Suzuki Katana: Ιαπωνική μοτοσικλέτα με ιταλική υπογραφή

Ο Rodolfo Frascoli σχεδίασε τη νέα εκδοχή της θρυλικής μοτοσυκλέτας.

Γράφει: Αδαμάντιος Άττενμπεργκ 18 Απριλίου 2019

Μόνο λίγα δεν είναι εκείνα τα δίτροχα που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι τους στις καρδιές των απανταχού μοτοσικλετιστών και μνημονεύονται με νοσταλγία κάθε φορά από τους φίλους της ταχύτητας. Η Suzuki Katana είναι δίχως αμφιβολία ένα από αυτά. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 1980 (με το μοντέλο GSX 1100) και έφερε μια μίνι επανάσταση, ανατρέποντας πολλά από τα μέχρι τότε δεδομένα. 

Σχεδόν 4 δεκαετίες αργότερα, η ιαπωνική εταιρεία λανσάρει ξανά την Katana, προσδίδοντάς της αρκετές καινοτόμες λεπτομέρειες και χαρακτηριστικά. Μπορεί να πατά πάνω σε γνώριμες σχεδιαστικές γραμμές και να θυμίζει κάτι από τα παλιά, αλλά πρόκειται για μία ολοκαίνουρια και πανίσχυρη μοτοσυκλέτα, που παρουσιάστηκε στην έκθεση Intermot 2018, στην Κολωνία της Γερμανίας, τον περασμένο Οκτώβριο. 

Suzuki Katana: Ιαπωνική μοτοσικλέτα με ιταλική υπογραφή

Για τη δημιουργία της, οι Ιάπωνες συνεργάστηκαν με Ευρωπαίους σχεδιαστές και μηχανικούς, κάτι άλλωστε που είχαν κάνει και με το παρθενικό μοντέλο των '80s το οποίο έφερε την υπογραφή του Hans Muth (ο Γερμανός πρώην chief of styling της BMW). Ο Muth προσάρμοσε τον τετράγωνο μπροστινό προβολέα και προτίμησε αρκετές γωνίες στο design, επιθυμώντας να πετύχει μία πολύ επιθετική εμφάνιση - κάτι που κατάφερε. Οι δύο πρώτες εκδόσεις της Suzuki Katana είχαν εξοπλιστεί με κινητήρες 750 και 1.100 κυβικών αντίστοιχα. Αξίζει να αναφερθεί δε, ότι διάδοχός της ήταν η θρυλική GSX-R (που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1986).

Η Suzuki Katana του 2019 (η οποία συναντάται και ως Suzuki Katana 3.0) απευθύνεται πλέον σε πιο all round αναβάτες χωρίς όμως να εγκαταλείπει τον σπορ χαρακτήρα της.

SUZUKI KATANA 2

Η επιθετική εμφάνιση παραμένει αλλά το τιμόνι βρίσκεται μερικά εκατοστά ψηλότερα. Υπάρχουν επίσης βελτιωμένες ρυθμίσεις στο σασί και στις αναρτήσεις, ένα εξελιγμένο σύστημα ABS της Bosch, ηλεκτρονικός έλεγχος πρόσφυσης, καθώς και οι λειτουργίες Easy Start System και Low RPM Assist της Suzuki που καθιστούν ευκολότερη τόσο την εκκίνηση όσο και την ευρύτερη λειτουργία του οχήματος. 

Η επιστροφή της Katana δεν προέρχεται (ξανά) αποκλειστικά από την Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου: Ο Ιταλός σχεδιαστής Rodolfo Frascoli ήταν ένας από τους βασικούς εμπνευστές του revival, ζωγραφίζοντας μάλιστα τη μοτοσυκλέτα που είχε στο μυαλό του σε ένα απλό σημειωματάριο. Ο Frascoli εργάζεται στον χώρο των δύο τροχών για 25 χρόνια και γνωρίζει πολύ καλά τι σημαίνει το όνομα Katana γι' αυτόν. Για αρκετούς μήνες σκεφτόταν, σχεδίαζε και έκανε αλλαγές ώστε να καταθέσει μία ολοκληρωμένη πρόταση στη Suzuki, κάτι που εν τέλει έγινε, τυγχάνοντας μάλιστα ενθουσιώδους αποδοχής. 

SUZUKI KATANA 1

Το έξοχο πάντρεμα ιταλικού σχεδιασμού και ιαπωνικής μηχανικής έχει ως αποτέλεσμα αυτή την εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα, που ισορροπεί άψογα ανάμεσα σε δύο διαφορετικές κουλτούρες και ξεφεύγει από τα κλασικά εργοστασιακά πρότυπα. 

Ο ίδιος ο Rodolfo Frascoli έχει αναφέρει ότι δέχεται σχεδόν καθημερινά ευχαριστήρια μηνύματα από Ιάπωνες για τη δουλειά που έχει κάνει με το εν λόγω μοντέλο. Προφανώς κατάφερε αυτό για το οποίο είχε αρχικά σχεδιαστεί η Katana: Nα εξελιχθεί σε ένα σύμβολο δύναμης, ταχύτητας και οδηγικής ελευθερίας. Για την ιστορία, τον προηγούμενο μήνα ανακοινώθηκε και η τιμή της, η οποία ξεκινά από τις €13.200.

Από: Esquire IT

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η Ferrari μια ιστορικά μέτρια ομάδα στην Formula 1;

Σε σχέση με το budget και το πρεστίζ της, η Scuderia δεν έχει κερδίσει όσα πρωταθλήματα θα έπρεπε. Πλέον, κινδυνεύει να κάψει και το σπουδαιότερο κεφάλαιό της για το μέλλον, τον Charles Leclerc.

Το παλιό αυτοκίνητο του Enzo Ferrari βγαίνει σε δημοπρασία

Με $500.000 μπορεί κάποιος να αποκτήσει το όχημα που οδηγούσε ο θρύλος των 4 τροχών για να πάει στη δουλειά.