Τι πάει στραβά με τις ταχυμεταφορές στην Ελλάδα

Ο κλάδος των ταχυμεταφορών "ζορίστηκε" ιδιαίτερα κατά τα δύο χρόνια του κορονοϊού και εκεί τα προβλήματα ήταν αναμενόμενα. Τι γίνεται τώρα όμως; Γιατί βλέπουμε τις καταγγελίες των καταναλωτών να πληθαίνουν;

Γράφει: Esquire Editors 28 Σεπτεμβρίου 2024

Μπορεί ο κλάδος των ταχυμεταφορών να υπερέβη τις αντοχές του κατά τη διάρκεια των δύο ετών της πανδημίας του κορονοϊού, δίνοντας τον δικό του αγώνα για να ανταποκριθεί στις πρωτόγνωρες απαιτήσεις, ωστόσο με την επάνοδο στην κανονικότητα επανήλθε στη στασιμότητα, η αγορά επέστρεψε στα κανονικά επίπεδα, καταγράφοντας σημάδια κόπωσης.

Αντίθετα, η δυσαρέσκεια των καταναλωτών σε σχέση με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών courier συνεχίζει το ανοδικό της ράλι με "βροχή καταγγελιών", οι οποίες σχετίζονται κατά κύριο λόγο με θέματα κακής εξυπηρέτησης ή απώλειας και ζημιάς των δεμάτων.

Όλα αυτά επηρεάζουν τη συνολική εμπειρία του πελάτη και λειτουργούν επιβαρυντικά για την εγχώρια αγορά ταχυμεταφορών. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι οι χαμηλές πτήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου στην χώρα μας οφείλεται εν μέρει και στη δυσπιστία των καταναλωτών απέναντι στο κατά πόσο η παραγγελία τους θα παραδοθεί εγκαίρως και με ασφάλεια.

Όπως πρόσφατα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, σχολιάζοντας γενικά την πορεία του κλάδου σε πρόσφατη εκδήλωση, επεσήμανε ότι η διείσδυση παραμένει σε αρκετά χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. "Σύμφωνα με έρευνες, στην χώρα μας αντιστοιχούν 5 δέματα ανά άτομο σε ετήσια βάση την ίδια στιγμή που ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται σε 13 δέματα ανά άτομο", ανέφερε ο κ. Σκλήκας και συνέχισε λέγοντας: "Είναι αλήθεια ότι η αγορά ταχυμεταφορών εκεί που υποφέρει περισσότερο είναι στο κομμάτι της εξυπηρέτησης. Αυτός ο χαμηλός βαθμός ικανοποίησης των καταναλωτών χτυπάει στην αγορά". 

Οι καταγγελίες

Σύμφωνα με τον κ. Σκλήκα, οι μεγάλοι εγχώριοι παίκτες του κλάδου θα πρέπει να σκύψουν πάνω από το πρόβλημα και να αναζητήσουν λύσεις συνολικά πέρα από ανταγωνισμούς και συμφέροντα. Να σημειωθεί ότι αυτή η εικόνα δυσαρέσκειας αποτυπώνεται όχι μόνο στην πληθώρα των αρνητικών σχολίων που αφήνουν οι πελάτες στις ιστοσελίδες των εταιρειών ταχυμεταφορών αλλά και στα στοιχεία που δημοσίευσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυμεταφορών (ΕΕΤΤ), τα οποία ωστόσο για λόγους ανταγωνισμούς φθάνουν σχεδόν δύο χρόνια πίσω. 

Σύμφωνα με την έκθεση, οι υποθέσεις επίλυσης διαφορών μεταξύ καταναλωτών και ταχυδρομικών επιχειρήσεων ανήλθαν σε 34.005, αυξημένες κατά 20% σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Οι εταιρείες courier, που λειτουργούν με γενική άδεια, συγκέντρωσαν τις περισσότερες καταγγελίες, φτάνοντας τις 27.202 υποθέσεις. Οι πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών με ειδική άδεια κατέγραψαν 4.048 καταγγελίες, ενώ τα ΕΛΤΑ, ως Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας, είχαν 2.755 υποθέσεις.

Η μεγαλύτερη κατηγορία παραπόνων (31%) αφορούσε απώλεια αντικειμένων, με 10.457 περιστατικά να καταγράφονται, από τα οποία τα 8.470 αφορούσαν εταιρείες ταχυμεταφορών.

Επίσης, υπήρξαν 8.678 καταγγελίες για ζημιές, 6.646 για καθυστερήσεις, 670 για κακή εξυπηρέτηση και 2.128 για άλλους λόγους. Στην κατηγορία των προβλημάτων επίδοσης, οι περισσότερες καταγγελίες (3.599 από 4.299) αφορούσαν παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών με ειδική άδεια.

Από: Capital.gr

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.

Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'

Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.

Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής

Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.

Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε

Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ένοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του

Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.

Υποχρεωτικό από 1η Νοεμβρίου το IRIS για τις επιχειρήσεις

Από την 1η Νοεμβρίου, όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δέχονται πληρωμές μέσω IRIS, αλλιώς κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα. Το σύστημα αλλάζει ριζικά τις συναλλαγές στην Ελλάδα.

Γραφει Τιμος Σαλαμες