
Η διαχρονική εξέλιξη της Nissan
Συνήθως η εταιρική ταυτότητα αντικατοπτρίζει στη σημασία του ονόματος. Σε ιαπωνικούς χαρακτήρες, το Nissan μπορεί να μεταφραστεί ως "προϊόν του ήλιου" ή "γέννηση του ήλιου".

Η εταιρική ταυτότητα της Nissan αντικατοπτρίζει πάντα την σημασία του ονόματός της. Πράγματι, σε ιαπωνικούς χαρακτήρες, το Nissan μπορεί να μεταφραστεί ως προϊόν ήλιου ή γέννηση του ήλιου, δημιουργώντας το πλέον διάσημο λογότυπο της μάρκας, που κουβαλά περισσότερα από 80 χρόνια αυτοκινητικής ιστορίας. Αλλά πώς αυτό εξελίχθηκε από την ταπεινή προέλευσή του, στο παγκοσμίως αναγνωρισμένο μοτίβο που βλέπουμε σήμερα; Η ιστορία ξεκινά τη δεκαετία του '30. Οραματιζόμενος τη δημιουργία μιας ισχυρής ιαπωνικής μάρκας αυτοκινήτων, ο Yoshisuke Aikawa συγχώνευσε την εταιρεία του Tobata Foundry Co., Ltd. με την Nihon Sangyo και την Dat Motorcar Co. (των οποίων η προκάτοχος άρχισε να παράγει τα αυτοκίνητα DAT, το 1914). Αυτή η ενοποιημένη εταιρεία μετονομάστηκε σε NISSAN, πουλώντας αυτοκίνητα με τα σήματα Datsun και Nissan. Η μετονομασία αυτή ήταν που γέννησε και το πρώτο λογότυπο της Nissan το 1933. Ως κληροδότημα από το σχέδιο του Datsun, το λογότυπο χρησιμοποίησε το ίδιο στυλ μοτίβου στο έμβλημα, με μπλε ορθογώνιο και με το εμπορικό σήμα γραμμένο με άσπρα γράμματα, μαζί με ένα κόκκινο κύκλο στο παρασκήνιο που συμβόλιζε "έναν ανατέλλοντα ήλιο".
Ο καθηγητής David Bihanic, Σχεδιαστής και Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης στο Παρίσι, είναι ειδικός στον γραφικό συμβολισμό. Επιβεβαιώνει ότι αυτό το πρώτο λογότυπο της μάρκας αντικατοπτρίζει ευθέως τις ιαπωνικές ρίζες της μάρκας, όντας συνώνυμο με τον κόκκινο δίσκο στη σημαία της Ιαπωνίας. Αποτελώντας την οπτική ταυτότητα της Nissan κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930, αυτό το πρώτο λογότυπο της μάρκας έμεινε σε ισχύ μέχρι το 1970! Και παρά τις 4 αναθεωρήσεις από τότε, κάθε λογότυπο της μάρκας διατηρούσε πάντα τον αναπόσπαστο σύνδεσμό του με την κληρονομιά και την κουλτούρα της εταιρείας. Με μια προσεκτική ματιά στα αυτοκίνητα της Nissan, μέσα σε αυτές τις δεκαετίες, ενδεχομένως να είναι δύσκολος ο εντοπισμός του επίσημου λογότυπου της μάρκας. Αντ 'αυτού, είναι εμφανής μια ολόκληρη σειρά άλλων σημάτων Nissan, σε πολλά διαφορετικά στυλ γραφικών, που αντιπροσωπεύουν το όνομα Nissan. Αυτό έγινε γιατί καθώς ο σχεδιασμός των οχημάτων εξελίχθηκε, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήθελαν σήματα επωνυμίας στα αυτοκίνητά τους, που να αντικατοπτρίζουν το όνομά τους σε σύγχρονο στιλ και με ξεχωριστό τρόπο σε σχέση με το πιο σταθερό, παραδοσιακό λογότυπο της εταιρείας.
