Τα fake news είναι junk news και βλάπτουν την ενημέρωσή σου - Eμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές
Οι ενώσεις εκδοτών Τύπου πραγματοποιούν ενημερωτική καμπάνια.
Οι ενώσεις εκδοτών έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου Ε.Ι.Η.Ε.Α. (Ένωση Ιδιοκτητών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών), ΕΝ.Ε.Δ. (Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου), Σ.Η.Π.Ε. (Σύνδεσμος Ημερήσιων Περιφερειακών Εφημερίδων), Ε.Ι.Ε.Τ. (Ένωση Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου), Ε.Δ.Ι.Π.Τ. (Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου) και εκδοτικές επιχειρήσεις μέλη του ΟΣΔΕΛ, μεταξύ των οποίων η εφημερίδα Η Καθημερινή, προχωρούν στην υλοποίηση πανελλαδικής ενημερωτικής καμπάνιας, που στοχεύει στην ενίσχυση της έγκυρης και αξιόπιστης δημοσιογραφίας. Η καμπάνια, η έναρξη της οποίας τοποθετείται στις 3 Μαΐου 2022, πραγματοποιείται με την υποστήριξη του ΟΣΔΕΛ (Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου), στο πλαίσιο του πολιτιστικού και κοινωνικού έργου που επιτελεί προς όφελος των συμβασιούχων του, αλλά και του κοινωνικού συνόλου εν γένει.
Με κεντρικό σύνθημα Τα fake news είναι junk news και βλάπτουν την ενημέρωσή σου. Εμπιστεύσου μόνο αξιόπιστες πηγές, η καμπάνια εστιάζει στον κίνδυνο που διατρέχει η ενημέρωση από τη διασπορά ψευδών ειδήσεων και προτρέπει το κοινό αφενός να εμπιστευθεί τους επαγγελματίες δημοσιογράφους και αφετέρου να επιλέξει για άντληση πληροφορίας τα μέσα των επαγγελματιών Τύπου. Η έμφαση δίνεται στο γεγονός ότι η κοινωνική, οικονομική και πολιτική συγκυρία έχει αυξήσει τις ανάγκες για έγκυρη ενημέρωση, ενώ την ίδια στιγμή το φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις.

Οι ψηφιακές πλατφόρμες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει ριζικά το τοπίο, τη ροή, τα κανάλια και τους ρυθμούς διάχυσης της πληροφορίας. Ο πολίτης αν και θεωρητικά έχει πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών, επί της ουσίας βρίσκεται χαμένος στο χάος του διαδικτύου, εκτεθειμένος σε πληθώρα ψευδών ειδήσεων, έκθετος στον κίνδυνο της παραπληροφόρησης.
Παράλληλα, οι νέες συνθήκες, όπως αυτές διαμορφώνονται στη μετά-Covid 19 ψηφιακή εποχή, μετατοπίζουν το κέντρο βάρους από τον Τύπο στους τεχνολογικούς κολοσσούς, οι οποίοι εκμεταλλεύονται το δημοσιογραφικό περιεχόμενο και μονοπωλούν τη διαφήμιση -τις περισσότερες φορές χωρίς να καταβάλουν αντίτιμο στους δικαιούχους. Ως αποτέλεσμα, ο Τύπος βρίσκεται μπροστά σε μία άνιση μάχη, κατά την οποία καλείται να αντιμετωπίσει τις πλατφόρμες, αλλά και κάθε είδους ανταγωνιστή, ο οποίος εκμεταλλευόμενος το χάος του διαδικτύου διασπείρει αμφίβολες ή και ψευδείς ακόμα ειδήσεις. Δεν διακυβεύονται πλέον μόνο η ποιότητα των ειδήσεων και η ακεραιότητα της δημοσιογραφίας, αλλά και οι κοινωνικές και δημοκρατικές αξίες στο σύνολό τους.
Με την καμπάνια αυτή οι εκδότες Τύπου και οι ενώσεις τους στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση του κοινού για την ανάγκη ελέγχου των πηγών ενημέρωσης και διασταύρωσης των ειδήσεων, στην ανάδειξη του ρόλου του επαγγελματία δημοσιογράφου και του εκδότη Τύπου ως φορέων έγκυρης και αξιόπιστης ενημέρωσης, καθώς και στην κατάδειξη της συμβολής του περιφερειακού και τοπικού Τύπου. Επιδίωξη εκδοτών και ενώσεων είναι να εγκαθιδρυθεί στη συνείδηση του κοινού η άποψη ότι, σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχει ανάγκη από αξιόπιστη και έγκυρη πληροφορία.
Η ενημέρωση είναι μία σοβαρή υπόθεση, που επηρεάζει άμεσα τη ζωή και την καθημερινότητα καθενός και καθεμιάς. Δεν μπορούμε λοιπόν να την εμπιστευόμαστε (είναι σαν να εμπιστευόμαστε την υγεία, την εργασία, τη ζωή μας), σε αμφιβόλου ποιότητας και εγκυρότητας μέσα. Οφείλουμε να απευθυνόμαστε στους επαγγελματίες του Τύπου και να επιλέγουμε τις πηγές μας με κριτική σκέψη και αίσθημα ευθύνης.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Αυτές ήταν οι δημοφιλέστερες αναζητήσεις στην Google για το 2025
Το Google Year in Search 2025 δείχνει τι πραγματικά απασχόλησε την Ελλάδα φέτος. Οι αναζητήσεις σκιαγραφούν μια χρονιά γεμάτη ένταση, αλλαγές και μικρές καθημερινές εμμονές.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΗ σοκαριστική έρευνα του MIT για το μέλλον της ανθρωπότητας
Νέα μελέτη του MIT αναλύει τον πιθανό αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης σε δεξιότητες, μισθούς και θέσεις εργασίας, φωτίζοντας το μέγεθος των αλλαγών που μπορεί να έρθουν.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΑυτοί θα είναι οδηγοί της Formula 1 τη σεζόν 2026
Με τις τελευταίες ανακοινώσεις για τη Red Bull και την επιβεβαίωση του Κολαπίντο στην Alpine, το παζλ της F1 για το 2026 ολοκληρώνεται. Πώς διαμορφώνονται τα lineups και τι σημαίνουν οι αλλαγές.
Γραφει Γιαννης ΜπελεσιωτηςΑυτά είναι τα ακουστικά που θέλεις να φοράς όταν αθλείσαι
Τα ακουστικά SHOKZ μεταδίδουν ήχο μέσω των οστών του κεφαλιού με την τεχνολογία Bone Conduction. Open ear σχεδιασμός, Ασφάλεια και Άνεση.
Γιατί το να αράζεις και "να μην κάνεις τίποτα" μπορεί να σε κάνει επιτυχημένο στη ζωή σου
Η αξία του χρόνου χωρίς υποχρεώσεις είναι θεμελιώδης για την ψυχική υγεία, την ισορροπία και τη βιώσιμη παραγωγικότητα, σύμφωνα με ειδικούς και φιλοσόφους.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΗ McLaren σου δίνει την ευκαιρία να αποκτήσεις τα αγωνιστικά του μέλλοντος (video)
Αυτή η δημοπρασία δεν είναι απλώς μια ευκαιρία για συλλέκτες, αλλά για να αποτελέσεις ενεργό μέρος της επόμενης εποχής των αγώνων. Ανεξάρτητα ποιο από τα τρία επιλέξεις, δεν θα περνάς απαρατήρητος.