
Στη Milan Design Week μαζί με το Ploom
Στην πρωτεύουσα της Λομβαρδίας, ζήσαμε μια ξεχωριστή αισθητηριακή εμπειρία.

Η Milan Design Week είναι ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στο σύμπαν του ντιζάιν. Κάθε χρόνο, περίπου στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, η πρωτεύουσα της Λομβαρδίας, ακολουθώντας την παράδοση προηγούμενων ετών, συγκεντρώνει ανθρώπους από κάθε γωνιά του κόσμου και τους σερβίρει μια ευρεία, εξόχως ενδιαφέρουσα γκάμα από εκθέσεις, installations, συζητήσεις και συναντήσεις, εντός ενός πλαισίου κομψότητας, μοναδικής ατμόσφαιρας αλλά και θεματικής εστίασης. Ό,τι ακριβώς θα περίμενε κανείς δηλαδή από μια πόλη σαν το Μιλάνο.
Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, δε μου προκαλεί καμία εντύπωση που η Via Tortona, ένας από τους δρόμους όπου λαμβάνουν χώρα πολλά από τα της MDW πεπραγμένα, έχει μετατραπεί από νωρίς σε ένα λούνα παρκ για μεγάλα παιδιά που αγαπούν το design και την αισθητική.
Πολλά σημαντικά brands έχουν επιλέξει τη συγκεκριμένη γειτονιά για να εντυπωσιάσουν το κοινό με όσα έχουν στήσει -και παρουσιάζουν- εκεί. Το ίδιο έκανε και το Ploom, με ένα αν μη τι άλλο εντυπωσιακό setup.



Μετά τη συνεργασία-φωτιά με τον Ora Ito το 2024, το Ploom επέστρεψε στον αριθμό 32 της Via Tortona, σε ένα pop up που προσκάλεσε τον επισκέπτη να χαθεί σε έναν κόσμο όπου το design, η τέχνη και η τεχνολογία μπλεντάρονται με τρόπο καθηλωτικό.
Στο πιο δημιουργικό σημείο της περίφημης ιταλικής πόλης, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν έναν χώρο που συνδέει συναισθήματα και αισθήσεις, με έναν τρόπο που μόνο το Ploom ξέρει.

Η εμπειρία εκεί συνδύαζε ψηφιακή τέχνη, διαδραστικά installations και πρωτοποριακό design, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εικόνα αισθητικής και απόλαυσης - που κατέληξε φυσικά σε ένα πάρτι.

Highlight; Έξι καλλιτέχνες από κάθε γωνιά του πλανήτη, ο καθένας με τη δική του signature ματιά, ένωσαν τις δυνάμεις τους στο Ploom Design House παρουσιάζοντας τη δική τους άποψη πάνω στην αισθητηριακή εμπειρία του Ploom.
Έχτισαν τη δική τους γέφυρα μεταξύ του δημιουργικού τους οράματος και της αισθητηριακής έκφρασης της μάρκας, προσκαλώντας τους ενήλικες καταναλωτές να βυθιστούν σε μια διαπολιτισμική εμπειρία.
Το Ploom επέλεξε έξι καλλιτέχνες για να συνεργαστούν στο σχεδιασμό μιας σειράς μπροστινών πάνελ για το Connected Sensations. Κάθε καλλιτέχνης επιλέχθηκε προσεκτικά για την ιδιαίτερη προσέγγισή του στην τέχνη και το κοινό του πάθος για σκόπιμο σχεδιασμό: Από τον Valentin Elias Renner (Γερμανία), του οποίου η τεχνική thread-and-nail είναι εμπνευσμένη από τις παγκόσμιες συνδέσεις, έως τον Arturo Tedeschi (Ιταλία), διάσημο για το πρωτοποριακό έργο του στην αρχιτεκτονική και την έρευνα υλικών - κάθε συνεργασία φέρνει μια μοναδική προοπτική στην έννοια της αισθησιασμού.

Ο Kenji Chai (Μαλαισία), με τις ζωηρές τοιχογραφίες του street art, και ο Dex Fernandez (Φιλιππίνες), ο οποίος συνδυάζει τη λαϊκή κουλτούρα με το προκλητικό street art εισάγουν μια δυναμική αστική επιρροή στην έκθεση. Ο συνδυασμός σύγχρονης και παραδοσιακής τέχνης του Φίλιππου Θεοδωρίδη (Ελλάδα) διερευνά θέματα ταυτότητας και πολιτισμού, ενώ ο Tymek (Πολωνία) φέρνει την εμπειρία του ως διάσημος μουσικός και εικαστικός καλλιτέχνης.

"Πάντοτε στις συνεργασίες μου λαμβάνω υπόψιν το τι αναζητά και η άλλη πλευρά κάθε φορά. Νομίζω δίνει σε όλους ένα πλαίσιο ελευθερίας μέσα στο οποίο μπορούμε να κινηθούμε. Έπειτα, ήταν μια μεγάλη πρόκληση για μένα, καθώς πρώτη φορά κλήθηκα να κάνω κάτι τέτοιο, με μια τέτοια, καλαίσθητη συσκευή. Άρχισα να σκέφτομαι τη χρήση και τη ροή των πραγμάτων. Προσπάθησα στη συνέχεια να εντάξω κάποιες φόρμες και μοτίβα που χρησιμοποιώ τακτικά στη δουλειά μου" αναφέρει για τη συνεργασία του με το Ploom αλλά και τη δημιουργική διαδικασία ο Φίλιππος Θεοδωρίδης.
"Ξεκίνησα το σχέδιο και ενστικτωδώς προέκυψαν αυτά τα στρογγυλά οργανικά σχήματα που μου θύμισαν τις χειρονομίες που κάνουν οι άνθρωποι όταν κοινωνικοποιούνται. Επίσης, ήθελα το σχέδιο να είναι λίγο σέξι και να συνδυάζει το στυλ μου, τα έντονα χρώματα και τα διακοσμητικά στοιχεία με τα οποία οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να συσχετιστούν" προσθέτει για την εξόχως δημιουργική σύμπραξή του με το Ploom.
"Το μπλε, το κίτρινο και το μαύρο είναι χρώματα που χρησιμοποιώ συχνά, οπότε τα προτίμησα κι εδώ" συμπληρώνει ο φημισμένος ζωγράφος και εικονογράφος σχετικά με την παλέτα που προτίμησε ενώ για την αισθητηριακή έκφραση αναφέρει ό,τι "το sensoriality του Ploom ερμηνεύεται από μένα ως η δύναμη της αίσθησης που πηγάζει από μια διαδικασία ή μια εμπειρία και διεγείρει το σώμα σου". Κλείνοντας, τονίζει πως χαίρεται, καθώς βλέπει τη δουλειά του να εκτίθεται σε ένα τεράστιο audience σε μια από τις πιο κατάλληλες για τη συνθήκη πόλεις και περιστάσεις. Τον καταλαβαίνω απόλυτα.
Το Μιλάνο κατά την Milan Design Week μοιάζει με ένα τεράστιο ατελιέ, μια γιγάντια γκαλερί. Με κομψά αντικείμενα που αφορούν εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου. Ακριβώς σαν το Ploom.

*To προϊόν αυτό απευθύνεται αποκλειστικά σε ενήλικες καπνιστές.
Ακολούθησε το Esquire σε Facebook, Instagram και Twitter.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr