
Τα ηλεκτρικά οχήματα μεταπωλούνται σε χαμηλότερη τιμή. Αλλά γιατί;
Σύμφωνα με έρευνα, σε διάστημα τριών ετών, χάνουν το 48% της αξίας τους.
Καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) συνεχίζουν να φέρνουν επανάσταση στο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπάρχει ένα πιεστικό ερώτημα στο μυαλό πολλών αγοραστών: γιατί οι τιμές μεταπώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζουν πτώση;
Εμβαθύνοντας στις πρόσφατες εξελίξεις, αποκαλύπτουμε τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι τεχνολογίες των μπαταριών στη διαμόρφωση της δυναμικής της αγοράς μεταπώλησης.
Μπαταρίες και πτώση αξίας
Μια αξιοσημείωτη ανάλυση του Auto Trader, η οποία προβάλλεται σε πρόσφατο άρθρο της The Telegraph, εφιστά την προσοχή στα φαινομενικά "μη βιώσιμα" ποσοστά μείωσης της αξίας που παρατηρούνται στα ηλεκτρικά οχήματα. Συγκεκριμένα, η έκθεση αποκαλύπτει ότι τα EV, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα οχήματα εσωτερικής καύσης, σημειώνουν μεγαλύτερη πτώση στην αξία τους. Σε διάστημα τριών ετών, τα ηλεκτρικά οχήματα χάνουν το 48% της αξίας τους, ενώ τα οχήματα εσωτερικής καύσης παρουσιάζουν μείωση 34%.
Το πρόβλημα βρίσκεται στην ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών. Παίρνοντας ως παράδειγμα το Nissan Leaf, το μοντέλο του 2024 διαθέτει εντυπωσιακή αυτονομία έως και 341 χλμ., μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο του 2017, το οποίο είχε αυτονομία σχεδόν το μισό αυτής της απόστασης (177 χλμ.). Η εξέλιξη ήταν εμφανής στο Leaf του 2020 που διέθετε μπαταρία 40 kWh, η οποία προσέφερε αυτονομία 241 χιλιομέτρων. Ενώ η προοπτική κάλυψης άνω των 300 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση είναι δελεαστική, η διαφορά αναδεικνύει μια πρόκληση: την ανάγκη συχνής επαναφόρτισης. Αυτή η πραγματικότητα επηρεάζει την αγορά μεταπώλησης των παλαιότερων ηλεκτρικών οχημάτων.
Κλείνοντας το χάσμα
Για πολλούς οδηγούς που εξετάζουν το ενδεχόμενο μετάβασης από τις μηχανές εσωτερικής καύσης στην ηλεκτρική ενέργεια, το χάσμα ανάμεσα στον ανεφοδιασμό με καύσιμο και στη φόρτιση της μπαταρίας παραμένει ένα σημαντικό εμπόδιο. Η απροθυμία προέρχεται από την αντιληπτή ταλαιπωρία της συχνής επαναφόρτισης, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την οικεία και γρήγορη διαδικασία ανεφοδιασμού. Η γεφύρωση αυτού του χάσματος είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική
Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΑν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser
Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΟι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.
Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας
Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςO Neymar κληρονόμησε 1 δισ. ευρώ από κάποιον Βραζιλιάνο που δεν είχε συναντήσει ποτέ
Ένας Βραζιλιάνος επιχειρηματίας που δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον Neymar φαίνεται πως άφησε σε εκείνον την περιουσία του. Η κληρονομιά αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΈχει φάει ξύλο και μαχαιριά, τον έχουν χτυπήσει αμάξι και λεωφορείο-ποιος πασίγνωστος ηθοποιός παραμένει ζωντανός
Για τους περισσότερους ηθοποιούς η δράση τελειώνει όταν κλείνουν οι κάμερες, για εκείνον όμως, συνεχίζεται και στην καθημερινότητά του. Κι ύστερα λένε για τις γάτες ότι είναι εφτάψυχες... Spoiler alert: Συμμετέχει στο cast του Wednesday.
Γραφει Νικη Κοντομηνα