
Το πρόβλημα με τις Tesla και Nikola στην ηλεκτροκίνηση
Γίνεται οι δύο εταιρείες να ορίσουν το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων εάν δεν παράγουν οι ίδιες τις μπαταρίες που απαιτούνται;

Η Tesla ετοιμάζεται για ένα μεγάλο γεγονός την επόμενη εβδομάδα. Στις 22 Σεπτεμβρίου η Tesla θα πραγματοποιήσει με ένα live streaming την Battery Day μαζί με την ετήσια συνάντησή της. Η Tesla αναμένεται να κάνει ανακοινώσεις σχετικά με την μπαταρία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ένα εκατομμύρια μίλια, όπως επίσης και πληροφορίες σχετικά με το εύρος της μπαταρίας, τη μείωση της χρήσης του κοβαλτίου και τη μείωσης του κόστους παραγωγής των μπαταριών. Όλα αυτά ακούγονται φανταστικά αλλά πρέπει να αναρωτηθούμε το εξής: Είναι όντως αυτές οι καινοτομίες και οι εξελίξεις που η Tesla πρέπει να λανσάρει από τη στιγμή που δεν παράγει η ίδια τις μπαταρίες της;
Πρέπει η Tesla ή οποιοσδήποτε άλλος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων να "πιστωθεί" για το ηλεκτρικό μέρος του οχήματος εάν δεν κατασκευάζει ο ίδιος την "καρδιά" αυτού του οχήματος;
Η Tesla συνεργάζεται με την Panasonic για να κατασκευάσει τις περισσότερες μπαταρίες της. Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν μια τριετή τροποποίηση της συμφωνίας τους τον Ιούνιο. H Electrek, μια ιστοσελίδα του κλάδου, επιμένει ότι η Tesla ετοιμάζεται να κατασκευάσει τα δικά της κελιά μπαταριών στο Φρέμοντ της Καλιφόρνια αλλά φαίνεται ότι βρίσκεται στη φάση σχεδιασμού και δοκιμών, στην καλύτερη περίπτωση. Επιπλέον, αυτή η μπαταρία του ενός εκατομμυρίου μιλίων για την οποία έγραψε το Car and Driver έχει να κάνει με τη συνεργασία της εταιρείας με την China Contemporary Amperex Technology Ltd.
Τώρα, αναμένουμε τις ανακοινώσεις από τον Elon Musk από την εκδήλωση της 22ης Σεπτεμβρίου, όπως έχουμε ακούσει και για άλλες μεγάλες ανακοινώσεις κατά το παρελθόν. Πέρυσι, ήταν ένα το Cybertruck. Πριν από τρία χρόνια, η Tesla ανακοίνωσε ένα ηλεκτρικό όχημα 18 τροχών και ένα νέο roadster. Πριν από τέσσερα χρόνια, η Tesla λάνσαρε ηλιακά πλακάκια οροφής και το Powerwall 2, μια νέα οικιακή μπαταρία. Από αυτές τις μεγάλες ανακοινώσεις, μόνο το Powerwall 2 έχει χρησιμοποιηθεί από αρκετούς καταναλωτές προς το παρόν. Επομένως, είναι καλύτερο να αναμένουμε τις ανακοινώσεις της 22ης Σεπτεμβρίου με λίγο σκεπτικισμό.
Παρά τον σκεπτικισμό, μια φθηνότερη μπαταρία που αντέχει στον χρόνο σίγουρα θα ήταν μεγάλη είδηση. Η Tesla πιθανότατα θα επωφεληθεί από ένα ακόμα άλμα στην τιμή της μετοχής της.
Η Nikola μια εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά φορτηγά και έκανε τη δημόσια εγγραφή της την άνοιξη ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα μια συμφωνία με την General Motors η οποία και ώθησε την τιμή της μετοχής της κατά 40%. Στην πραγματικότητα η GM, η οποία έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στη δική της μπαταρία και τη δική της ηλεκτρική τεχνολογία υπέγραψε πρόσφατα ένα μνημόνιο συνεργασίας προκειμένου να παράσχει την τεχνολογία της στην Honda.
