Ζυθογνωσία: Η supernova της μπύρας στην Ελλάδα
Έχει φτάσει η μπύρα το peak της στην χώρα μας αυτή τη στιγμή; Δύσκολη ερώτηση αλλά αν έπρεπε οπωσδήποτε να απαντήσουμε θα κλίναμε προς το ναι, ειδικά μετά τα όσα είδαμε (και ήπιαμε) στην φετινή Ζυθογνωσία.
Οι λόγοι λίγο-πολύ προφανείς: Η γεύση και η αίσθηση του ποτού καθεαυτή, η άνοδος της ελληνικής μικροζυθοποιίας αλλά και το επαναλανσάρισμα και προσαρμογή των λεγόμενων "μεγάλων παικτών" του χώρου καθώς και αρκετά events που σχετίζονται με την προβολή των νέων τάσεων της μπύρας διεθνώς, όπως επίσης και η πρόσβαση σε περισσότερες και ποιοτικότερες ετικέτες με ευκολότερο τρόπο σε σχέση με το παρελθόν.

Κι αν το πρώτο σκέλος της παραπάνω πρότασης γίνεται εύκολα κατανοητό, τα άλλα αξίζουν να αναλυθούν περαιτέρω. Ξεκινώντας με την άνοδο της μικροζυθοποιίας που ουσιαστικά έδωσε μια νέα πνοή στην αντίληψη περί μπύρας στην Ελλάδα. Αν και η γενικότερη προσπάθεια είχε ξεκινήσει από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1990, όταν η Craft Microbrewery συστήθηκε στο κοινό, αρχικά στην Λ. Αλεξάνδρας και αργότερα στο Χαλάνδρι, μόλις τα τελευταία 5 χρόνια παρατηρείται μια πραγματική άνθιση στην Ελλάδα, ακολουθώντας ασφαλώς την διεθνή τάση.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 40 μικροζυθοποιίες στην Ελλάδα, που μπορούν να υπερηφανεύονται πως φτιάχνουν πραγματικά καλή μπύρα. Ο αριθμός μόνο μικρός δεν είναι και αυξάνεται, αργά και σταθερά, με το κοινό να έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον σε μπύρες που προέρχονται από κάθε γωνιά της χώρας.

Η παρουσία τους μεταξύ άλλων έφερε μεγαλύτερη ποικιλία στην εγχώρια αγορά. Έχουν γίνει επίσης αρκετές ενέργειες για να έρθει το ποτό πιο κοντά σε τάσεις της εποχής: Βλέπουμε για παράδειγμα όλο και περισσότερες εταιρείες να καθιερώνουν τις alcohol-free μπύρες.

Στο κομμάτι των events, έχουν παίξει σημαντικότατο ρόλο εκθέσεις όπως η Ζυθογνωσία, που είναι η μοναδική έκθεση που οργανώνεται στην Ελλάδα, αφιερωμένη στις μικροζυθοποιίες και στις premium μπύρες. Η πέμπτη διοργάνωση της Ζυθογνωσίας έκανε σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό αυτό που ξεκίνησε το 2014: Να έρθει ο καθένας πιο κοντά στην μπύρα μέσα από πρεμιέρες συγκεκριμένων ετικετών αλλά και αναθέρμανση σχέσεων με κλασικές και αγαπημένες.

Έτσι, στο φετινό διήμερο το κοινό είχε τη δυνατότητα να γνωρίσει και ασφαλώς να δοκιμάσει μια αρκετά αξιόλογη ποικιλία από μπύρες: Τις δανέζικες IPA της Dry & Bitter, τις "νησιωτικές" προτάσεις από μικροζυθοποιίες όπως η Mikònu, η Νήσος, η Donkey, η Μικροζυθοποιία Ζακύνθου κ.α., την πληθώρα επιλογών της Deals από την Γερμανία, το Βέλγιο και την Αγγλία μέχρι την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, τις εξαιρετικές εμπνεύσεις της Ζυθοποιίας Αναστασίου ή εκείνες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και πλήθος άλλων. Κάθε μπύρα με το δικό της χαρακτήρα και γευστικό στίγμα, όλες όμως ικανές να κάνουν το δικό τους statement σε κάθε έναν από τους επισκέπτες που βρέθηκαν στο Ζάππειο το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Η μαγεία του Glenfiddich στο Esquire Townhouse Athens 2025
Στο Esquire Townhouse Athens 2025, το Glenfiddich 16YO παρουσίασε έναν κόσμο γεύσης και αισθητικής, εμπνευσμένο από τη συνεργασία με την Aston Martin F1® Team, σε μια βραδιά υψηλής ποιότητας και στυλ.
Από το Κεντάκι στον κόσμο: Το bourbon που έγινε σύμβολο εθνικής κληρονομιάς
Από τα βαρέλια του Κεντάκι έως τα μπαρ του κόσμου, το bourbon της Jim Beam αποδεικνύει πως η αυθεντικότητα και ο χρόνος παραμένουν οι πιο δυνατές αξίες κάθε παράδοσης.
St-Germain: Mixability à la française
Με ντελικάτο άρωµα φρέσκων λουλουδιών και την κοµψότητα της παριζιάνικης φινέτσας, το διάσηµο λικέρ St-Germain αποτελεί τον κρυφό άσο του mixability. Απογειώνει από ένα απλό spritz µέχρι τις πιο δηµιουργικές συνθέσεις, αποδεικνύοντας πως η γεύση της άνοιξης δεν έχει, τελικά, εποχή.
Γραφει Μπαμπης Δουκας15 χρόνια Athens Bar Show: Τι ξεχωρίσαμε στη μεγάλη γιορτή των spirits;
Από το Μεξικό και την Patrón μέχρι το γαλλικό St- Germain και το ιρλανδέζικο ουίσκι Teeling, ανακαλύψτε τις γεύσεις και τα brands που έκλεψαν τις εντυπώσεις
Anther Herrera, από μέλος συμμορίας στη Βενεζουέλα, ambassador για το ρούμι Santa Teresa 1796
Το 2003, συμμορίτες εισέβαλαν στη χασιέντα Santa Teresa και έστησαν ενέδρα. Τους δόθηκαν δύο επιλογές: Είτε να γίνουν ενεργά μέλη της είτε να αντιμετωπίσουν τον νόμο. Έτσι δημιουργήθηκε το Project Alcatraz, για το οποίο μας μίλησε ο σημερινός ambassador του Santa Teresa 1796.
Γραφει Ραφαελλα ΡαλληHennything Is Possible: Η νέα εποχή του Hennessy στο Athens Bar Show 2025
Με ανανεωμένο πνεύμα και vibrant ενέργεια το Hennessy επανασυστήθηκε δυναμικά στο Athens Bar Show 2025, αναδεικνύοντας τις απεριόριστες δυνατότητές του για mixability.