Ζυθογνωσία: Η supernova της μπύρας στην Ελλάδα

Έχει φτάσει η μπύρα το peak της στην χώρα μας αυτή τη στιγμή; Δύσκολη ερώτηση αλλά αν έπρεπε οπωσδήποτε να απαντήσουμε θα κλίναμε προς το ναι, ειδικά μετά τα όσα είδαμε (και ήπιαμε) στην φετινή Ζυθογνωσία.

Γράφει: Esquire Editors 16 Οκτωβρίου 2018

Οι λόγοι λίγο-πολύ προφανείς: Η γεύση και η αίσθηση του ποτού καθεαυτή, η άνοδος της ελληνικής μικροζυθοποιίας αλλά και το επαναλανσάρισμα και προσαρμογή των λεγόμενων "μεγάλων παικτών" του χώρου καθώς και αρκετά events που σχετίζονται με την προβολή των νέων τάσεων της μπύρας διεθνώς, όπως επίσης και η πρόσβαση σε περισσότερες και ποιοτικότερες ετικέτες με ευκολότερο τρόπο σε σχέση με το παρελθόν.

Ζυθογνωσία: Η supernova της μπύρας στην Ελλάδα

Κι αν το πρώτο σκέλος της παραπάνω πρότασης γίνεται εύκολα κατανοητό, τα άλλα αξίζουν να αναλυθούν περαιτέρω. Ξεκινώντας με την άνοδο της μικροζυθοποιίας που ουσιαστικά έδωσε μια νέα πνοή στην αντίληψη περί μπύρας στην Ελλάδα. Αν και η γενικότερη προσπάθεια είχε ξεκινήσει από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1990, όταν η Craft Microbrewery συστήθηκε στο κοινό, αρχικά στην Λ. Αλεξάνδρας και αργότερα στο Χαλάνδρι, μόλις τα τελευταία 5 χρόνια παρατηρείται μια πραγματική άνθιση στην Ελλάδα, ακολουθώντας ασφαλώς την διεθνή τάση.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 40 μικροζυθοποιίες στην Ελλάδα, που μπορούν να υπερηφανεύονται πως φτιάχνουν πραγματικά καλή μπύρα. Ο αριθμός μόνο μικρός δεν είναι και αυξάνεται, αργά και σταθερά, με το κοινό να έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον σε μπύρες που προέρχονται από κάθε γωνιά της χώρας.

ΖΥΘΟ 5

Η παρουσία τους μεταξύ άλλων έφερε μεγαλύτερη ποικιλία στην εγχώρια αγορά. Έχουν γίνει επίσης αρκετές ενέργειες για να έρθει το ποτό πιο κοντά σε τάσεις της εποχής: Βλέπουμε για παράδειγμα όλο και περισσότερες εταιρείες να καθιερώνουν τις alcohol-free μπύρες.

ΖΥΘΟ 2

Στο κομμάτι των events, έχουν παίξει σημαντικότατο ρόλο εκθέσεις όπως η Ζυθογνωσία, που είναι η μοναδική έκθεση που οργανώνεται στην Ελλάδα, αφιερωμένη στις μικροζυθοποιίες και στις premium μπύρες. Η πέμπτη διοργάνωση της Ζυθογνωσίας έκανε σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό αυτό που ξεκίνησε το 2014: Να έρθει ο καθένας πιο κοντά στην μπύρα μέσα από πρεμιέρες συγκεκριμένων ετικετών αλλά και αναθέρμανση σχέσεων με κλασικές και αγαπημένες.

ΖΥΘΟ 6

Έτσι, στο φετινό διήμερο το κοινό είχε τη δυνατότητα να γνωρίσει και ασφαλώς να δοκιμάσει μια αρκετά αξιόλογη ποικιλία από μπύρες: Τις δανέζικες IPA της Dry & Bitter, τις "νησιωτικές" προτάσεις από μικροζυθοποιίες όπως η Mikònu, η Νήσος, η Donkey, η Μικροζυθοποιία Ζακύνθου κ.α., την πληθώρα επιλογών της Deals από την Γερμανία, το Βέλγιο και την Αγγλία μέχρι την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, τις εξαιρετικές εμπνεύσεις της Ζυθοποιίας Αναστασίου ή εκείνες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και πλήθος άλλων. Κάθε μπύρα με το δικό της χαρακτήρα και γευστικό στίγμα, όλες όμως ικανές να κάνουν το δικό τους statement σε κάθε έναν από τους επισκέπτες που βρέθηκαν στο Ζάππειο το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε.

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Με το spritz του Select Aperitivo βρίσκεσαι απευθείας στη Βενετία

Μία από τις πιο ιδιαίτερες εμπειρίες του Athens Bar Show, με το κατακόκκινο bitter liqueur.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Το cocktail που μπορείς να φτιάξεις εύκολα και να εντυπωσιάσεις τους φίλους σου

Ανακάλυψε πώς ένα απλό Jim Beam Highball μπορεί να γίνει το ιδανικό cocktail για φίλους στο σπίτι, με δροσερή ισορροπία και εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

Christmas the Sailor Jerry Way | Χριστούγεννα με Sailor Jerry, ένας άχαστος συνδυασμός

Το Sailor Jerry, το αγαπημένο μας Spiced Rum, διοργάνωσε ένα street style gathering ενόψει των εορτών.

Τα 50 καλύτερα μπαρ (και) της Ευρώπης είναι γεγονός

Τα The World's 50 Best Bars λανσάρουν τη νέα λίστα Europe’s 50 Best Bars, που δίνει την ευκαιρία σε μικρότερες πόλεις να λάμψουν μέσα από τα μπαρ τους.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Το μπλε πάρτι της χρονιάς από τo BOMBAY SAPPHIRE και τη Βάσια Κωσταρά

Με θέμα Step Into The Blue, ως μέρος της νέας παγκόσμιας καμπάνιας του BOMBAY SAPPHIRE gin, το viral πάρτι που έγινε στον εμβληματικό Φάρο του Σταύρος Νιάρχος εγκαινίασε την εορταστική σεζόν με τον πιο φαντασμαγορικό τρόπο!

Lauren Mote, τι παίζει με την τεκίλα σήμερα;

Μία κουβέντα με την Global Director of Trade Excellence της Patrón σχετικά με το μέλλον της αγαύης, τις αξίες που έχουν σημαντικές εταιρείες όπως η Bacardi και όλα όσα σημαίνουν sustainability στο τώρα.

Γραφει Μπαμπης Δουκας