
Η ιστορία των θρυλικών μαύρων κοστουμιών των Reservoir Dogs και Pulp Fiction
Η ενδυματολόγος των δύο ταινιών του Quentin Tarantino, Betsy Heimann θυμάται τη συνεργασία της με τον ιδιοφυή δημιουργό.

Είκοσι οκτώ χρόνια πριν, το 1992, ο Quentin Tarantino γύριζε την πρώτη του ταινία, το Reservoir Dogs σαρώνοντας βραβεία και κλέβοντας τις εντυπώσεις. Ένα indie heist movie για το τι συνέβη πριν και μετά από μία μεγάλη ληστεία διαμαντιών σε μία ομάδα εγκληματιών, με ένα απίθανο καστ πρωταγωνιστών Harvey Keitel, Tim Roth, Chris Penn, Steve Buscemi, Michael Madsen.
Μία διετία αργότερα, το 1994, παρέδωσε την για πολλούς κορωνίδα της φιλμογραφίας του, το Pulp Fiction με τους John Travolta, Samuel L. Jackson και Uma Thurman, αλλά και τους Bruce Willis, Tim Roth, Harvey Keitel και Christopher Walken, κερδίζοντας τον πρώτο Χρυσό Φοίνικα της καριέρας του.
Τι κοινό έχουν τα δύο φιλμ, εκτός από το γεγονός ότι μοιράζονται την ιδιόμορφη ιδιοφυΐα του δημιουργού τους και κάποιους κοινούς πρωταγωνιστές; Τα μαύρα κοστούμια σε slim γραμμή που φορούσαν οι ήρωες και ενέπνευσαν μετά από χρόνια τις δημιουργίες οίκων μόδας, όπως οι Thom Browne και Dior Homme.

Η γυναίκα στην οποία οφείλει ο Tarantino τη δημιουργία τους είναι η Betsy Heimann, από τις πιο καταξιωμένες ενδυματολόγους στο Χόλιγουντ. Δεκαετίες μετά, μιλά στο βρετανικό Esquire για την αλησμόνητη συνεργασία της με τον σκηνοθέτη, που το πρώτο πράγμα που της είχε πει στην πρώτη τους τηλεφωνική επικοινωνία ήταν: "Betsy, δεν έχω χρήματα. Θέλω όμως να κάνω την ταινία και σε θέλω μαζί μου".
Η έμπνευση
"Θυμάμαι με προσκάλεσε σπίτι του για να διαβάσουμε το σενάριο του Reservoir Dogs και να ανταλλάξουμε ιδέες σχετικά με το πώς φανταζόμαστε το στυλ των ηρώων. Μου έδειξε δεκάδες φωτογραφίες από noir ταινίες του γαλλικού κινηματογράφου και κάποιες του Alain Delon.
"Όλοι αυτοί οι τύποι φορούν κοστούμια”, του είπα. "Εσύ τι θα φορούσες αν έβγαινες μόλις από τη φυλακή και ήθελες να δείχνεις κυριλέ;”, με ρώτησε. "Μαύρο κοστούμι, λευκό πουκάμισο και γραβάτα”, απάντησα".
Η δημιουργία
"Το μπάτζετ μου ήταν 10 χιλιάδες δολάρια εν αντιθέσει για παράδειγμα με τα 500 χιλιάδες δολάρια για το Σχεδόν Διάσημοι (2000). Κοινώς, ψίχουλα. Τι έπρεπε λοιπόν να κάνω; Να αυτοσχεδιάσω και να γίνω ευρηματική. Λίγοι γνωρίζουν ότι μόνο ένας ή δύο από τους ήρωες στο Reservoir Dogs φορούσαν κοστούμια. Όλοι οι υπόλοιποι ήταν ντυμένοι με κομμάτια που όταν ενώνονταν έμοιαζαν με κοστούμι. Δεν ήταν όμως κοστούμι. Ο Tim Roth φορούσε μαύρο τζην παντελόνι και ο Steve Buscemi μαύρο blazer σε 60s γραμμή. Όλα ήταν αγορασμένα από καταστήματα μεταχειρισμένων ειδών και μεταποιημένα από μένα και την ομάδα μου".
Από το Reservoir Dogs στο Pulp Fiction

"Δύο χρόνια μετά την πρώτη, επιτυχημένη συνεργασία μας, ακολούθησε και η δεύτερη με το Pulp Fiction. "Πώς φαντάζεσαι τους Jules και Vincent;", με ρώτησε. "Τύπους σαν τους Reservoir Dogs", απάντησα. Ήταν ακριβώς η απάντηση που ήθελε να ακούσει. Κι έτσι, αναβιώσαμε τα συγκεκριμένα μαύρα κοστούμια, κάπως διαφοροποιημένα.
Στην περίπτωση του John Travolta, χρησιμοποίησα λινάρι για να φτιάξω το κοστούμι του, ώστε να δείχνει πάντα κάπως ατσούμπαλο και τσαλακωμένο, όπως ο ίδιος ο ήρωας. Ήταν ένας καουμπόης. Από την άλλη, ο ήρωας του Samuel Jackson θύμιζε περισσότερο ιερέα - εξού ο κοντός, στενός γιακάς στο λευκό πουκάμισο και το κοστούμι από σκληρό ύφασμα που δεν τσαλακωνόταν με τίποτα".
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.