Μερικά από τα καλύτερα παραδείγματα της παραπάνω λογικής, είναι τα σήματα της Nissan στα μέσα του 20ού αιώνα. Τα επίσημα, κεφαλαία σήματα NISSAN ήταν συνηθισμένα στη δεκαετία του 1950, ενώ στην δεκαετία του '60 αντικαταστάθηκαν με πλάγιους χαρακτήρες. Αυτή η αλλαγή έδωσε μια αίσθηση κίνησης, σε μια εποχή αύξησης της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου και περισσότερης προσωπικής ελευθερίας, ενώ και η πιο ανεπίσημη πινελιά υποδηλώνει την απελευθέρωση των συμπεριφορών, με το λογότυπο του 1960 να "ρίχνει” ακόμη και το κεφάλαιο Ν! Στις επόμενες δεκαετίες επέστρεψαν τα κεφαλαία γράμματα στα σήματα των αυτοκινήτων της Nissan, καθώς οι τάσεις μετατοπίστηκαν προς την έντονη, εστιασμένη στην επιχειρηματικότητα δεκαετία του '80. Αυτή ήταν μια εποχή επιδιώξεων ατομικής καταξίωσης και αυτό αντικατοπτρίζεται σε μια σειρά από αστραφτερά μεταλλικά σήματα με βαριές γραμματοσειρές. Συχνά, αυτά διέφεραν από περιοχή σε περιοχή, ακόμη και από μοντέλο σε μοντέλο.
Η Nissan σύντομα αντιλήφθηκε ότι για να έχει μια ισχυρή παγκόσμια παρουσία ως μάρκα, χρειαζόταν μια ενοποιημένη οπτική ταυτότητα για τη χιλιετία. Διαθέτοντας μεταλλικό μονόχρωμο σχεδιασμό, το λογότυπο του 2001 δημιουργήθηκε ως σύμβολο της σύγχρονης βιομηχανίας, ενσωματωμένο σε κάθε όχημα, εξαλείφοντας την πρακτική διαφορετικών σημάτων για κάθε μοντέλο. Ο καθηγητής Bihanic εξηγεί ότι ο σχεδιασμός βιομηχανικού στιλ που φαίνεται στην ανανέωση του 2001 έγινε "συνηθισμένος σχεδόν σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων: 3-D διέλαση ή ελαφρύς όγκος (bas-relief) και μεταλλικό γκρι που δίνει ένα αποτέλεσμα σκιάς ή αντανάκλασης”, απεικονίζοντας ένα όραμα της προηγμένης κατασκευής.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
H σύζυγος του Sylvester Stallone, Jennifer Flavin έχει τη δική της θεωρία για την αύξηση των τρανς παιδιών στο Χόλιγουντ
Σε μία εποχή κατά την οποία αρκετοί διάσημοι όπως οι Charlize Theron, Megan Fox και Elon Musk έχουν παιδιά που αυτοπροσδιορίζονται ως τρανς, η επιχειρηματίας έδωσε τη δική της ερμηνεία για το εν λόγω φαινόμενο.
Γραφει Νικη ΚοντομηναTo Ninja Gaiden 4 είναι απ' τα κορυφαία action games των τελευταίων ετών [Game Review]
Δοκιμάσαμε το video game Ninja Gaiden 4. Αυτές είναι οι τελικές μας εντυπώσεις.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΈνας μίνι οδηγός βελτίωσης της ζωής μας, σύμφωνα με το Harvard
Δοκιμασμένες συμβουλές ευεξίας και όχι μόνο, από τους ειδικούς των ειδικών.
Γιατί πολλοί άντρες έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν σαπούνι
Από το άρθρο του James Hamblin μέχρι τις δηλώσεις διάσημων όπως ο Jake Gyllenhaal, η τάση κατά του σαπουνιού προκαλεί συζήτηση για τη φροντίδα του δέρματος και τη φυσική ισορροπία του σώματος.
Γραφει Πωλινα ΦραγκουΑπίστευτο: Βρέθηκε πραγματικός τρελός επιστήμονας - Σε ποια χώρα συνελήφθη;
Μια απρόσμενη υπόθεση ξεκίνησε από ένα περιστατικό σε μια αυλή και εξελίσσεται σε δικαστική ιστορία, με επίκεντρο έναν ερασιτέχνη, που πειραματιζόταν με χημικά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςHUAWEI Pura 80 Series: Η τέχνη της φωτογραφίας και του design σε νέα εποχή
Η Huawei φέρνει στην ελληνική αγορά τη νέα, εμβληματική σειρά HUAWEI Pura 80 Series, θέτοντας νέα πρότυπα στην κινητή φωτογραφία και το design.