
Το όραμα πίσω από το Ghost of Yotei
Στο Ghost of Yotei, η Sucker Punch επιστρέφει με μια ιστορία εκδίκησης στη φεουδαρχική Ιαπωνία. Μια νέα ηρωίδα και η φιλοσοφία πίσω από τον τίτλο.
Το Ghost of Yotei κυκλοφόρησε αποκλειστικά για PS5 και, όπως ήταν αναμενόμενο, αποτελεί ένα από τα πιο πολυσυζητημένα παιχνίδια της χρονιάς.
Το Esquire Greece είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Nate Fox, Creative Director της Sucker Punch Productions και έναν από τους πιο αναγνωρισμένους δημιουργούς των PlayStation Studios. Ο Fox, που έχει συνδέσει το όνομά του με σειρές όπως τα Sly Cooper, inFamous και φυσικά το Ghost of Tsushima, μας μίλησε για τη νέα του ηρωίδα, την Atsu, για τις κινηματογραφικές επιρροές πίσω από το παιχνίδι και για το πώς το DualSense και το PS5 άλλαξαν ριζικά τον τρόπο που βιώνουμε τα παιχνίδια.
"Η Atsu είναι μια επιζήσασα, όχι μια ευγενής"
Η πρώτη ερώτηση ήταν αναπόφευκτη: από πού ξεκίνησε η ιδέα του Ghost of Yotei; "Οι ιδέες γεννήθηκαν μετά το Ghost of Tsushima", εξηγεί ο Fox. "Είμαστε μεγάλοι θαυμαστές των origin stories, ιδιαίτερα αυτών που αφορούν αουτσάιντερ. Θέλαμε να πούμε μια τέτοια ιστορία μέσα από τα μάτια μιας νέας ηρωίδας".
Αυτή η ηρωίδα είναι η Atsu, μια γυναίκα-φάντασμα της εκδίκησης, εμπνευσμένη από την ιαπωνική παράδοση των onryo. "Η Atsu δεν είναι μια ευγενής σαν τον Jin Sakai. Είναι μια γυναίκα από απλή οικογένεια, που μεγάλωσε μέσα στο τραύμα και έμαθε να πολεμάει χωρίς κανόνες. Θα κάνει ό,τι χρειάζεται για να επιβιώσει".
Το παιχνίδι, με φόντο την περιοχή Ezo (σημερινό Hokkaido), αποτυπώνει ένα άγριο, "νόμιμα άνομο” τοπίο, γεμάτο αντιθέσεις. "Το Ezo του 1603 ήταν ένα μέρος εκτός του ελέγχου του Shogun. Θέλαμε ο παίκτης να νιώσει αυτή την απουσία νόμου. Και εκεί μπήκαν οι επιρροές από τα γουέστερν", λέει ο Fox.
Samurai meets Spaghetti Western
Η Sucker Punch συνεχίζει να αντλεί έμπνευση από τον κινηματογράφο του Akira Kurosawa, αλλά αυτή τη φορά με μια δόση Sergio Leone. "Στο Ghost of Yotei, υπάρχουν σκηνές που θυμίζουν άμεσα spaghetti westerns — όπως όταν η Atsu μπαίνει σε ένα πανδοχείο και όλοι σταματούν να μιλάνε. Είναι σαν μονομαχία στην Άγρια Δύση", εξηγεί.
Η μουσική, επίσης, φέρνει αυτή τη γέφυρα των δύο κόσμων. "Στο soundtrack υπάρχουν ενορχηστρώσεις που θυμίζουν western ταινίες. Αυτές οι νύξεις λειτουργούν υπέροχα στο να θυμίσουν στον παίκτη ότι βρίσκεται σε έναν κόσμο χωρίς νόμους".
Το PS5 και το άγγιγμα της τεχνολογίας
Η ανάπτυξη αποκλειστικά για το PlayStation 5 επέτρεψε στη Sucker Punch να υλοποιήσει φιλόδοξες ιδέες. "Χάρη στον SSD, μπορούμε να έχουμε δύο σκηνές φορτωμένες ταυτόχρονα", λέει ο Fox. "Ένα παράδειγμα είναι όταν επιστρέφεις στο σπίτι της Atsu: με ένα κουμπί βλέπεις το σπίτι κατεστραμμένο στο παρόν, και με ένα άλλο γίνεσαι πάλι παιδί, βλέποντάς το όπως ήταν κάποτε. Αυτή η μετάβαση είναι κάτι που μόνο το PS5 μπορεί να υποστηρίξει".
