
Shinkansen: Το τρένο - σφαίρα της Ιαπωνίας
Το πιο γρήγορο τρένο στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου συνδυάζει ταχύτητα, συνέπεια, άνεση και εξυπηρέτηση.

Στην εποχή μας, μπορεί το τρένο να μην αποτελεί το πιο δημοφιλές ταξιδιωτικό μέσο, ωστόσο ένα πολύωρο ταξίδι σε βαγόνι στο εξωτερικό θα αποτελεί πάντα εμπειρία – ζωής. Πόσω μάλλον αν αυτό συμβαίνει πάνω στις ράγες του "τρένου – σφαίρα", που πιάνει με άνεση ακόμα και τα 300χλμ την ώρα και μάλιστα σε περιβάλλοντα ανθεκτικά σε σεισμούς και κυκλώνες. Έτσι αποκαλούν το Shinkansen (Σινκανσέν, ελληνιστί Νέα Γραμμή Κορμός) το "υπέρ εξπρές" δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας της Ιαπωνίας με την κλασσική όψη που θυμίζει σφαίρα, που μετρά πάνω από μισό αιώνα ιστορίας. Διάστημα κατά το οποίο έχει επεκταθεί για να ενώσει τις περισσότερες κύριες πόλεις στις νήσους Χονσού και Κιούσου.

Η αρχική κατασκευή
Η Ιαπωνία ήταν η πρώτη χώρα στον κόσμο που κατασκεύασε σιδηροδρομικές γραμμές προορισμένες αποκλειστικά για κίνηση σε υψηλές ταχύτητες, καθώς λόγω της πολύ ορεινής φύσης της χώρας, το προϋπάρχον δίκτυο ήταν τρομακτικά αργό.
Η ονομασία "Σινκανσέν" πρωτοχρησιμοποιήθηκε επίσημα το 1940, όταν προτάθηκε η δημιουργία γραμμής μεικτής -επιβατικής και εμπορικής- κυκλοφορίας που να ενώνει το Τόκιο με το Σιμονοσέκι, χρησιμοποιώντας ατμήλατη και ηλεκτρική έλξη και με μέγιστη ταχύτητα τα 200χλμ την ώρα. Διπλάσια δηλαδή από εκείνη που έπιανε τότε το πιο γρήγορο ιαπωνικό τρένο.
Κατά τη διάρκεια της επόμενης τριετίας, το Υπουργείο Σιδηροδρόμων ανέπτυξε πιο φιλόδοξα σχέδια για επέκταση της γραμμής στο Πεκίνο, μέσω σήραγγας προς την Κορέα, και ακόμα προς την Σιγκαπούρη, καθώς και για κατασκευή συνδέσεων προς τον Υπερσιβηρικό Σιδηρόδρομο και άλλες γραμμές - κορμούς της Ασίας. Σχέδια που εγκαταλείφθηκαν το 1943, λόγω του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αν και ορισμένες σήραγγες του σημερινού Σινκανσέν ανάγονται στα έργα της εποχής του πολέμου.
Η κυβερνητική έγκριση για την απενεργοποίηση του σχεδίου Σινκανσέν ήρθε το 1958 και η κατασκευή του πρώτου τμήματος του Τοκάιντο Σινκανσέν μεταξύ του Τόκιο και της Οσάκα ξεκίνησε ένα χρόνο μετά.
Η πρώτη διαδρομή
Το πρώτο τρένο έφυγε από το Τόκιο με προορισμό την Οσάκα, στις 6 το πρωί την 1η Οκτωβρίου του 1964, προλαβαίνοντας εγκαίρως τους Ολυμπιακούς Αγώνες που λάμβαναν χώρα στην ιαπωνική πρωτεύουσα. Το ταξίδι διήρκησε τέσσερις ώρες με ταχύτητα 200χλμ την ώρα. Η επιτυχία του ήταν άμεση, φτάνοντας τα 100 εκατομμύρια επιβάτες σε λιγότερο από τρία έτη, στις 13 Ιουλίου 1967 και το ένα δισεκατομμύριο επιβάτες το 1976.
Σήμερα, τα νέα τρένα Σινκανσέν πραγματοποιούν το ίδιο ταξίδι σε μόνο 2,5 ώρες, σε κανονική λειτουργία σε ταχύτητες έως 300χλμ την ώρα, τοποθετώντας τα ανάμεσα στα γρηγορότερα του κόσμου, μαζί με το γαλλικό TGV, το ιταλικό TAV, το ισπανικό AVE, το γερμανικό ICE και το νοτιοκορεατικό KTX.
Αξιοπιστία και ασφάλεια
Δεν είναι διάσημα μόνο για την ταχύτητα, αλλά και για την ακρίβεια, την άνεση, την φιλοξενία που προσφέρουν, αλλά κυρίως για την ασφάλεια και την αξιοπιστία τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μέσα στα 55 χρόνια λειτουργίας τους δεν έχει σημειωθεί κάποιο σοβαρό ατύχημα. Μάλιστα, έχει προβλεφθεί ένα σύστημα ανίχνευσης σεισμών, που μπορεί να ακινητοποιήσει το τρένο σε μηδενικό χρόνο. Τόσο η Ινδία, όσο και η Βρετανία βρίσκονται μεταξύ των χωρών που έχουν επιλέξει την τεχνολογία του συγκεκριμένου δικτύου για το δικό τους.
Από: Esquire IT
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική
Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΑν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser
Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΟι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.
Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας
Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςO Neymar κληρονόμησε 1 δισ. ευρώ από κάποιον Βραζιλιάνο που δεν είχε συναντήσει ποτέ
Ένας Βραζιλιάνος επιχειρηματίας που δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον Neymar φαίνεται πως άφησε σε εκείνον την περιουσία του. Η κληρονομιά αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΈχει φάει ξύλο και μαχαιριά, τον έχουν χτυπήσει αμάξι και λεωφορείο-ποιος πασίγνωστος ηθοποιός παραμένει ζωντανός
Για τους περισσότερους ηθοποιούς η δράση τελειώνει όταν κλείνουν οι κάμερες, για εκείνον όμως, συνεχίζεται και στην καθημερινότητά του. Κι ύστερα λένε για τις γάτες ότι είναι εφτάψυχες... Spoiler alert: Συμμετέχει στο cast του Wednesday.
Γραφει Νικη Κοντομηνα