Θυσία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον βωμό της Αράχωβας
Και τι δεν έχουμε διαβάσει για το περιβόητο πια "μποτιλιάρισμα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητο" στον Παρνασσό. Φταίνε όμως τα ηλεκτρικά γι' αυτό που συνέβη; Και αν τα ηλεκτρικά είναι τόσο ευαίσθητα στο κρύο γιατί στην Νορβηγία είναι πρώτα σε πωλήσεις;
Οι επόμενες εικόνες μετά τα όσα γράφτηκαν για το μεγάλο μποτιλιάρισμα στην Αράχωβα -λόγω "βλάβης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα" σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας- θα είναι να δούμε αγανακτισμένους πολίτες να καίνε ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε περίεργες "κάτω τα ηλεκτρικά" τελετές.
Εδώ στο esquire.com.gr, γράψαμε πριν από λίγο καιρό τι συμβαίνει αν μείνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο δρόμο. Γενικά δεν πάει και πολύ καλά αυτό. Σε κοιτάνε με μισό μάτι και οι περισσότεροι χαίρονται που δεν τους έπιασε κορόιδα η Νέα Τάξη Πραγμάτων να πάρουν ηλεκτρικά -και να μένουν στο δρόμο όταν κάνει κρύο.
Δεν είναι τόσο κορόιδα να παίρνουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως στην Νορβηγία -και στις άλλες σκανδιναβικές χώρες- και να μένουν με το πρώτο κρύο. Α, τι δεν μένουν στην Νορβηγία τα ηλεκτρικά; Συγγνώμη αλλά δεν μένουν ούτε με -20 βαθμούς Κελσίου. Και σίγουρα στον Παρνασσό είχε υψηλότερη θερμοκρασία.
Το περίεργο στην υπόθεση είναι ανακοίνωση της αστυνομίας που λέει ότι όλο αυτό προκλήθηκε από βλάβες σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όμως τα περισσότερα στοιχεία δείχνουν άλλα πράγματα και κυρίως την έλλειψη αλυσίδων.
Δεν έχει σημασία με τι καύσιμο κινείται το αυτοκίνητο. Αν δεν έχει αλυσίδες -όταν οι καιρικές συνθήκες το επιβάλλουν- είναι το ίδιο είτε κινείσαι με ορυκτά καύσιμα είτε με ρεύμα. Θα μείνεις κολλημένος.
Και όπως φαίνεται τα ηλεκτρικά ήταν αφορμή να βγει όλο το μένος σε μια νέα τεχνολογία, που τα δεδομένα δείχνουν ότι σαρώνει την αυτοκίνηση και την αλλάζει πολύ πιο γρήγορα απ΄ό,τι περιμέναμε.
Τελικά έχουν πρόβλημα τα ηλεκτρικά με το κρύο; Ένα θεματάκι το έχουν -κυρίως όσα δεν έχουν αντλία θερμότητας- καθώς καίνε αρκετή ενέργεια για να θερμάνουν την καμπίνα και την μπαταρία -αλλά αν έχεις κάνει σωστή διαχείριση και προγραμματισμό είναι σχεδόν απίθανο να συμβεί. Όπως ακριβώς δεν συμβαίνει και σε βόρειες χώρες που ο στόλος τους είναι κυρίως ηλεκτρικά και επικρατεί πολύ περισσότερο κρύο σε σχέση με την Ελλάδα.
Ας πούμε πολύ γενικά ότι η αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να πέσει και 10% για θερμοκρασίες κοντά και λίγο κάτω από το μηδέν ενώ θα πέσει αρκετά περισσότερο (ανάλογα τις συνθήκες) όταν η θερμοκρασία πέφτει πολύ κάτω από τους -10 βαθμούς Κελσίου.
Δεν είναι τυχαίο πως τα στοιχεία δείχνουν ότι σπανιότατα μια άδεια μπαταρία είναι λόγος ακινητοποίσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Αυτά τα αδιαμφισβήτητα στοιχεία μπορείς να τα παρακάμψεις όταν σώνει και καλά θέλεις να εκφράσεις μια αφοριστική θέση για τα ηλεκτρικά -και επίσης αδιαφορείς για τον ανθρώπινο παράγοντα.
