
Από την Mission E στην Taycan: Η ιστορία της πρώτης ηλεκτρικής Porsche
Το νέο, σπουδαίο project της γερμανικής εταιρείας παρουσιάζεται και επίσημα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Η ιστορία της Porsche ξεκινά πίσω στο 1898, όταν ο Ferdinand Porsche σχεδίασε και κατασκεύασε το Egger-Lohner C.2 Phaeton, γνωστό αργότερα ως Porsche P1, που αποτέλεσε ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο του ίδιου αλλά και της εταιρείας που σήμερα ανήκει στον όμιλο Volkswagen. Το P1 διέθετε δύο ηλεκτρικά μοτέρ που λειτουργούσαν με μπαταρίες, είχε ιπποδύναμη 5 αλόγων, τελική ταχύτητα 35 χλμ.ώρα και έμοιαζε πολύ με τα κλασικά αυτοκίνητα-βαγόνια της εποχής
Μετά το P1, ο Porsche δεν ασχολήθηκε ποτέ ξανά με ηλεκτρικά (ή περίπου) αυτοκίνητα καθώς η βιομηχανική επανάσταση έφερε και την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια και πιο συγκεκριμένα να φτάσουμε μέχρι το 2015 για να ασχοληθεί και πάλι η γερμανική εταιρεία με το κομμάτι του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου και -ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας- η σημαντικότερη αφορμή ακούει στο όνομα Tesla. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τη συγκεκριμένη χρονιά, η Porsche παρουσίασε το Mission E, ένα πρωτότυπο πάνω στο οποίο θα βασιζόταν μία ολόκληρη γραμμή παραγωγής.

Στη συνέχεια, το γερμανικό luxury brand άλλαξε το όνομα του πρωτοτύπου του, επιλέγοντας δύο λέξεις τουρκικής προέλευσης που έγιναν μία: Taycan. Ο όρος μεταφράζεται ως "η ψυχή ενός νεαρού αλόγου", που είναι μία υπενθύμιση των απαρχών της εταιρείας και ταυτόχρονα ένα preview για ανεξερεύνητα τεχνολογικά μονοπάτια που η ίδια δεν είχε μέχρι πρότινος διασχίσει. Τα σχέδια της Taycan έχουν πλέον οριστικοποιηθεί και θυμίζουν αρκετά την 911 και την 992.
Από τεχνικής πλευράς, η Taycan θα είναι εξοπλισμένη τόσο με ηλεκτρικό κινητήρα (800 Volt) όσο και με μπαταρία (με αυτονομία 400 χιλιομέτρων), ενώ θα πιάνει τα 0-100 σε 3,5 δευτερόλεπτα. Μέχρι στιγμής δεν έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα οι πληροφορίες που κάνουν λόγο για ιπποδύναμη 600 αλόγων.
Προκειμένου να παρατηρήσουν τη συμπεριφορά της μπαταρίας και του κινητήρα, οι άνθρωποι της Porsche έκαναν δοκιμές σε αρκετά αντίξοες συνθήκες, οδηγώντας την Taycan στη Σκανδιναβία και σε θερμοκρασίες που άγγιζαν τους -35°C αλλά και στο Ντουμπάι (όπου το θερμόμετρο άγγιζε τους 50°C). Τα τεστ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, αλλά αμέσως μόλις συμβεί αυτό, το αυτοκίνητο θα μπει στη γραμμή παραγωγής.
Αυτό διόλου δεν έχει εμποδίσει περίπου 20.000 ανθρώπους που έχουν προπαραγγείλει το συγκεκριμένο μοντέλο, καταβάλλοντας μάλιστα και την προκαταβολή των €2.500. Η Porsche έχει ανακοινώσει ότι η Taycan θα κυκλοφορήσει σε περίπου 40.000 αντίτυπα για τον πρώτο χρόνο (αναμένεται εντός του 2019) και η τιμή της θα είναι €80.000.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική
Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΑν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser
Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΟι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.
Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας
Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςO Neymar κληρονόμησε 1 δισ. ευρώ από κάποιον Βραζιλιάνο που δεν είχε συναντήσει ποτέ
Ένας Βραζιλιάνος επιχειρηματίας που δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον Neymar φαίνεται πως άφησε σε εκείνον την περιουσία του. Η κληρονομιά αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΈχει φάει ξύλο και μαχαιριά, τον έχουν χτυπήσει αμάξι και λεωφορείο-ποιος πασίγνωστος ηθοποιός παραμένει ζωντανός
Για τους περισσότερους ηθοποιούς η δράση τελειώνει όταν κλείνουν οι κάμερες, για εκείνον όμως, συνεχίζεται και στην καθημερινότητά του. Κι ύστερα λένε για τις γάτες ότι είναι εφτάψυχες... Spoiler alert: Συμμετέχει στο cast του Wednesday.
Γραφει Νικη Κοντομηνα