
Star Wars Outlaws, κουραστικό σε ορισμένα σημεία, πανέμορφο όμως σε άλλα
Δοκιμάσαμε το νέο παιχνίδι της Ubisoft απο το σύμπαν του Star Wars πριν την κυκλοφορία του και σου μεταφέρουμε την εμπειρία μας.
Το πρώτο παιχνίδι Star Wars που διαδραματίζεται σε έναν ανοιχτό κόσμο είναι γεγονός… και μας δίνει όσα θέλουμε, αν και είναι κάπως άγαρμπα φτιαγμένο σε αρκετά σημεία. Είναι παράξενο, σίγουρα, αλλά είναι και αληθινό: μετά από τόσες δεκαετίες, δεν μπορούμε να παίξουμε ένα Star Wars ανοιχτού κόσμου, δεν υπάρχει ένα παιχνίδι που να μας δίνει τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε ένα open world με τοποθεσίες από το franchise. Αυτό ίσχυε μέχρι τώρα, μέχρι την κυκλοφορία του Star Wars Outlaws, που αναλαμβάνει αυτό το καθήκον.
Η τέλεια ληστεία στο Star Wars
Το νέο παιχνίδι της Ubisoft είναι ακριβώς όπως θα το περιμέναμε, στο μεγαλύτερο μέρος του. Χειριζόμαστε την Kay Vess, η οποία τριγυρνά από πλανήτη σε πλανήτη για να συγκεντρώσει ικανούς συντρόφους, ώστε να κάνουν όλοι μαζί την τέλεια ληστεία.
Το βασικό concept σημαίνει ότι δεν είμαστε Jedi, δεν έχουμε φωτόσπαθα και δεν κάνουμε ακροβατικές κινήσεις κατατροπώνοντας δεκάδες εχθρούς με τα χέρια και τη Δύναμη. Είμαστε ένας -σχετικά- απλός άνθρωπος και πρέπει να προσέχουμε τις κινήσεις μας -και αυτό, με τη σειρά του, σημαίνει ότι θα κάνουμε αρκετό stealth.
Το Star Wars Outlaws ξεκινά κάπως αργά, όσο μας μαθαίνει τα κατατόπια, αλλά, όταν ανοίξει τους ορίζοντές του, εντυπωσιάζει αρκετές φορές.
Το πιο συναρπαστικό στοιχείο του είναι η ατμόσφαιρα, χωρίς αμφιβολία. Όπως άλλωστε συνηθίζεται σε παιχνίδια με τη σφραγίδα της Ubisoft, έτσι κι εδώ, ο κόσμος έχει σχεδιαστεί με υπέροχο τρόπο, με ζωντάνια και πολλές λεπτομέρειες.

Θα ταξιδέψεις σε δάση και ερήμους με τη μηχανή σου, θα δεις αμμοθύελλες, θα δεις τον ουρανό να αλλάζει χρώμα, καθώς ξεπροβάλλει το διαστημικό ηλιοβασίλεμα, θα δεις καταρράκτες, λόφους, χαράδρες και άλλα εντυπωσιακά σημεία της φύσης, αλλά την παράσταση κλέβουν οι πόλεις. Οι εξωτερικοί χώροι έχουν σχεδιαστεί με προσοχή και είναι πανέμορφοι, αλλά οι πόλεις σε κάνουν να νιώθεις στο πετσί σου ότι βρίσκεσαι σε κόσμο του Star Wars.
Κόσμος τριγυρνά, πινακίδες νέον φωτίζουν τα σκοτεινά σοκάκια, αντανακλάσεις, χρώματα, καταστήματα, καντίνες, τυχερά παιχνίδια στους δρόμους, μουσική, όλα είναι σχεδιασμένα με ιδανικό τρόπο και κάνουν τις πόλεις, που είναι εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους οπτικά, να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια σου.
Γενικά, ο κόσμος του παιχνιδιού είναι γεμάτος με κίνηση και ζωή, ενώ η ατμόσφαιρα είναι βγαλμένη απευθείας από τα όνειρα κάθε fan του franchise. Έξοχη δουλειά σε αυτό το κομμάτι.

Θαυμάσια τα πηγαίνει το Outlaws και στον οπτικοακουστικό τομέα. Τα γραφικά εντυπωσιάζουν συχνά, με μεθόδους που αυξάνουν το immersion κατακόρυφα, με πολλές λεπτομέρειες σε κάθε χώρο και στα μοντέλα των χαρακτήρων, με χόρτα που λικνίζονται στον άνεμο και με μια εικόνα, γενικά, πολύ χορταστική. Η μουσική, επίσης, είναι ακριβώς όπως πρέπει και "φωνάζει" Star Wars από μακριά. Το immersion ενισχύεται και από την αποδοτική χρήση των δυνατοτήτων του DualSense, στο PS5. Εντυπωσιακές είναι και οι seamless εναλλαγές μεταξύ του διαστήματος και ενός πλανήτη.
Τα προβλήματα του gameplay
Το gameplay, δυστυχώς, δεν είναι σε εξίσου ικανοποιητικό επίπεδο· απαρτίζεται από κομμάτια πολλών διαφορετικών τίτλων της Ubisoft, χωρίς να διαπρέπει σε κάποιο.
