Shinkansen: Το τρένο - σφαίρα της Ιαπωνίας

Το πιο γρήγορο τρένο στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου συνδυάζει ταχύτητα, συνέπεια, άνεση και εξυπηρέτηση.

Στην εποχή μας, μπορεί το τρένο να μην αποτελεί το πιο δημοφιλές ταξιδιωτικό μέσο, ωστόσο ένα πολύωρο ταξίδι σε βαγόνι στο εξωτερικό θα αποτελεί πάντα εμπειρία – ζωής. Πόσω μάλλον αν αυτό συμβαίνει πάνω στις ράγες του "τρένου – σφαίρα", που πιάνει με άνεση ακόμα και τα 300χλμ την ώρα και μάλιστα σε περιβάλλοντα ανθεκτικά σε σεισμούς και κυκλώνες. Έτσι αποκαλούν το Shinkansen (Σινκανσέν, ελληνιστί Νέα Γραμμή Κορμός)  το "υπέρ εξπρές" δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας της Ιαπωνίας με την κλασσική όψη που θυμίζει σφαίρα, που μετρά πάνω από μισό αιώνα ιστορίας. Διάστημα κατά το οποίο έχει επεκταθεί για να ενώσει τις περισσότερες κύριες πόλεις στις νήσους Χονσού και Κιούσου.

Shinkansen: Το τρένο - σφαίρα της Ιαπωνίας

Η αρχική κατασκευή

Η Ιαπωνία ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που κατασκεύασε σιδηροδρομικές γραμμές προορισμένες αποκλειστικά για κίνηση σε υψηλές ταχύτητες, καθώς λόγω της πολύ ορεινής φύσης της χώρας, το προϋπάρχον δίκτυο ήταν τρομακτικά αργό.

Η ονομασία "Σινκανσέν" πρωτοχρησιμοποιήθηκε επίσημα το 1940, όταν προτάθηκε η δημιουργία γραμμής μεικτής -επιβατικής και εμπορικής- κυκλοφορίας που να ενώνει το Τόκιο με το Σιμονοσέκι, χρησιμοποιώντας ατμήλατη και ηλεκτρική έλξη και με μέγιστη ταχύτητα τα 200χλμ την ώρα. Διπλάσια δηλαδή από εκείνη που έπιανε τότε το πιο γρήγορο ιαπωνικό τρένο.

Κατά τη διάρκεια της επόμενης τριετίας, το Υπουργείο Σιδηροδρόμων ανέπτυξε πιο φιλόδοξα σχέδια για επέκταση της γραμμής στο Πεκίνο, μέσω σήραγγας προς την Κορέα, και ακόμα προς την Σιγκαπούρη, καθώς και για κατασκευή συνδέσεων προς τον Υπερσιβηρικό Σιδηρόδρομο και άλλες γραμμές - κορμούς της Ασίας. Σχέδια που εγκαταλείφθηκαν το 1943, λόγω του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αν και ορισμένες σήραγγες του σημερινού Σινκανσέν ανάγονται στα έργα της εποχής του πολέμου.

Η κυβερνητική έγκριση για την απενεργοποίηση του σχεδίου Σινκανσέν ήρθε το 1958 και η κατασκευή του πρώτου τμήματος του Τοκάιντο Σινκανσέν μεταξύ του Τόκιο και της Οσάκα ξεκίνησε ένα χρόνο μετά.

Η πρώτη διαδρομή

Το πρώτο τρένο έφυγε από το Τόκιο με προορισμό την Οσάκα, στις 6 το πρωί την 1η Οκτωβρίου του 1964, προλαβαίνοντας εγκαίρως τους Ολυμπιακούς Αγώνες που λάμβαναν χώρα στην ιαπωνική πρωτεύουσα. Το ταξίδι διήρκησε τέσσερις ώρες με ταχύτητα 200χλμ την ώρα. Η επιτυχία του ήταν άμεση, φτάνοντας τα 100 εκατομμύρια επιβάτες σε λιγότερο από τρία έτη, στις 13 Ιουλίου 1967 και το ένα δισεκατομμύριο επιβάτες το 1976.

