότεροι καταναλωτές ήταν πιο πιθανό να πέσουν θύμα απάτης. Η FTC αναφέρει ότι τα άτομα ηλικίας 20 έως 49 ετών είχαν υπερτριπλάσιες πιθανότητες σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες να αναφέρουν ότι έχασαν κρυπτονομίσματα από έναν απατεώνα.

> Διάβασε ακόμα: Ο Roberto Carlos λανσάρει δικό του κρυπτονόμισμα

Για την αποφυγή της απάτης, λέει η FTC, οι άνθρωποι θα πρέπει να κατανοήσουν ότι οι επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα δεν έχουν ποτέ εγγυημένες αποδόσεις, να αποφεύγουν επιχειρηματικές συμφωνίες που απαιτούν αγορά κρυπτονομισμάτων και να προσέχουν τις ρομαντικές προτάσεις που συνοδεύονται από την προτροπή για αποστολή κρυπτονομισμάτων.

> Διάβασε ακόμα: Τα κρυπτονομίσματα του 2022

Οι δισεκατομμυριούχοι bitcoiners Cameron και Tyler Winklevoss ανακοίνωσαν πρόσφατα απολύσεις στο ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων Gemini, επικαλούμενοι το γεγονός ότι ο κλάδος βρίσκεται σε μια φάση συρρίκνωσης γνωστή ως 'χειμώνας των κρυπτονομισμάτων', η οποία έχει 'επιδεινωθεί περαιτέρω από την τρέχουσα μακροοικονομική και γεωπολιτική αναταραχή'.

Από: Capital.gr

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Σε άλλα νέα, κροίσοι ανοίγουν family οffices στην Ελλάδα

Τα νομικά καθεστώτα που ισχύουν πλέον στην Ελλάδα για όσους μεταφέρουν τη φορολογική κατοικία τους δημιουργούν αντιδράσεις.

Hearthy, η startup που φτιάχνει eco-friendly λίπασμα από μαλλιά

H Δέσποινα Αδαμοπούλου και ο Εριάλ Σέγι, φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δημιούργησαν τη Hearthy.

Πώς η Κιβωτός του Κόσμου έγινε μια τεράστια "μπίζνα"

Η περιουσία των 28 εκατ. ευρώ, ήθελαν να τους γράφουν ακίνητα, κυκλοφορούσαν με Porsche.

Χρονιά αυξήσεων των μισθών και στον ιδιωτικό τομέα το 2023

Ετος αυξήσεων το 2023, παρά την επιχειρηματολογία ότι ο υψηλός πληθωρισμός δεν πρέπει να οδηγήσει σε μεγάλες αυξήσεις μισθών.

Αφοί Σεπετά, η δεύτερη γενιά επιχειρηµατιών της Βίκος

Τριάντα χρόνια διαδροµής συµπληρώνει φέτος η εταιρεία εµφιάλωσης φυσικού µεταλλικού νερού και αναψυκτικών.