Εδώ έχουμε την Tesla να συνεργάζεται με αρκετές άλλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Panasonic και μιας κινεζικής εταιρείας, για την παραγωγή μπαταριών. Η Nikola συνεργάζεται με την GM για να φτιάξει τις μπαταρίες της. Ακόμα και η Honda σκοπεύει να πάρει τις μπαταρίες από τη GM για τη γραμμή των ηλεκτρικών οχημάτων της. Εν τω μεταξύ η μετοχή της Tesla έχει αυξηθεί κατά 800% μέσα σε ένα χρόνο, η μετοχή της Nikola κατά 40% από τη ανακοίνωση της συμφωνίας. Η μετοχή της Panasonic κινείται ανοδικά κατά 10% ενώ η μετοχή της GM στο έτος έχει σημειώσει πτώση.
Οι πιο εκπληκτικές εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων δεν κατασκευάζουν τις δικές τους μπαταρίες. Με άλλα λόγια δεν παρέχουν το ηλεκτρικό μέρος του ηλεκτρικού οχήματος. Ωστόσο παίρνουν όλη την "δόξα" για αυτό. Η GM και η Panasonic καθώς και άλλοι κατασκευαστές μπαταριών πρέπει να λειτουργήσουν διαφορετικά προκειμένου να προωθήσουν την δική τους δουλειά και πρέπει να σκεφτούμε ποιος τελικά θα κυριαρχήσει στον κλάδο. Θα είναι η φίρμα του αυτοκινήτου ή η εταιρεία που μπορεί να κατασκευάσει τις "καρδιές" των μηχανών αυτών των οχημάτων;
Από: capital.gr
φωτογραφία Getty Images
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Γιατί πολλοί άντρες έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν σαπούνι
Από το άρθρο του James Hamblin μέχρι τις δηλώσεις διάσημων όπως ο Jake Gyllenhaal, η τάση κατά του σαπουνιού προκαλεί συζήτηση για τη φροντίδα του δέρματος και τη φυσική ισορροπία του σώματος.
Γραφει Πωλινα ΦραγκουΑπίστευτο: Βρέθηκε πραγματικός τρελός επιστήμονας - Σε ποια χώρα συνελήφθη;
Μια απρόσμενη υπόθεση ξεκίνησε από ένα περιστατικό σε μια αυλή και εξελίσσεται σε δικαστική ιστορία, με επίκεντρο έναν ερασιτέχνη, που πειραματιζόταν με χημικά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςHUAWEI Pura 80 Series: Η τέχνη της φωτογραφίας και του design σε νέα εποχή
Η Huawei φέρνει στην ελληνική αγορά τη νέα, εμβληματική σειρά HUAWEI Pura 80 Series, θέτοντας νέα πρότυπα στην κινητή φωτογραφία και το design.
Διαδικτυακό μπλακάουτ: Προβλήματα σε υπηρεσίες της Amazon παγκοσμίως - Ποιες άλλες εφαρμογές επηρεάζονται;
Χάος στο διαδίκτυο μετά από σοβαρή βλάβη στους Amazon Web Services (AWS), που "έριξε" εφαρμογές όπως τα Snapchat, Roblox, Fortnite και Zoom. Οι αναφορές για προβλήματα αυξάνονται ραγδαία και στην Ελλάδα.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςO 969 Rock FM κάνει το viral trend AI Elevator Challenge μια ροκ εμπειρία
Το πιο viral trend των social έγινε… ροκ! Ο 969 Rock FM μπαίνει στο AI Elevator Challenge και ανεβάζει τη φαντασία (και την ένταση) στα ύψη, παρέα με τους μεγαλύτερους θρύλους της ροκ.
Γιατί οι επιστήμονες εμπιστεύονται όλο και λιγότερο την Τεχνητή Νοημοσύνη
Νέα στοιχεία σκιαγραφούν τις αντιλήψεις της ερευνητικής κοινότητας για την τεχνητή νοημοσύνη το 2025, αναδεικνύοντας μεταβολές στη στάση απέναντι στην τεχνολογία.
Γραφει Τιμος Σαλαμες