Η Accusonus αλλάζει τα δεδομένα στον ψηφιακό ήχο

Σε μόλις έξι χρόνια αυτή η startup κατάφερε να φτάσει στα πιο διάσημα μουσικά studios. Ο συνιδρυτής της εταιρείας, Αλέξανδρο Τσιλφίδη, μας αποκάλυψε τον τρόπο.

Όποιος έχει παίξει μουσική έστω και μία μέρα στη ζωή του γνωρίζει ότι οι ηχογραφήσεις είναι από μόνες του μία τέχνη. Μία διαδικασία που απαιτεί γνώσεις, επαγγελματικά μηχανήματα και πολύ συχνά μεγάλα έξοδα. Είναι τελείως διαφορετικό να ηχογραφείς σπίτι σου και τελείως διαφορετικό να το κάνεις στο studio ενός διάσημου μουσικού παραγωγού. Ή μήπως όχι;

Η startup με την ονομασία Accusonus ξεκίνησε πριν έξι χρόνια και έχει καταφέρει, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, να δημιουργήσει αίσθηση στην παγκόσμια αγορά αλλάζοντας τα δεδομένα. Μιλήσαμε με τον συνιδρυτή και CEO της εταιρείας, Αλέξανδρο Τσιλφίδη, για το πώς ακριβώς έγινε αυτό, για τον εκδημοκρατισμό των μουσικών παραγωγών αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι startup εταιρείες στην Ελλάδα.

Η Accusonus αλλάζει τα δεδομένα στον ψηφιακό ήχο
Οι Ηλίας Κοκκίνης, co-founder & CTO (αριστερά) και Αλέξανδρος Τσιλφίδης, co-founder & CEO (δεξιά) βρίσκονται πίσω από την Accusonus.

Θα μπορούσατε να περιγράψετε συνοπτικά την πορεία σας από το 2013 μέχρι σήμερα;

Η εταιρεία ιδρύθηκε επίσημα στα μέσα του 2013 από τον Ηλία Κοκκίνη κι από εμένα. Τότε είχαμε μόλις τελειώσει τα διδακτορικά μας στην ψηφιακή τεχνολογία ήχου ενώ στη διάρκεια των φοιτητικών μας χρόνων είχαμε δουλέψει σαν μουσικοί και ηχολήπτες. Η επαγγελματική ενασχόληση με τη μουσική, μας επέτρεψε να καταλαβαίνουμε σε βάθος τα προβλήματα των ανθρώπων που ασχολούνται με τον ήχο, ενώ το ακαδημαϊκό μας υπόβαθρο μας έδωσε τα εφόδια για να τα λύσουμε. Λίγους μήνες μετά την ίδρυση της εταιρείας, ήρθε κοντά μας ο Ελληνοαμερικανός Μιχάλης Τζάννες (πρώην CEO της εισηγμένης στο NASDAQ εταιρείας Aware) με status συνιδρυτή και angel investor.

Το 2014, βγάλαμε το πρώτο μας προϊόν, το drumatom. Το drumatom επέτρεψε την βελτίωση της ηχητικής ποιότητας σε ηχογραφήσεις τυμπάνων κρατώντας ανέπαφο τον χαρακτήρα της αρχικής ηχογράφησης. Κέρδισε αρκετά διεθνή βραβεία και μέχρι σήμερα χρησιμοποιείται από κορυφαίους παγκοσμίως ηχολήπτες οι οποίοι έχουν συνεργαστεί με ονόματα όπως οι Bob Dylan, Aerosmith, Lou Reed, The Cure, Sepultura και Noel Gallagher.

Το 2017 η Accusonus κυκλοφόρησε το regroover, ένα προϊόν για ηλεκτρονικούς μουσικούς, βασισμένο σε αλγορίθμους μηχανικής μάθησης. Το regroover έχει χαρακτηριστεί ως το μέλλον του sampling, δηλαδή της δημιουργίας μουσικής από την επαναχρησιμοποίηση ηχητικών δειγμάτων. Τη σουίτα προϊόντων δημιουργίας ηλεκτρονικής μουσικής της Αccusonus συμπληρώνουν σήμερα το beatformer (2018) και το rhythmiq (2019). Τα προϊόντα αυτά χρησιμοποιούνται πια από δεκάδες χιλιάδες ερασιτέχνες μουσικούς παραγωγούς, αλλά και από τα διασημότερα ονόματα της μουσικής βιομηχανίας.

Τέλος, η σειρά εργαλείων ERA Bundle εστιάζει στην επιδιόρθωση ήχου με απλό και γρήγορο τρόπο. Πρακτικά δίνει τη δυνατότητα σε δημιουργούς περιεχομένου (YouTubers, Podcasters, δημοσιογράφους, μουσικούς, κ.α.) να βελτιώνουν την ποιότητα των ηχογραφήσεών τους με το πάτημα ενός κουμπιού. Τα προϊόντα αυτά έγιναν τόσο πετυχημένα ώστε πρόσφατα η Adobe αγόρασε την άδεια να ενσωματώσει την τεχνολογία της Accusonus στο Adobe Premiere, το μεγαλύτερο πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο παγκοσμίως.