Οι περισσότεροι ψάχνουν και βρίσκουν μια αφορμή να ρίξουν τα ηλεκτρικά στην πυρά αλλά η αιτία είναι αλλού. Δεν είναι ούτε στο hoax ότι τα ηλεκτρικά πιάνουν φωτιά για πλάκα, ούτε στην "μικρή" αυτονομία, ούτε στο ότι "δεν στρίβουν όπως τα θερμικά", ούτε καν στο κόστος (που άλλαξε και αυτό προς τα κάτω εξωφρενικά γρήγορα).
Η αιτία -και όχι οι αφορμές- για να κάνει κάποιος θυσίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται στην αλλαγή. Και η αλλαγή δεν είναι πάντα κάτι καλό για όλους. Οι νέες τεχνολογίες πάντα φοβίζουν τους ανθρώπους και καθώς μετασχηματίζουν την κοινωνία κάποιοι σε αυτήν την διαδικασία μένουν απέξω. Και στην αυτοκίνηση ήδη πολλοί άνθρωποι χάνουν την δουλειά τους εξαιτίας της μετάβασης στην πρίζα. Φυσικά αυτό προκαλεί δικαιολογημένα αντιδράσεις και φόβο.
Από εκεί λοιπόν προκύπτει όλη αυτή η -βασικά υποσυνείδητη- διάθεση για θυσίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο βωμό της Αράχωβας. Και η ανακοίνωση της αστυνομίας χάιδεψε αυτιά που είχαν ανάγκη να ακούσουν από επίσημα χείλη ότι τα ηλεκτρικά φταίνε για κάτι. Αυτό δεν σημαίνει ότι το δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών στην Ελλάδα είναι επαρκές. Προς το παρόν μεγαλώνει και έχει αρκετές χιλιάδες σημεία αλλά σίγουρα δεν φτάνει.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
HUAWEI Pura 80 Series: Η τέχνη της φωτογραφίας και του design σε νέα εποχή
Η Huawei φέρνει στην ελληνική αγορά τη νέα, εμβληματική σειρά HUAWEI Pura 80 Series, θέτοντας νέα πρότυπα στην κινητή φωτογραφία και το design.
Διαδικτυακό μπλακάουτ: Προβλήματα σε υπηρεσίες της Amazon παγκοσμίως - Ποιες άλλες εφαρμογές επηρεάζονται;
Χάος στο διαδίκτυο μετά από σοβαρή βλάβη στους Amazon Web Services (AWS), που "έριξε" εφαρμογές όπως τα Snapchat, Roblox, Fortnite και Zoom. Οι αναφορές για προβλήματα αυξάνονται ραγδαία και στην Ελλάδα.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςO 969 Rock FM κάνει το viral trend AI Elevator Challenge μια ροκ εμπειρία
Το πιο viral trend των social έγινε… ροκ! Ο 969 Rock FM μπαίνει στο AI Elevator Challenge και ανεβάζει τη φαντασία (και την ένταση) στα ύψη, παρέα με τους μεγαλύτερους θρύλους της ροκ.
Γιατί οι επιστήμονες εμπιστεύονται όλο και λιγότερο την Τεχνητή Νοημοσύνη
Νέα στοιχεία σκιαγραφούν τις αντιλήψεις της ερευνητικής κοινότητας για την τεχνητή νοημοσύνη το 2025, αναδεικνύοντας μεταβολές στη στάση απέναντι στην τεχνολογία.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΠώς μπορείς να μετατρέψεις τις φωτογραφίες σου σε βίντεο
Η Google φέρνει ένα νέο εργαλείο στο Gemini που επιτρέπει στους χρήστες να δίνουν ζωή στις φωτογραφίες τους, μετατρέποντάς τες σε εντυπωσιακά βίντεο με λίγα μόνο κλικ.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΗ λίστα με τα ισχυρότερα διαβατήρια - Εκτός Top 10 για 1η φορά οι ΗΠΑ, πού βρίσκεται η Ελλάδα
Ο Henley Passport Index για το 2025 δείχνει ποιες χώρες έχουν τα πιο "δυνατά" διαβατήρια. Δείτε τη θέση της Ελλάδας, τις αλλαγές για ΗΠΑ και Βρετανία και τις ανατροπές στην κατάταξη.