Έχουμε σκαρφάλωμα τύπου Uncharted, σε προεξοχές με συγκεκριμένο χρώμα (μπορούμε να απενεργοποιήσουμε το χρώμα, για περισσότερο immersion, σε ένα πολύ εκτενές μενού προσβασιμότητας και παραμετροποίησης). Έχουμε μάχη με ένα απλό σύστημα μηχανισμών. Έχουμε stealth με ένα ακόμα πιο απλό. Υπάρχει διαστημική μάχη με σκάφη, οδηγούμε τη μηχανή μας, κάνουμε side missions και upgrades, υπάρχει ένα σύστημα με factions και, γενικά, πρόκειται για ένα πλούσιο σε μηχανισμούς παιχνίδι, το οποίο διαρκεί περίπου 18-20 ώρες, αν ασχοληθείτε κυρίως με τη βασική ιστορία.
Ευχάριστη έκπληξη είναι το μέγεθος του κόσμου: δεν θα δείτε τεράστιους, αχανείς χάρτες γεμάτους με εικονίδια, αλλά περιορισμένες περιοχές, με στοχευμένο, καλά τοποθετημένο περιεχόμενο. Ακόμα μια ευχάριστη έκπληξη: δεν υπάρχει skill tree, δεν παίρνουμε levels, αλλά αναβαθμίζουμε τον χαρακτήρα μας και ξεκλειδώνουμε νέες ιδιότητες μέσα από αποστολές και challenges.
Αυτές είναι καλές ιδέες, αλλά δεν είναι αρκετές για να μας κάνουν να ξεχάσουμε τα σημαντικότερα προβλήματα του gameplay. Η μάχη είναι πολύ απλή, αν και λειτουργική, και γίνεται γρήγορα βαρετή (είτε μιλάμε για μάχη με το blaster, είτε με διαστημόπλοια), ενώ το stealth είναι απαράδεκτο. Η ΑΙ των εχθρών βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο, τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας δεν είναι αρκετά και το παιχνίδι συνεχώς μας αναγκάζει να παίξουμε με stealth, δείχνοντάς game over όταν μας εντοπίζουν οι εχθροί.
Πολλές φορές θα έχεις την ευκαιρία να δεις πόσο κακή είναι η νοημοσύνη των εχθρών: για παράδειγμα, θα σε κυνηγούν δέκα αντίπαλοι μαζί, θα μπαίνεις σε ένα δωμάτιο, μπροστά στα μάτια τους, θα κλείνεις την πόρτα και θα απορούν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, αφού θα σε έχουν χάσει.
Αυτό, από μόνο του, είναι κακή επιλογή, αλλά γίνεται χειρότερη επειδή οι μηχανισμοί του stealth είναι αδιάφοροι και οριακά λειτουργικοί (οι εχθροί βρίσκουν τα πτώματα που αφήνεις πίσω σου, αλλά δεν έχεις τρόπο να τα κρύψεις, ας πούμε).
Μαζί σου έχεις και ένα γλυκύτατο πλασματάκι, το οποίο σε βοηθά σημαντικά: του δίνεις εντολές, κάνοντάς το να ανοίγει πόρτες, να κάνει βαρέλια να σκάνε και να σκοτώνουν εχθρούς, το βάζεις να αποσπά την προσοχή αντιπάλων για να περάσεις κρυφά.

Γενικά, έχουμε πολύ απλούς μηχανισμούς, και το στήσιμο δεν βοηθά ιδιαίτερα,αφού οι αποστολές είναι σχεδόν πανομοιότυπες μεταξύ τους και οι εχθροί λίγοι σε αριθμό και βολικά τοποθετημένοι. Θα βαρεθείς γρήγορα να μπαίνεις ξανά και ξανά σε αεραγωγούς και ανεμιστήρες, να κάνεις hacking και να μπαίνεις κρυφά σε ολόιδιες βάσεις εχθρών, σχεδόν σε κάθε αποστολή της βασικής ιστορίας.
Στα θετικά είναι ο τρόπος που το level design σού δίνει διάφορες επιλογές να προσεγγίσεις κάποιες προκλήσεις στο stealth, αν και δεν πρόκειται για ιδιαίτερα δαιδαλώδη σχεδιασμό και καταλήγουμε συχνά σε trial and error.
Οι παράπλευρες αποστολές δεν είναι πολύ καλύτερες, καθώς μοιάζουν, στο μεγαλύτερο μέρος τους, με απλό κυνήγι θησαυρών -βοηθά κάπως το σύστημα των factions, με κάποιες ενδιαφέρουσες προεκτάσεις, όπως περιοχές που είναι φιλικές προς την πρωταγωνίστρια και την αφήνουν να κυκλοφορεί ελεύθερα, αν τα πάει καλά με ένα faction (ή περιοχές που δεν μας αφήνουν να πλησιάσουμε, σε αντίθετη περίπτωση, και πρέπει να κάνουμε stealth).