Ακόμη πιο ενθουσιώδης, όμως, είναι όταν μιλάει για το DualSense: "Τα haptics είναι μαγεία. Νιώθεις τα σπαθιά να συγκρούονται, ή χρησιμοποιείς το touchpad για να ζωγραφίσεις. Είναι σαν να αγγίζεις τον ίδιο τον κόσμο του παιχνιδιού".
"Η ομορφιά βρίσκεται στα χρώματα και τη σιωπή"
Η εικαστική ταυτότητα του Ghost of Yotei παραμένει σήμα κατατεθέν της Sucker Punch. "Δεν θέλαμε ρεαλισμό, θέλαμε ρομαντισμό", λέει ο Fox. "Οι αποχρώσεις είναι έντονες, οι σκιές πυκνές, γιατί θέλουμε να δημιουργήσουμε ποίηση μέσα από την εικόνα".
Παράλληλα, το studio συνεργάστηκε στενά με ειδικούς για την αυθεντική αναπαράσταση των Ainu, των αυτόχθονων κατοίκων του Hokkaido. "Έχουμε συμβούλους που βλέπουν κάθε σενάριο, κάθε αποστολή, και μας βοηθούν να αποδώσουμε τον πολιτισμό τους με σεβασμό".
Το πνεύμα της περιπέτειας
Στο τέλος της κουβέντας, ο Fox σταματά για λίγο. "Το αγαπημένο μου σημείο σε ένα open world", λέει, "είναι όταν μετά από μια μάχη κοιτάς γύρω σου και λες "Τι θα κάνω τώρα;” — και βλέπεις ένα κόκκινο δέντρο σε έναν βράχο. Και αποφασίζεις να πας εκεί, μόνο επειδή το ένστικτό σου στο είπε. Αυτό είναι το απόλυτο συναίσθημα της περιπέτειας".
Και κάπως έτσι, το Ghost of Yotei δεν είναι απλώς το επόμενο βήμα μετά το Ghost of Tsushima, είναι η απόδειξη ότι το πάθος για ιστορίες και καθαρό, αυθεντικό game design παραμένει το δυνατότερο όπλο της Sucker Punch.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Να γιατί δολοφονήθηκε ο John Lennon - Τι είπε ο δολοφόνος του
Στις 8 Δεκεμβρίου 1980, ο Mark David Chapman σκότωσε τον John Lennon στη Νέα Υόρκη. Σχεδόν μισό αιώνα μετά, ο δολοφόνος του θρύλου των Beatles αποκάλυψε τι τον οδήγησε στο φρικτό έγκλημα.
Γραφει Νικη ΚοντομηναH σύζυγος του Sylvester Stallone, Jennifer Flavin έχει τη δική της θεωρία για την αύξηση των τρανς παιδιών στο Χόλιγουντ
Σε μία εποχή κατά την οποία αρκετοί διάσημοι όπως οι Charlize Theron, Megan Fox και Elon Musk έχουν παιδιά που αυτοπροσδιορίζονται ως τρανς, η επιχειρηματίας έδωσε τη δική της ερμηνεία για το εν λόγω φαινόμενο.
Γραφει Νικη ΚοντομηναTo Ninja Gaiden 4 είναι απ' τα κορυφαία action games των τελευταίων ετών [Game Review]
Δοκιμάσαμε το video game Ninja Gaiden 4. Αυτές είναι οι τελικές μας εντυπώσεις.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΈνας μίνι οδηγός βελτίωσης της ζωής μας, σύμφωνα με το Harvard
Δοκιμασμένες συμβουλές ευεξίας και όχι μόνο, από τους ειδικούς των ειδικών.
Γιατί πολλοί άντρες έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν σαπούνι
Από το άρθρο του James Hamblin μέχρι τις δηλώσεις διάσημων όπως ο Jake Gyllenhaal, η τάση κατά του σαπουνιού προκαλεί συζήτηση για τη φροντίδα του δέρματος και τη φυσική ισορροπία του σώματος.
Γραφει Πωλινα ΦραγκουΑπίστευτο: Βρέθηκε πραγματικός τρελός επιστήμονας - Σε ποια χώρα συνελήφθη;
Μια απρόσμενη υπόθεση ξεκίνησε από ένα περιστατικό σε μια αυλή και εξελίσσεται σε δικαστική ιστορία, με επίκεντρο έναν ερασιτέχνη, που πειραματιζόταν με χημικά.
Γραφει Τιμος Σαλαμες