Κάποιες Porsche είναι περισσότερο πολύτιμες από άλλες

Ο David Gooding, ειδικός στις πωλήσεις κλασικών αυτοκινήτων, αποκαλύπτει τα μυστικά των δημοπρασιών.

Γράφει: Αργύρης Κούρσαλης 12 Μαρτίου 2019

Το 1998 ήταν η τελευταία χρονιά που η Porsche κατασκεύασε ένα μοντέλο με αερόψυκτο κινητήρα κι η 993 ήταν η τελευταία διάδοχος της θρυλικής 911 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1963. Έτσι, από το 1998 μέχρι σήμερα, όσα μοντέλα ανήκουν σε εκείνη την παράδοση αυξάνουν συνεχώς και γεωμετρικά την αξία τους. Ή μήπως όχι;

Το ολλανδικό Esquire μίλησε με τον David Gooding, ιδρυτή της Gooding & Company, ενός από τους μεγαλύτερους οίκος δημοπρασιών που ασχολούνται με κλασικά αυτοκίνητα. Το βασικό ερώτημα, με αφορμή τη δημοπρασία που έλαβε χώρα στις 8 Μαρτίου στο Αμέλια Άιλαντ της Φλόριντα κι όπου τα περισσότερα αυτοκίνητα που δημοπρατήθηκαν είχαν το χαρακτηριστικό αλογάκι της Porsche, ήταν κατά πόσο το πολυτελές γερμανικό brand έχει αρχίσει να χάνει έδαφος στο χρηματιστήριο των vintage αξιών.

Κάποιες Porsche είναι περισσότερο πολύτιμες από άλλες
Μία Porsche 911 του 1965. Ένα από εκείνα τα μοντέλα που έχτισαν τον θρύλο του γερμανικού brand.

"Δεν ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα και σίγουρα δεν ισχύει για όσα θεωρούνται εξαιρετικά. Αν είναι το σωστό μοντέλο, με τις σωστές προδιαγραφές και έχει διατηρηθεί σωστά, τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να χάσει σε αξία" λέει ο Gooding, για να συνεχίσει σε διαφορετικό όμως τόνο: "Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μοναδικά αυτοκίνητα. Αν έχεις στην κατοχή σου μία 911 που έχει αλλάξει χέρια τρεις φορές, έχει αμφίβολο παρελθόν και η συντήρησή της δεν ήταν και η καλύτερη, τότε η μεταπώλησή της σε καλή τιμή γίνεται πολύ πιο δύσκολη. Κάτι που όμως είναι δίκαιο".

ΒΜW M3
Μία BMW M3 του 1998. Η αξία της σήμερα κυμαίνεται από 90 έως 107 χιλιάδες ευρώ.

Ενώ οι Porsche που έχουν το όνομα αλλά έχουν χάσει τη χάρη τους δεν πρόκειται να αυξήσουν τη χρηματιστηριακή τους αξία στο άμεσο μέλλον, δεν ισχύει το ίδιο και για κάποια άλλα θρυλικά αυτοκίνητα. Ο Gooding πιστεύει ότι συγκεκριμένες αγορές αναμένεται να πιάσουν την κορυφή τους μέσα στα επόμενα χρόνια. Ανάμεσα σε αυτές είναι οι Jaguars των 50s και των 70s, οι Mercedes-Benz και τα μοντέλα M της BMW. Ιδιαίτερα, μάλιστα, αυτά τα τελευταία.

Μία BMW E39 M5 πουλήθηκε πρόσφατα για 156 χιλιάδες ευρώ. "Βασικά, πιστεύω ότι τέτοιου είδους μοντέλα μπορούν να πιάσουν ακόμα μεγαλύτερες τιμές μιας και βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή αυτού του trend" λέει ο Gooding.

Ferrari 250 GTO
Μία Ferrari 250 GTO ή αλλιώς ένα από τα πιο ακριβά κλασικά αυτοκίνητα του κόσμου.

Τι γίνεται όμως με τις McLaren F1, το ίσως το πιο σπουδαίο super car των 90s; "Είναι πραγματικά τα καλύτερα αυτοκίνητα της γενιάς τους. Ουσιαστικά είναι οι σύγχρονες Ferrari 250 GTO. Αν μία GT0 σήμερα κοστίζει από 62 έως 71 εκ. ευρώ γιατί να μην αγγίξουν, σιγά σιγά, και οι McLaren αντίστοιχες τιμές" απαντά ο Gooding, με ενθουσιασμό, στο ερώτημα.

Κάποιος θα περίμενε ότι ένας από τους πιο ικανούς επιχειρηματίες στον χώρο των δημοπρασιών κλασικών αυτοκινήτων θα έβλεπε τα ιστορικά μοντέλα ως μουσειακά κειμήλια. Όχι όμως ο Gooding. "Τα αυτοκίνητα έχουν φτιαχτεί για τον δρόμο και προτιμώ να βλέπω μοντέλα που μπορούν ακόμα να κυκλοφορήσουν χωρίς να τα βαραίνει το μακρύ παρελθόν τους και τα άπειρα χιλιόμετρα".

Από: Esquire NL

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Auto & Moto

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Το θρυλικό van της Volkswagen κοστίζει πλέον μία περιουσία

Η τιμή εκκίνησης στις δημοπρασίες είναι €100.000 για κάθε αυθεντικό minibus των 60s και των 70s.

Ήρθε η ώρα των SUV

To μέλλον των 4 τροχών έρχεται με τα πιο εντυπωσιακά SUV από το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.