
Το πρόβλημα με τις Tesla και Nikola στην ηλεκτροκίνηση
Γίνεται οι δύο εταιρείες να ορίσουν το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων εάν δεν παράγουν οι ίδιες τις μπαταρίες που απαιτούνται;

Η Tesla ετοιμάζεται για ένα μεγάλο γεγονός την επόμενη εβδομάδα. Στις 22 Σεπτεμβρίου η Tesla θα πραγματοποιήσει με ένα live streaming την Battery Day μαζί με την ετήσια συνάντησή της. Η Tesla αναμένεται να κάνει ανακοινώσεις σχετικά με την μπαταρία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ένα εκατομμύρια μίλια, όπως επίσης και πληροφορίες σχετικά με το εύρος της μπαταρίας, τη μείωση της χρήσης του κοβαλτίου και τη μείωσης του κόστους παραγωγής των μπαταριών. Όλα αυτά ακούγονται φανταστικά αλλά πρέπει να αναρωτηθούμε το εξής: Είναι όντως αυτές οι καινοτομίες και οι εξελίξεις που η Tesla πρέπει να λανσάρει από τη στιγμή που δεν παράγει η ίδια τις μπαταρίες της;
Πρέπει η Tesla ή οποιοσδήποτε άλλος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων να "πιστωθεί" για το ηλεκτρικό μέρος του οχήματος εάν δεν κατασκευάζει ο ίδιος την "καρδιά" αυτού του οχήματος;
Η Tesla συνεργάζεται με την Panasonic για να κατασκευάσει τις περισσότερες μπαταρίες της. Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν μια τριετή τροποποίηση της συμφωνίας τους τον Ιούνιο. H Electrek, μια ιστοσελίδα του κλάδου, επιμένει ότι η Tesla ετοιμάζεται να κατασκευάσει τα δικά της κελιά μπαταριών στο Φρέμοντ της Καλιφόρνια αλλά φαίνεται ότι βρίσκεται στη φάση σχεδιασμού και δοκιμών, στην καλύτερη περίπτωση. Επιπλέον, αυτή η μπαταρία του ενός εκατομμυρίου μιλίων για την οποία έγραψε το Car and Driver έχει να κάνει με τη συνεργασία της εταιρείας με την China Contemporary Amperex Technology Ltd.
Τώρα, αναμένουμε τις ανακοινώσεις από τον Elon Musk από την εκδήλωση της 22ης Σεπτεμβρίου, όπως έχουμε ακούσει και για άλλες μεγάλες ανακοινώσεις κατά το παρελθόν. Πέρυσι, ήταν ένα το Cybertruck. Πριν από τρία χρόνια, η Tesla ανακοίνωσε ένα ηλεκτρικό όχημα 18 τροχών και ένα νέο roadster. Πριν από τέσσερα χρόνια, η Tesla λάνσαρε ηλιακά πλακάκια οροφής και το Powerwall 2, μια νέα οικιακή μπαταρία. Από αυτές τις μεγάλες ανακοινώσεις, μόνο το Powerwall 2 έχει χρησιμοποιηθεί από αρκετούς καταναλωτές προς το παρόν. Επομένως, είναι καλύτερο να αναμένουμε τις ανακοινώσεις της 22ης Σεπτεμβρίου με λίγο σκεπτικισμό.
Παρά τον σκεπτικισμό, μια φθηνότερη μπαταρία που αντέχει στον χρόνο σίγουρα θα ήταν μεγάλη είδηση. Η Tesla πιθανότατα θα επωφεληθεί από ένα ακόμα άλμα στην τιμή της μετοχής της.
Η Nikola μια εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά φορτηγά και έκανε τη δημόσια εγγραφή της την άνοιξη ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα μια συμφωνία με την General Motors η οποία και ώθησε την τιμή της μετοχής της κατά 40%. Στην πραγματικότητα η GM, η οποία έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στη δική της μπαταρία και τη δική της ηλεκτρική τεχνολογία υπέγραψε πρόσφατα ένα μνημόνιο συνεργασίας προκειμένου να παράσχει την τεχνολογία της στην Honda.
Εδώ έχουμε την Tesla να συνεργάζεται με αρκετές άλλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Panasonic και μιας κινεζικής εταιρείας, για την παραγωγή μπαταριών. Η Nikola συνεργάζεται με την GM για να φτιάξει τις μπαταρίες της. Ακόμα και η Honda σκοπεύει να πάρει τις μπαταρίες από τη GM για τη γραμμή των ηλεκτρικών οχημάτων της. Εν τω μεταξύ η μετοχή της Tesla έχει αυξηθεί κατά 800% μέσα σε ένα χρόνο, η μετοχή της Nikola κατά 40% από τη ανακοίνωση της συμφωνίας. Η μετοχή της Panasonic κινείται ανοδικά κατά 10% ενώ η μετοχή της GM στο έτος έχει σημειώσει πτώση.
Οι πιο εκπληκτικές εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων δεν κατασκευάζουν τις δικές τους μπαταρίες. Με άλλα λόγια δεν παρέχουν το ηλεκτρικό μέρος του ηλεκτρικού οχήματος. Ωστόσο παίρνουν όλη την "δόξα" για αυτό. Η GM και η Panasonic καθώς και άλλοι κατασκευαστές μπαταριών πρέπει να λειτουργήσουν διαφορετικά προκειμένου να προωθήσουν την δική τους δουλειά και πρέπει να σκεφτούμε ποιος τελικά θα κυριαρχήσει στον κλάδο. Θα είναι η φίρμα του αυτοκινήτου ή η εταιρεία που μπορεί να κατασκευάσει τις "καρδιές" των μηχανών αυτών των οχημάτων;
Από: capital.gr
φωτογραφία Getty Images
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική
Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΑν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser
Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΟι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.
Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας
Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςO Neymar κληρονόμησε 1 δισ. ευρώ από κάποιον Βραζιλιάνο που δεν είχε συναντήσει ποτέ
Ένας Βραζιλιάνος επιχειρηματίας που δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον Neymar φαίνεται πως άφησε σε εκείνον την περιουσία του. Η κληρονομιά αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΈχει φάει ξύλο και μαχαιριά, τον έχουν χτυπήσει αμάξι και λεωφορείο-ποιος πασίγνωστος ηθοποιός παραμένει ζωντανός
Για τους περισσότερους ηθοποιούς η δράση τελειώνει όταν κλείνουν οι κάμερες, για εκείνον όμως, συνεχίζεται και στην καθημερινότητά του. Κι ύστερα λένε για τις γάτες ότι είναι εφτάψυχες... Spoiler alert: Συμμετέχει στο cast του Wednesday.
Γραφει Νικη Κοντομηνα