Σήμερα η Accusonus έχει γραφεία στην Πάτρα και στην Αθήνα και πωλήσεις σε πάνω από 100 χώρες. Απασχολεί περισσότερα από 30 άτομα, ενώ τη στιγμή της συνέντευξης έχει πάνω από 15 θέσεις εργασίας ανοικτές.

accusonus 1

Τι διαφορετικό έχει να προσφέρει η Accusonus στην αγορά επεξεργασίας ήχου;

Δεν μας νοιάζει απλά να δίνουμε λύσεις στα προβλήματα των χρηστών μας - μας ενδιαφέρει να δίνουμε την καλύτερη, την ευκολότερη και τη γρηγορότερη λύση. Αφιερώνουμε πολύ χρόνο και φαιά ουσία στο να σχεδιάζουμε εργαλεία με τα οποία ο χρήστης μπορεί να κάνει τη δουλειά του αποτελεσματικά και γρήγορα, χωρίς να έχει ιδιαίτερες γνώσεις ή να διαθέτει κεφάλαιο. Αυτό χρειάζεται πρωτοπόρο τεχνολογία (η Accusonus αυτήν την στιγμή έχει πάνω από 8 πατέντες στις ΗΠΑ), αλλά και προσήλωση στο product design. Έχοντας ως βάση αυτήν τη φιλοσοφία, στόχος μας είναι να εκδημοκρατικοποιήσουμε την τεχνολογία δημιουργίας βίντεο και ήχου, και να δώσουμε σε όλους την ευκαιρία να έχουν καλή ποιότητα περιεχομένου.

Νιώθετε ότι μέσα από τη δουλειά σας η ψαλίδα ανάμεσα στα πανάκριβα επαγγελματικά studios και το δωμάτιο ενός μουσικού μικραίνει;

Πριν 20 χρόνια η είσοδος των υπολογιστών στα στούντιο ξεκίνησε μία επανάσταση. Με την εξομοίωση σε λογισμικό ακριβών μηχανημάτων παραγωγής μουσικής αλλά και βίντεο, το κόστος δημιουργίας περιεχομένου εκμηδενίστηκε. Τα τελευταία χρόνια κάποιες εταιρείες όπως η Accusonus προσπαθούν να πάνε ένα βήμα πιο πέρα. Για να έρθει πραγματικά μια εκδημοκρατικοποίηση στην παραγωγή και δημιουργία βίντεο και ήχου, δεν πρέπει απλώς να εξομοιώσουμε τα παλιά εργαλεία. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε νέες τεχνολογίες, να σκεφτούμε και να σχεδιάσουμε εξαρχής τα προϊόντα αυτά. Μόνο με τον τρόπο αυτό θα μπορεί ο ταλαντούχος δημιουργός να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σημερινής παραγωγής περιεχομένου.

Σήμερα η παραγωγή περιεχομένου βίντεο και ήχου δεν είναι μόνο χόμπι, είναι συνήθως και δουλειά. Στην επόμενη δεκαετία όποιος δεν μπορεί να δημιουργήσει περιεχόμενο βίντεο και ήχου υψηλής ποιότητας θα θεωρείται ψηφιακά αναλφάβητος, όπως ακριβώς θεωρείται σήμερα κάποιος που δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα κειμενογράφο. Η επανάσταση αυτή έχει ήδη αρχίσει και η Accusonus είναι ήδη μία από τις πρωτοπόρους εταιρείες στην δημιουργία των εργαλείων δημιουργίας περιεχομένου.

Μπορείτε να αναφέρετε μερικά γνωστά ονόματα της διεθνούς μουσικής σκηνής που χρησιμοποιούν τα προϊόντα σας;

Τα προϊόντα μας έχουν χρησιμοποιηθεί από θρυλικούς παραγωγούς όπως ο Andrew Scheps, o οποίος έχει δουλέψει με ονόματα όπως η Adele, η Beyonce, οι Red Hot Chilli Peppers, η Lana Del Rey ή ο Rik Simpson, παραγωγός των Coldplay, των Portishead και των The Pierces! Στον τομέα της διόρθωσης ήχου σε οπτικοακουστικές παραγωγές γνωρίζουμε πως τα εργαλεία μας έχουν χρησιμοποιηθεί σε επεισόδια διάσημων τηλεοπτικών σειρών (Netflix, HBO, Universal, Warner) καθώς και στους περσινούς Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες.

acuusonus γραφεια

Ποια είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι start up εταιρείες στην Ελλάδα;

Μιλώντας κυρίως για εταιρείες τεχνολογίας, θα διάλεγα τρία ως τα βασικότερα προβλήματα: Πολύ μεγάλο μη-μισθολογικό κόστος λόγω φόρων και ασφαλιστικών εισφορών (ενώ οι εταιρείες τεχνολογίας θέλουν να αμείβουν πολύ καλά τους υπαλλήλους τους, υπάρχει αναντιστοιχία σε αυτά που ξοδεύουν με αυτά που φτάνουν στους εργαζόμενους). Στην Ελλάδα κάθε φορά που προσπαθεί κάποιος να δώσει περισσότερα χρήματα σε έναν εργαζόμενο, το κράτος έρχεται και παίρνει ένα μεγάλο ποσοστό από αυτά. Δεδομένης της παγκοσμιοποίησης της αγοράς εργασίας, αυτό είναι ανταγωνιστικό μειονέκτημα για τις ελληνικές εταιρείες.

