Η ουκρανική κρίση βλάπτει τη σχέση Ρωσίας-Ιαπωνίας
Η προθυμία του Τόκιο να συνδράμει με στρατιωτική βοήθεια τους Ουκρανούς, προφανώς δεν αρέσει στη Ρωσία.
Στην Ευρώπη η ουκρανική κρίση αναγεννά τον εφιάλτη ενός ενδεχόμενου Τρίτου Παγκοσμίου Πολέμου. Στην εσχατιά της Ασίας, πάλι, φέρνει στην επιφάνεια τις άλυτες εκκρεμότητες του Δευτέρου Παγκοσμίου.
Η Ρωσία ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή συνθήκης ειρήνης με την Ιαπωνία ως απάντηση στις κυρώσεις που το Τόκιο υιοθέτησε μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Είναι εντυπωσιακό, αλλά οι δύο χώρες, δεν έχουν τυπικά τερματίσει τον πόλεμο που τις έφερε αντιμέτωπες το 1945. Και ο λόγος για αυτό είναι η κατάληψη από την τότε Σοβιετική Ένωση των νοτίων Κουρίλων Νήσων, τις οποίες η Ιαπωνία αποκαλεί απλώς Βόρεια Εδάφη.
Η "παγωμένη" διαμάχη για το καθεστώς των τεσσάρων αυτών νησιών που συνορεύουν με τη Χοκάιντο δεν έπαψε ποτέ να σκιάζει τις ρωσο-ιαπωνικές σχέσεις, μολονότι αυτές μέχρι και πολύ πρόσφατα έδειχναν να ακολουθούν συνεργατική τροχιά.
Όμως το ζήτημα απέκτησε και πάλι εκρηκτική δυναμική, αφότου η Ρωσία υιοθέτησε συνταγματική πρόβλεψη με την οποία απαγορεύεται οποιαδήποτε παραχώρηση επικράτειας - ακυρώνοντας το σενάριο μιας ειδικής ρύθμισης για τις Κουρίλες, η οποία θα επέτρεπε την συνυπογραφή συνθήκης ειρήνης με την Ιαπωνία. Ακόμη περισσότερο εξερέθισε την ιαπωνική πλευρά η επίσκεψη του Ρώσου πρωθυπουργού Μιχαήλ Μισούστιν (πριν από τις τελευταίες ρωσικές βουλευτικές εκλογές και ενώ διεξάγονταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο) στις Κουρίλες, όπου εξήγγειλε οικονομικά μέτρα (λ.χ. φοροαπαλλαγές) για την ενίσχυση της περιοχής.\
Ιστορικό βάθος
Ως προς το ιστορικό βάθος της υπόθεσης, πάντως, αρκεί να αναλογιστεί κανείς την καταλυτική επίδραση που είχε στην πορεία της Ρωσίας η ήττα στον πόλεμο του 1904-5 με την Ιαπωνία, που υπονόμευσε την εξουσία του τσάρου Νικολάου Β' και πυροδότησε την ρωσική επανάσταση του 1905.
Η τωρινή ανακοίνωση της Ρωσίας ότι αποχωρεί από τις διαπραγματεύσεις με την Ιαπωνία και ότι παγώνει ορισμένα προγράμματα οικονομικής συνεργασίας χαρακτηρίσθηκε "άδικη” και "απολύτως απαράδεκτη” από τον Ιάπωνα πρωθυπουργό Φούμιο Κισίντα. Αποτελεί ωστόσο αναμενόμενη συνέπεια των "ανοικτά μη φιλικών θέσεων” της Ιαπωνίας και των "προσπαθειών της να βλάψει τα συμφέροντα της χώρας μας”, όπως υποστήριξε το ρωσικό Υπουργείο Εξωτερικών.
Η συνέχεια στο Capital.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Τι απάτη είναι πάλι αυτό το Shimming και πώς δε θα σου αδειάσει τον τραπεζικό σου λογαριασμό
Shimming: Η νέα απάτη στα ATM που αδειάζει λογαριασμούς και πώς θα προστατευτείτε
Γραφει Νικη ΚοντομηναΗ πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός της Ιαπωνίας - Eίναι ντράμερ και λατρεύει το heavy metal
Η Σανάε Τακαΐτσι έγραψε ιστορία ως η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός της Ιαπωνίας. Μια συντηρητική, αποφασιστική φιγούρα με απρόσμενο πάθος για τη μουσική και τα ντραμς.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςO Nicolas Sarkozy μπήκε φυλακή - Το χρονικό της σύλληψής του
Ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας εξακολουθεί να δηλώνει αθώος αναφορικά με το σκάνδαλο της εγκληματικής συνωμοσίας για την παράνομη χρηματοδότηση της προεκλογικής του εκστρατείας από τον Muammar Gaddafi, για την οποία καταδικάστηκε σε πέντε χρόνια φυλάκιση.
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα
Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.
Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn
Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.
Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'
Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.