Για παράδειγμα, μια αποστολή, είτε παράπλευρη είτε βασική, μπορεί να διαφέρει, ανάλογα με τη σχέση μας με κάποιο faction, αφού μπορεί να χρειαστεί να κινηθούμε κρυφά ή ελεύθερα. Πρόκειται για καλές ιδέες, που δυστυχώς δεν αναπτύσσονται επαρκώς. Κάτι, ακόμα, που δεν αναπτύσσεται επαρκώς είναι το σενάριο, το οποίο δεν είναι κακογραμμένο, είναι όμως αδιάφορο.
Η πλοκή στηρίζεται σε μια βασική ιδέα, οι χαρακτήρες δεν είναι αξιομνημόνευτοι (αν και οι ηθοποιοί κάνουν καλή δουλειά) και, γενικά, πρόκειται για μια ιστορία που θα ξεχάσεις γρήγορα. Θα κληθείς να κάνεις και κάποιες επιλογές σε διαλόγους, αλλά δεν θα έχεις αρκετές πληροφορίες για να πάρεις την απόφασή σου, αφού όλα γίνονται γρήγορα και δεν προλαβαίνουν να αναπτυχθούν οι χαρακτήρες και οι σχέσεις τους: θα πρέπει να διαλέξεις ποιος θα πεθάνει, αλλά δεν θα γνωρίζεις καλά τους χαρακτήρες, ας πούμε.
Υπάρχουν κάποιες συναντήσεις που θα ικανοποιήσουν τους fans του franchise, αλλά τίποτα ιδιαίτερα συναρπαστικό. Τέλος, πρέπει να αναφερθεί ότι το Star Wars Outlaws έχει περισσότερα bugs και glitches απ΄ ό,τι συνηθίζεται πλέον σε τόσο μεγάλα παιχνίδια. Θα δεις τοίχους να εξαφανίζονται, εξωτερικούς χώρους να μπαίνουν σε εσωτερικούς, θα πέσεις μέσα στο πάτωμα, θα δεις εχθρούς να κολλούν σε σημεία του χώρου και πολλά άλλα, που ελπίζουμε να διορθωθούν γρήγορα.
Για πρώτη φορά ανοιχτός κόσμος σε παιχνίδι Star Wars
Ο ανοιχτός κόσμος είναι στο μεγαλύτερο μέρος του άδειος, με θησαυρούς για να ξετρυπώσεις, αλλά το περιορισμένο μέγεθός του δεν αφήνει τους κενούς χώρους να γίνουν κουραστικοί (να σημειωθεί ότι δεν υπάρχουν πύργοι και camps για "καθάρισμα"). Υπάρχουν και κάποιες διασκεδαστικές στιγμές, ακόμα και σε μικρές αποστολές με θησαυρούς, στις οποίες βλέπουμε σύντομα interactions με το πλασματάκι-σύντροφό μας.
Σε άλλα κομμάτια, έχουμε κάποια mini games, όπως ένα με τράπουλα, υπάρχουν cosmetics για την πρωταγωνίστρια και το πλασματάκι, υπάρχουν αναβαθμίσεις για τη μηχανή και το σκάφος μας, ενώ θα λύσουμε και απλούς περιβαλλοντικούς γρίφους, οι οποίοι είναι επαρκείς, αλλά επαναλαμβανόμενοι. Γενικά, η επανάληψη είναι ένα από τα βασικά ελαττώματα του τίτλου, αφού συνεχώς μας βάζει να κάνουμε τα ίδια πράγματα, χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις.

Συμπέρασμα
Το Star Wars Outlaws, λοιπόν, πετυχαίνει σε αρκετά σημεία του και καταφέρνει να μας δώσει μια αυθεντική, ατμοσφαιρική εμπειρία Star Wars. Δυστυχώς, το gameplay δεν συμβαδίζει με τον εξαιρετικό οπτικοακουστικό τομέα και το θαυμάσιο art direction, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα άνισο σύνολο, κουραστικό σε πολλά σημεία και πανέμορφο σε άλλα.
Score: 3/5
To Star Wars Outlaws κυκλοφορεί στις 30 Αυγούστου 2024 για PS5, Xbox Series X|S και PC. Δοκιμάστηκε σε PS5. Είναι κατάλληλο για ηλικίες 12+.
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική
Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΑν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser
Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΟι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.
Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας
Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςO Neymar κληρονόμησε 1 δισ. ευρώ από κάποιον Βραζιλιάνο που δεν είχε συναντήσει ποτέ
Ένας Βραζιλιάνος επιχειρηματίας που δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον Neymar φαίνεται πως άφησε σε εκείνον την περιουσία του. Η κληρονομιά αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΈχει φάει ξύλο και μαχαιριά, τον έχουν χτυπήσει αμάξι και λεωφορείο-ποιος πασίγνωστος ηθοποιός παραμένει ζωντανός
Για τους περισσότερους ηθοποιούς η δράση τελειώνει όταν κλείνουν οι κάμερες, για εκείνον όμως, συνεχίζεται και στην καθημερινότητά του. Κι ύστερα λένε για τις γάτες ότι είναι εφτάψυχες... Spoiler alert: Συμμετέχει στο cast του Wednesday.
Γραφει Νικη Κοντομηνα