Δεύτερον, για δεκαετίες η οικονομία της χώρας δεν παρήγαγε εξαγώγιμα προϊόντα τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει τεράστια έλλειψη σε στελέχη τα οποία να είναι έμπειρα στην διαδικασία παραγωγής και πώλησης διεθνώς ανταγωνιστικών προϊόντων.

Τρίτον, η εγχώρια αγορά είναι μικρή για την τεχνολογία: Αρκετοί ανταγωνιστές μας ξεκινούν από την εγχώρια αγορά τους και μετά επεκτείνονται στο εξωτερικό. Για εμάς αυτό είναι αδύνατο. Και αυτό σημαίνει ότι ακόμα και για να μιλήσουμε με τους πελάτες μας πρέπει να κάνουμε μεγάλα και δύσκολα αεροπορικά ταξίδια. Παρότι το ίντερνετ έχει βοηθήσει πολύ να μικρύνουν οι αποστάσεις, στο τέλος της ημέρας είναι σημαντικό να έχεις και προσωπική επαφή.

accusonus 45

Τα σχέδιά σας για το μέλλον; Υπάρχει χώρος για νέους ανθρώπους που θέλουν να συμμετέχουν σε ένα πρωτοπόρο project όπως η Accusonus;

Στην Accusonus έχουμε όλοι το ίδιο όραμα: Να αναπτύξουμε τα εργαλεία δημιουργίας περιεχομένου του μέλλοντος. Πιστεύουμε ότι αυτή τη στιγμή η αγορά περιεχομένου (βίντεο, ήχος, μουσική) αλλάζει δραματικά και η Accusonus είναι σε πλεονεκτική θέση να αναπτύξει πρωτοπόρα προϊόντα που θα κάνουν την διαφορά. Για το λόγο αυτό πρόσφατα σηκώσαμε ένα νέο γύρο χρηματοδότησης και μεγαλώνουμε την ομάδα με γρήγορους ρυθμούς.

Η εταιρεία ξεκίνησε από τρεις ανθρώπους αλλά μεγάλωσε και πέτυχε λόγω του ταλέντου και του οράματος όλης της ομάδας. Ο μέσος όρος ηλικίας είναι πολύ χαμηλός και μας ενδιαφέρει να έρχονται φρέσκα μυαλά. Δεν φτιάχνουμε προϊόντα του χθες, οπότε δεν μπορούμε να έχουμε τη λογική του χθες. Όταν ψάχνουμε νέα μέλη της ομάδας, δε μας νοιάζουν τα ακαδημαϊκά credentials.

Μας ενδιαφέρει να έχουν δοκιμάσει τις δυνάμεις τους, να έχουν φτιάξει κάτι μόνες και μόνοι τους, να έχουν "ψαχτεί”, να έχουν ενδιαφερθεί να μάθουν, να είναι ενθουσιώδεις με τις νέες δυνατότητες. Και να θέλουν να χρησιμοποιήσουν το ταλέντο και τις γνώσεις τους για να συμμετέχουν στη δημιουργία προϊόντων με παγκόσμιο αντίκτυπο.


* Info: H Accusonus είναι μία startup που δημιουργεί φιλικά προς τους χρήστες audio software με σκοπό τον εκδημοκρατισμό της μουσικής και ηχητικής δημιουργίας. Είναι μία από τις πρώτες εταιρείες που λάνσαραν προϊόντα ψηφιακού ήχου, τα οποία βασίζονται στο machine learning. Η τεχνολογία της υποστηρίζει καθημερινά εκατομμύρια δημιουργούς.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Η Sophia Bush έκανε coming out ως queer και πλέον 'μπορεί να αναπνεύσει'

Η Brook Davis του One Tree Hill μίλησε ανοιχτά για τη σεξουαλικότητά της σε πρόσφατη συνέντευξή της.

Γραφει Γεωργια Πρεζα

Τρομάξαμε με το πόσο κοστίζει το πασχαλινό τραπέζι φέτος

Άσε τα μαθηματικά, σου έχουμε τις απαντήσεις που ψάχνεις.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Βρήκαμε το νέο μας είδωλο: Αμερικανός μεσήλικας έβγαλε 100.000 δολάρια παίζοντας Candy Crush

O Jay Simunovich είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής του παιχνιδιού - και της καρδιάς μας.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Είναι ωραίο να σε γλείφει ο σκύλος σου, αλλά ίσως είναι επικίνδυνο

Να και κάτι που πραγματικά, δε μας απασχολούσε. Μέχρι σήμερα δηλαδή.

Γραφει Γιαννης Σπανος