Σήμερα, τα νέα τρένα Σινκανσέν πραγματοποιούν το ίδιο ταξίδι σε μόνο 2,5 ώρες, σε κανονική λειτουργία σε ταχύτητες έως 300χλμ την ώρα, τοποθετώντας τα ανάμεσα στα γρηγορότερα του κόσμου, μαζί με το γαλλικό TGV, το ιταλικό TAV, το ισπανικό AVE, το γερμανικό ICE και το νοτιοκορεατικό KTX.

Αξιοπιστία και ασφάλεια

ΤΡΕΝΟ ΙΑΠΩΝΙΑΔεν είναι διάσημα μόνο για την ταχύτητα, αλλά και για την ακρίβεια, την άνεση, την φιλοξενία που προσφέρουν, αλλά κυρίως για την ασφάλεια και την αξιοπιστία τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μέσα στα 55 χρόνια λειτουργίας τους δεν έχει σημειωθεί κάποιο σοβαρό ατύχημα. Μάλιστα, έχει προβλεφθεί ένα σύστημα ανίχνευσης σεισμών, που μπορεί να ακινητοποιήσει το τρένο σε μηδενικό χρόνο. Τόσο η Ινδία, όσο και η Βρετανία βρίσκονται μεταξύ των χωρών που έχουν επιλέξει την τεχνολογία του συγκεκριμένου δικτύου για το δικό τους.

Από: Esquire IT

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Τα καφέ που μπορείς να κλάψεις με την ησυχία σου γίνονται η νέα τάση-Που βρίσκονται

Τα καφέ του κλάματος δίνουν στους επισκέπτες την ευκαιρία να χαλαρώσουν σε ήρεμο περιβάλλον με μουσική, ταινίες και χαρτομάντιλα, ενθαρρύνοντας την απελευθέρωση των συναισθημάτων.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Ανακοινώθηκε το Dolby Vision 2: Ποια εταιρεία θα το λανσάρει πρώτη

Το Dolby Vision 2 υπόσχεται να αλλάξει ξανά τον τρόπο που βλέπουμε τηλεόραση, με AI, πιο ρεαλιστική κίνηση και εικόνα που προσαρμόζεται σε κάθε χώρο και περιεχόμενο.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Η ανώτερη εκπαίδευση μας προστατεύει από τη νόσο Αλτσχάιμερ; Τα δεδομένα μιας νέας έρευνας που προκαλούν έκπληξη

Νέα μελέτη σε Ευρωπαίους ασθενείς φωτίζει τη σύνδεση εκπαίδευσης και Αλτσχάιμερ, ανοίγοντας τον δρόμο για καλύτερη κατανόηση και έγκαιρη διάγνωση.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Γιατί αξίζει να συνεχίσεις το κολύμπι και τον χειμώνα

Η χειμερινή κολύμβηση δεν είναι μόνο για τους πιο τολμηρούς. Προσφέρει εντυπωσιακά οφέλη για το σώμα, την ψυχολογία και τη σχέση μας με τη φύση, μετατρέποντας τη θάλασσα σε σύμμαχο υγείας όλο τον χρόνο.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Αυτό είναι το Ozempic της φύσης: πολύ καλύτερο αν θες να χάσεις κιλά

Δε μπορείς τις ενέσεις και γενικά αποφεύγεις τα φάρμακα, αλλά θέλεις έναν σύμμαχο στην προσπάθεια που κάνεις για να χάσεις βάρος. Σου βρήκαμε τη λύση, που είναι ανέξοδη και κυρίως απόλυτα ασφαλής και υγιεινή.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Echoes of the End: Πολύ όμορφο και φιλόδοξο action RPG [Game Review]

Δοκιμάσαμε το video game Echoes of the End. Αυτές είναι οι τελικές μας εντυπώσεις.

Γραφει Παυλος Κρουστης