Από την Mission E στην Taycan: Η ιστορία της πρώτης ηλεκτρικής Porsche

Το νέο, σπουδαίο project της γερμανικής εταιρείας παρουσιάζεται και επίσημα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Η ιστορία της Porsche ξεκινά πίσω στο 1898, όταν ο Ferdinand Porsche σχεδίασε και κατασκεύασε το Egger-Lohner C.2 Phaeton, γνωστό αργότερα ως Porsche P1, που αποτέλεσε ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο του ίδιου αλλά και της εταιρείας που σήμερα ανήκει στον όμιλο Volkswagen. Το P1 διέθετε δύο ηλεκτρικά μοτέρ που λειτουργούσαν με μπαταρίες, είχε ιπποδύναμη 5 αλόγων, τελική ταχύτητα 35 χλμ.ώρα και έμοιαζε πολύ με τα κλασικά αυτοκίνητα-βαγόνια της εποχής

Μετά το P1, ο Porsche δεν ασχολήθηκε ποτέ ξανά με ηλεκτρικά (ή περίπου) αυτοκίνητα καθώς η βιομηχανική επανάσταση έφερε και την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια και πιο συγκεκριμένα να φτάσουμε μέχρι το 2015 για να ασχοληθεί και πάλι η γερμανική εταιρεία με το κομμάτι του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου και -ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας- η σημαντικότερη αφορμή ακούει στο όνομα Tesla. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τη συγκεκριμένη χρονιά, η Porsche παρουσίασε το Mission E, ένα πρωτότυπο πάνω στο οποίο θα βασιζόταν μία ολόκληρη γραμμή παραγωγής. 

Από την Mission E στην Taycan: Η ιστορία της πρώτης ηλεκτρικής Porsche

Στη συνέχεια, το γερμανικό luxury brand άλλαξε το όνομα του πρωτοτύπου του, επιλέγοντας δύο λέξεις τουρκικής προέλευσης που έγιναν μία: Taycan. Ο όρος μεταφράζεται ως "η ψυχή ενός νεαρού αλόγου", που είναι μία υπενθύμιση των απαρχών της εταιρείας και ταυτόχρονα ένα preview για ανεξερεύνητα τεχνολογικά μονοπάτια που η ίδια δεν είχε μέχρι πρότινος διασχίσει. Τα σχέδια της Taycan έχουν πλέον οριστικοποιηθεί και θυμίζουν αρκετά την 911 και την 992. 

Από τεχνικής πλευράς, η Taycan θα είναι εξοπλισμένη τόσο με ηλεκτρικό κινητήρα (800 Volt) όσο και με μπαταρία (με αυτονομία 400 χιλιομέτρων), ενώ θα πιάνει τα 0-100 σε 3,5 δευτερόλεπτα. Μέχρι στιγμής δεν έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα οι πληροφορίες που κάνουν λόγο για ιπποδύναμη 600 αλόγων.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Porsche (@porsche) on

Προκειμένου να παρατηρήσουν τη συμπεριφορά της μπαταρίας και του κινητήρα, οι άνθρωποι της Porsche έκαναν δοκιμές σε αρκετά αντίξοες συνθήκες, οδηγώντας την Taycan στη Σκανδιναβία και σε θερμοκρασίες που άγγιζαν τους -35°C αλλά και στο Ντουμπάι (όπου το θερμόμετρο άγγιζε τους 50°C). Τα τεστ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, αλλά αμέσως μόλις συμβεί αυτό, το αυτοκίνητο θα μπει στη γραμμή παραγωγής. 

Αυτό διόλου δεν έχει εμποδίσει περίπου 20.000 ανθρώπους που έχουν προπαραγγείλει το συγκεκριμένο μοντέλο, καταβάλλοντας μάλιστα και την προκαταβολή των €2.500. Η Porsche έχει ανακοινώσει ότι η Taycan θα κυκλοφορήσει σε περίπου 40.000 αντίτυπα για τον πρώτο χρόνο (αναμένεται εντός του 2019) και η τιμή της θα είναι €80.000.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο παντρεύεται μέσα στο καλοκαίρι

Όπως όλα δείχνουν, ο γάμος του Γιάννη και της Mariah θα γίνει στην Πύλο.

Η Αθήνα της αφρικανικής σκόνης κάνει κακό στο δέρμα μας, λέει πρόσφατη έρευνα

Έχουμε τη λίστα με τις 10 πόλεις που είναι οι χειρότερες για το δέρμα παγκοσμίως.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει (κι άλλα) λεφτά στη Meta σύμφωνα με τον Mark Zuckerberg

Για να θερίσεις, θα πρέπει πρώτα να σπείρεις και αυτό κάνει στην παρούσα φάση.

Γραφει Παυλος Κρουστης